Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bästa Rösten

Startat av MOA, 9 juni 2022 kl. 19:12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 december 2023 kl. 22:06:17Undrar vart exakt dessa hittades. Förmodligen där du hittade Pantry Panic också...
Ja den vill jag också se med originaldubbning,den e också lättast att ladda upp. Hacke finns på Viking men tyvärr e omdubbningen de enda alternativet. De e bara Hacke jag ogillar,Tommy Nilsson e bara så rolig

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 december 2023 kl. 09:39:36Om ni bara lyssnar så blir detta enkelt
Förresten, det känns hur galet som helst att Hacke vill äta fåglar. :o Och så går han in, ändå...

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 10 september 2023 kl. 19:52:44Jane Björck som Peach: Jag har ingen koll på Jane Björck, hon är förmodligen den "okända" rösten vi pratade om? Men, i hela fall... Lite bättre än Nina Gunke, men jag kan inte låta mig själv att säga att hon passar i rollen. Louise Raeder ska det vara!

Johan Hedenberg som Toad: Nåja, nu vet vi äntligen hur Johan låter som Toad... Och herregud! Vad malplacerat! Som förväntat så har Johan en för mörk röst för Toad. Han använder inte ens någon pitch för att funka... Toads Engelska röst lät JÄTTE mycket lik Hasse Jonsson, så Hasse är det bästa valet! Om jag gjorde den alternative dubbningen så skulle Johan istället vara Mario medan antingen så dubbar Hasse fortfarande Toad här eller så kan lika gärna Andreas Nilsson ha hoppat in. Eller, här kunde Hasse ha varit Toad i de första avsnitten medan Andreas tar över rollen senare, då har båda rollen. ;) (Förresten, off-topic, jag vet, men om någon från KM Studio dubbade Toad så kan lika gärna Anders Öjebo ha rollen. Annars så kan Andreas vara med här också... Jag tog upp detta då jag tog upp vilka som skulle passa som de andra Mario karaktärerna i KM Studio, de andra fyra var de enda som talade i sagan, så jag tänkte då ta upp Toad också, och detta är nog därför jag tog upp din imitation av Toad, bara för att han inte dubbades utav KM Studio, men åter till ämnet...) Och Johan är mycket bättre som Luigi...

Staffan Hallerstam som Luigi: Vet du? Jag tycker att den inte var SÅ dålig, men i hela fall. Medan Staffan funkade bättre som Luigi än Gunnar Ernblad, så tycker jag ändå att Staffan kunde vara bättre som Toad... Tycker att den är helt okej, precis som med Anders Öjebo i rollen, men jag föredrar Anders, men Johan Hedenberg kommer jag alltid föredra som Luigi!

Det här blir alltså min lista med de nya rösterna i de rollerna för dessa tre:

Luigi:
1: Johan Hedenberg
2: Anders Öjebo
3: Staffan Hallerstam
4: Gunnar Ernblad
5: Kenneth Milldoff

Peach:
1: Louise Raeder
2: Jane Björck
3: Nina Gunke
4: Maria Kihl

Toad:
1: Hasse Jonsson
2: MOA
3: Nina Gunke
4: Johan Hedenberg

Så... Detta ÄR alla rösterna från serierna som har tagits upp, eller hur? I så fall så är Mario karaktärerna officiellt färdiga, eller hur? Förresten, om det kan glädja dig så är den "dåliga" dubbningen endast tio avsnitt. Förmodligen alla de första avsnitten. Det var turligt nog endast för en video.

Nåja, om jag bara hörde de Svenska rösterna i långfilmen så borde jag ha uppdaterat listorna än en gång, men i hela fall... Mycket tur att rösterna i serien är den BRA dubbningen. Om de bara hade den alternativa dubbningen med en bättre cast, då skulle den inte behöva få vara endast i video och bara de första tio avsnitten. Men yes, som sagt så antar jag att alla rösterna är klara nu?...
Okej, jag har kommit tillbaka till detta, och jag har ärligt talat ändrat lite utav mina åsikter... Jag kan ha varit lite för hård mot några utav rösterna... :-[

Kenneth Milldoff var faktiskt inte ALLS dålig som Luigi. Jag antar annars att detta var för att jag inte kunde tänka mig att Luigi och Bowser delar röster. (Också för att många utav rösterna i Sun Studio serien passade inte så mycket...) Dock så är detta en stor skillnad... Kenneth har faktiskt en ljus röst för Luigi medan han på samma gång har en mörkare röst hos Bowser. Jag kan säga att Kenneth Milldoff är nog den bästa delen i den svenska dubbningen hos Sun Studio serien... Luigi låter förresten som Ekorren Pjuske från Wabuu... Men i hela fall, Gunnar Ernblad däremot är faktiskt svagast som Luigi, det må göra ont att ha Gunnar så låg, men hans röst får Luigi att låta korkad. Vilket annars inte är helt inaccurate, men ändå... Rösten är FÖR mörk! Tycker förresten att Staffan Hallerstam ÄR "bra" och inte bara "okej" som Luigi. Tycker fortfarande dock att han kunde vara bra som Toad, också. Men Staffan funkade bättre i denna dubbningen än vad Gunnar gjorde i rollen som Luigi. Och "Jane Björck" (eller Jeanette Holmgren, som vi fick reda på senare) var bra som Peach, också. MYCKET bättre än bara "okej" så jag förmodligen såg lite otydligt...

Men i hela fall, då så uppdaterar jag min lista för rösterna till Luigi:

Luigi:
2: Staffan Hallerstam
3: Kenneth Milldoff
4: Anders Öjebo
5: Gunnar Ernblad

Det enda som ändrades om listan för Peachs röster är att Jane/Jeanette klassas som "bra" istället för "okej" men hon mycket riktigt är på andra plats som listan var tidigare. Så min åsikt om denna rösten ändrades, den blev bra och den passar visst. Jag kan inte fatta att jag inte tyckte förut att den inte gjorde det...

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 31 augusti 2023 kl. 23:39:171: Mattias Knave (Trots att det var bara i dom tre sista avsnitten så tycker jag själv att Mattias låter mest lik original rösten. Han lyckas att låta ondskefull utan någon förändring på rösten.)
2: Johan Hedenberg (Han är ju bra på att vara skurkar, och Ganon är verkligen inget undantag. Han lyckas att få Ganon att låta läskig, medan han är roligast som Eggman och helt okej som Bowser. Vilka olika röster han har haft åt dessa tre...)
3: Gunnar Ernblad (Skockande nog så är Gunnar längst ner på listan, då han brukar ju få bra roller, men han gör rösten lite för mörk nog, så det låter inte för lik original rösten. Helt åt skogen är insatsen inte, och man får ändå nostalgi utav att höra rösten. Tänka sig att både Johan Hedenberg och Gunnar Ernblad förresten har dubbat alla tre spelskurkarna. Tycker dock han var bättre som Bowser och Eggman, men hos Ganon så var han "minst bäst" men precis som Johan Hedenberg som Bowser så kan jag väl säga att Gunnar var bara "okej" som Ganon, men det är bara det jag har att säga... :-\)
Och här dock, trots att jag har Gunnar längst ner så tycker jag att alla tre utav rösterna är bra insatser. Ingen är dålig alls... Jag menar, NÅGON behövde bli längst ner, och Gunnar gjorde sitt sätt. Alla tre är godkända utav mig, riktigt säkert... Nu så, då så har jag sagt mina nya åsikter. 

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 december 2023 kl. 23:46:10Okej, jag har kommit tillbaka till detta, och jag har ärligt talat ändrat lite utav mina åsikter... Jag kan ha varit lite för hård mot några utav rösterna... :-[

Kenneth Milldoff var faktiskt inte ALLS dålig som Luigi. Jag antar annars att detta var för att jag inte kunde tänka mig att Luigi och Bowser delar röster. (Också för att många utav rösterna i Sun Studio serien passade inte så mycket...) Dock så är detta en stor skillnad... Kenneth har faktiskt en ljus röst för Luigi medan han på samma gång har en mörkare röst hos Bowser. Jag kan säga att Kenneth Milldoff är nog den bästa delen i den svenska dubbningen hos Sun Studio serien... Luigi låter förresten som Ekorren Pjuske från Wabuu... Men i hela fall, Gunnar Ernblad däremot är faktiskt svagast som Luigi, det må göra ont att ha Gunnar så låg, men hans röst får Luigi att låta korkad. Vilket annars inte är helt inaccurate, men ändå... Rösten är FÖR mörk! Tycker förresten att Staffan Hallerstam ÄR "bra" och inte bara "okej" som Luigi. Tycker fortfarande dock att han kunde vara bra som Toad, också. Men Staffan funkade bättre i denna dubbningen än vad Gunnar gjorde i rollen som Luigi. Och "Jane Björck" (eller Jeanette Holmgren, som vi fick reda på senare) var bra som Peach, också. MYCKET bättre än bara "okej" så jag förmodligen såg lite otydligt...

Men i hela fall, då så uppdaterar jag min lista för rösterna till Luigi:

Luigi:
2: Staffan Hallerstam
3: Kenneth Milldoff
4: Anders Öjebo
5: Gunnar Ernblad

Det enda som ändrades om listan för Peachs röster är att Jane/Jeanette klassas som "bra" istället för "okej" men hon mycket riktigt är på andra plats som listan var tidigare. Så min åsikt om denna rösten ändrades, den blev bra och den passar visst. Jag kan inte fatta att jag inte tyckte förut att den inte gjorde det...
De e de jag menar med att Kenneth Milldoff e bäst! Jag gillar inte den okända kärringen mer bara för att hon har ett nytt namn. Nä för Louise e den enda som låter bra,oturligt nog kan hon va den bästa Peach rösten...ÅH NEJ!

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 22 december 2023 kl. 09:46:48De e de jag menar med att Kenneth Milldoff e bäst! Jag gillar inte den okända kärringen mer bara för att hon har ett nytt namn. Nä för Louise e den enda som låter bra,oturligt nog kan hon va den bästa Peach rösten...ÅH NEJ!
Är inte "kärring" kanske lite att ta i? Nåja, hon är hur som helst bättre än Nina Gunke och Maria Kihl som Peach, men Louise är bäst, som sagt. Tycker att de i samma dubb är bäst i sina roller. 

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 maj 2023 kl. 12:03:38Nu kommer jag gå ifrån spelkaraktärer & börja med andra karaktärer som ni inte gjort än.Nu får ni va beredda på att fixa ljudklipp.
Om jag inte hittar nåt själv får ni hjälpa mig med:
Hacke Hackspett
Droopy
Dexters Laboratorium
PowerPuffPinglorna
Agent Kurre
Dennis The Menace
Chipmunkarna
Ed, Edd & Eddie
Katten Felix

Övriga spelkaraktärer:
Kid Icarus
Donkey Kong
Kirby
Bubsy(När jag int orkar mer)
Tänker du förresten fortfarande att göra detta, dock? Då du hade annat i tankarna, så här långt...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 januari 2024 kl. 23:30:08Tänker du förresten fortfarande att göra detta, dock? Då du hade annat i tankarna, så här långt...
Ja Kid Icarus kommer till slutet av månaden

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 januari 2024 kl. 23:33:27Ja Kid Icarus kommer till slutet av månaden
Åh, listan var inte i ordning? Okej då. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 januari 2024 kl. 23:22:53Ed tror att han är Hacke Hackspett. ;D
Alla säger att han håller tillbaks skrattet när han säger den repliken ;D

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 januari 2024 kl. 23:37:58Alla säger att han håller tillbaks skrattet när han säger den repliken ;D
Det hör jag med. ;D

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 januari 2024 kl. 23:42:47Bara jag som inte gör det?
Många andra hör det, och även jag hör att det låter som att Stefan fnittrar medan han talar.