Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2023 kl. 11:11:53Jultomtens verkstad har den "felaktiga" dubbningen från Kalle Ankas önskejul med Musse Pigg och vänner, d.v.s. den första versionen av omdubbningen, där det förekommer en oerhört klantig kontinuitetsmiss.

Eller vad sägs om denna suveränt logiska dialog...?
Jultomten (läsandes från ett brev): "Kära jultomten, jag vill ha en docka fin. God jul önskar Josefin."

Uppslagsnisse: "Molly har visst skött sig bra, och ätit spenaten varje dag."

Jultomten: "En docka åt Josefin."

Var kommer egentligen Molly in i bilden...? :o

Uppslagsnissens replik dubbades om för Walt Disney julfavoriter, för att få dialogen begriplig, där resten av dubbningen lämnades orörd - men trots det är det alltså inte den korrigerade versionen som finns på Disney+. :(
Jag frågade för jag märkte att kortfilmen har andra svenska sångtexter än vad jag mindes som barn ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 11:55:44Jag frågade för jag märkte att kortfilmen har andra svenska sångtexter än vad jag mindes som barn ;)
Då är du antagligen van vid den äldre dubbningen från Musse Piggs julafton (från runt 1990), där de för övrigt använde samma sångtexter som även använts på en musiksaga.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2023 kl. 12:04:24Då är du antagligen van vid den äldre dubbningen från Musse Piggs julafton (från runt 1990), där de för övrigt använde samma sångtexter som även använts på en musiksaga.
konstigt ???
För utgåvan som jag hade var  Walt Disney julfavoriter :o
Kanske mandel effekt ???

gstone

Citat från: Zebastian skrivet 25 november 2023 kl. 15:36:23Har The Naughty Nine dubbats till svenska?
Den kommer på Disney Plus 15 December.
Den svenska tittlen är Julens stygga ni

gstone

Samlaren

De har tagit bort dubben på Zack ovh Coodys ljuva hotell liv

Hur är det möjligt att de gjort det?

Steffan Rudvall

Citat från: Samlaren skrivet  3 december 2023 kl. 19:22:51De har tagit bort dubben på Zack ovh Coodys ljuva hotell liv

Hur är det möjligt att de gjort det?
Om du menar säsong 1 så har den aldrig haft svensk dubbning på Disney Plus.

Samlaren

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 december 2023 kl. 19:31:14Om du menar säsong 1 så har den aldrig haft svensk dubbning på Disney Plus.
Ok :O det är ju konstigt men då vet jag. 

gstone

The Naughty Nine fick ingen svensk dubbning.

gstone

What If säsong 2 verkar inte bli dubbad till svenska.

Det gör inte så mycket.

Lillefot

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 januari 2024 kl. 02:51:04Disney+ kommer tydligen ha en prishöjning och dom är på våg med att ta bort en del från deras streamingtjänst.
Nu igen? Finns det en källa på det?
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Lillefot

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 januari 2024 kl. 03:15:12https://www.theverge.com/23901586/streaming-service-prices-netflix-disney-hulu-peacock-max
Den sidan säger inget specifikt om vilka filmer/serier som skulle tas bort, men om Disney planerar att göra det igen får vi hoppas att de åtminstone i god tid varnar deras prenumeranter.

För förra gången de gjorde det var det, rent ut sagt väldigt illa skött. :(
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

KurageDHH

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  9 januari 2024 kl. 08:11:18Där står det ju ingenting om att Disney skulle ta bort ännu fler från deras streamingtjänst.
Jag kan heller inte hitta något i artikeln om att ännu mer planeras att tas bort. Dessutom framgår det heller inte hur mycket (om något) som står i artikeln som är relevant i Europa, och hur mycket som bara gäller för USA...

Citat från: Lillefot skrivet  9 januari 2024 kl. 03:22:00Den sidan säger inget specifikt om vilka filmer/serier som skulle tas bort, men om Disney planerar att göra det igen får vi hoppas att de åtminstone i god tid varnar deras prenumeranter.

För förra gången de gjorde det var det, rent ut sagt väldigt illa skött. :(
Ja, precis - förra gången de tog bort en massa originalfilmer och serier var det oerhört illa skött. :(

Det minsta man kan begära är att i god tid förvarna abonnenter på ett tydligt sätt, så att alla hinner se klart serier de är mitt inne i; och hinner se de filmer de länge har planerat att se... Senast fick vi inte ens veta att något skulle tas bort förrän det redan var borta, och det är oerhört dålig stil.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2024 kl. 09:57:37Jag kan heller inte hitta något i artikeln om att ännu mer planeras att tas bort. Dessutom framgår det heller inte hur mycket (om något) som står i artikeln som är relevant i Europa, och hur mycket som bara gäller för USA...
Ja, precis - förra gången de tog bort en massa originalfilmer och serier var det oerhört illa skött. :(

Det minsta man kan begära är att i god tid förvarna abonnenter på ett tydligt sätt, så att alla hinner se klart serier de är mitt inne i; och hinner se de filmer de länge har planerat att se... Senast fick vi inte ens veta att något skulle tas bort förrän det redan var borta, och det är oerhört dålig stil.

Var ett tag sedan jag var inne på Disney+ nu, Vad har tagits bort?  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games