Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 15:18:18Om Wonka inte har svenskt tal på Blu Ray kommer jag stämma Cdon 😄❗️
Visst kan du stämma dem, men kom ihåg att ansökningsavgiften till tingsrätten för att lämna in en stämning är på 900 kr, så då har du ju redan betalat mångdubbelt mer än för filmen. Om du dessutom förlorar stämningen får du betala motpartens rättegångskostnader (d.v.s. CDONs kostnad för advokater och dylikt), så då handlar det sannolikt om tiotusentals kronor - det blir en väldigt dyr Blu-Ray-film... ;)

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 15:39:27Vi får se vad domstolen säger 😄😉
Absolut, men du får ju betala för eventuell advokat om du inte tänker föra din egen talan - och förlorar du i domstolen får du också betala motpartens (CDONs) advokatkostnader. Kort sagt, är man inte väldigt säker på att man kommer att vinna är det en oerhört stor ekonomisk risk...

Om du i bästa fall vinner i rätten, så får du tillbaka de kostnader du lagt ut på filmen och så kommer motparten att betala dina rättegångskostnader - så då blir det "bara" 700 kr du har förlorat (900 minus de 200 du lagt ut på filmen)...

Men tycker du det är värt att riskera att få betala runt 10000 kronor för Blu-Ray-filmen, så visst...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 december 2023 kl. 20:21:47Visst kan du stämma dem, men kom ihåg att ansökningsavgiften till tingsrätten för att lämna in en stämning är på 900 kr, så då har du ju redan betalat mångdubbelt mer än för filmen. Om du dessutom förlorar stämningen får du betala motpartens rättegångskostnader (d.v.s. CDONs kostnad för advokater och dylikt), så då handlar det sannolikt om tiotusentals kronor - det blir en väldigt dyr Blu-Ray-film... ;)
Absolut, men du får ju betala för eventuell advokat om du inte tänker föra din egen talan - och förlorar du i domstolen får du också betala motpartens (CDONs) advokatkostnader. Kort sagt, är man inte väldigt säker på att man kommer att vinna är det en oerhört stor ekonomisk risk...

Om du i bästa fall vinner i rätten, så får du tillbaka de kostnader du lagt ut på filmen och så kommer motparten att betala dina rättegångskostnader - så då blir det "bara" 700 kr du har förlorat (900 minus de 200 du lagt ut på filmen)...

Men tycker du det är värt att riskera att få betala runt 10000 kronor för Blu-Ray-filmen, så visst...
Ska jag stämma Eurotroll isället ? ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 december 2023 kl. 20:21:47Visst kan du stämma dem, men kom ihåg att ansökningsavgiften till tingsrätten för att lämna in en stämning är på 900 kr, så då har du ju redan betalat mångdubbelt mer än för filmen. Om du dessutom förlorar stämningen får du betala motpartens rättegångskostnader (d.v.s. CDONs kostnad för advokater och dylikt), så då handlar det sannolikt om tiotusentals kronor - det blir en väldigt dyr Blu-Ray-film... ;)

Nej du har rätt om att det är skittig ide,  men något borde jag göra för att visa  mitt missstycke om Blu-Rayn inte har der svenska dubbbningen ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 20:27:11Ska jag stämma Eurotroll isället ? ???
Du inser väl att Sveriges rättssystem inte funkar som i USA där man kan stämma folk för lite vad som helst... Eurotroll har ju inte heller något med saker att göra visst de har gjort dubbningen men de ansvarar ju inte för var den hamnar.
Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 20:29:34Nej du har rätt om att det är skittig ide,  men något borde jag göra för att visa  mitt missstycke om Blu-Rayn inte har der svenska dubbbningen ;)
Du kan ju helt enkelt bara reklamera den.

gstone

Nä det är nog idiotisk ide att göra det , men ibland kan man känna att man vill göra något utan att faktiskt göra det ;D ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 20:27:11Ska jag stämma Eurotroll isället ? ???
Varför skulle du det...? De har ju absolut ingenting med saken att göra - deras uppdrag är slutfört när de skickat in den färdiga dubbningen, så de har ingenting alls att säga till om huruvida dubbningen kommer med på DVD och Blu-Ray.

Då är det i så fall distributören du ska stämma, men oavsett vilket får du som sagt betala ansökningsavgiften till tingsrätten på 900 kr; så det känns ju lite poänglöst att betala 900 kr för en film du har betalat 200 kr för...

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 20:29:34Nej du har rätt om att det är skittig ide,  men något borde jag göra för att visa  mitt missstycke om Blu-Rayn inte har der svenska dubbbningen ;)
Då bör du i så fall reklamera till CDON. Kan du hävda att specifikationerna när du köpte den inte överensstämmer med den faktiska produkten, så borde de gå med på att låta dig reklamera den och få pengarna tillbaka.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2023 kl. 20:31:11Du inser väl att Sveriges system inte funkar som i USA där man kan bestämma folk för lite vad som helst...
Ja vist ,men jag tycker det är kul att säga att jag ska stämma folk över diverse grejer ;D

gstone

Jag är en bipolär narcissist och  kan inte hantera kritik😅

MOA

Farsan erkände att Kenneth Milldoff E Bäst efter att vi tittat på Adventures Of Super Mario Bros 3

MOA

Jag e så rädd för att Louise & Hasse kommer ranka högst upp på deras respektive listor

gstone

Jag kan vara för mycket ibland 😫😞😢

gstone

Ibland har korrespondens med folk som jobbar med svenska dubbningar online :D

MOA

Jag trodde att Raoul Delfosse hette Raoul Defosse så därför hittade jag inga bilder på honom. Jag insåg det inte förrns idag, ytterst generande

Lillefot

Citat från: MOA skrivet  2 januari 2024 kl. 15:49:00Jag trodde att Raoul Delfosse hette Raoul Defosse så därför hittade jag inga bilder på honom. Jag insåg det inte förrns idag, ytterst generande
Så lite som med mig och Mattias Knave då. Men oroa dig inte, jag dömmer sig inte. ;)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  2 januari 2024 kl. 16:47:29Så lite som med mig och Mattias Knave då. Men oroa dig inte, jag dömmer sig inte. ;)
Vad trodde du att han hette? :)