Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Taran och den magiska kitteln är uppladdad på Internet Archive igen men den här gången inte stulen utan faktiskt uppladdad av Ovanliga dubbningar. 

Dessutom har det tillkommit en bonuskortfilm nämligen Kattungen som levde rövare.

https://archive.org/details/taran-och-den-magiska-kitteln

gstone

Citat från: BPS skrivet 21 januari 2024 kl. 10:28:29Taran och den magiska kitteln är uppladdad på Internet Archive igen men den här gången inte stulen utan faktiskt uppladdad av Ovanliga dubbningar.

Dessutom har det tillkommit en bonuskortfilm nämligen Kattungen som levde rövare.

Den går inte att spela :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: BPS skrivet 21 januari 2024 kl. 10:28:29Dessutom har det tillkommit en bonuskortfilm nämligen Kattungen som levde rövare.

Har du någon info om dubbningen av  Kattungen som levde rövare  ?

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 21 januari 2024 kl. 11:42:03Den går inte att spela :(
För att archive inte har bearbetat klart filen ännu. Ge de lite tid.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

BPS

Citat från: gstone skrivet 21 januari 2024 kl. 11:46:16
Har du någon info om dubbningen av Kattungen som levde rövare  ?
"Ovanliga dubbningar" har som vanligt gjort en bildversion och där finns alla rösterna med...

gstone

Citat från: BPS skrivet 21 januari 2024 kl. 10:28:29Dessutom har det tillkommit en bonuskortfilm nämligen Kattungen som levde rövare.

Finns det mer än en dubbning av The Robber Kitten ?

gstone

Citat från: BPS skrivet 21 januari 2024 kl. 11:49:38"Ovanliga dubbningar" har som vanligt gjort en bildversion och där finns alla rösterna med...
"Ovanliga dubbningar" är underbar :D

gstone

Citat från: BPS skrivet 21 januari 2024 kl. 11:51:42Jag? Det är ju @Ovanliga dubbningar som arbetar så mycket för att få fram fantastiska bildversioner.
ursäkta

Tänkte fel ;D

Mathilda Gustafsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 17 januari 2024 kl. 13:07:52Så i ett första skede är det Lucky Luke - Mama Daltons revansch som väntar, och som hon har lovat ska komma upp innan veckans slut (om inget oförutsett inträffar). :)
Den här veckans slut? För det är ju söndag idag har något oförutsätt inträffat?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 januari 2024 kl. 11:49:42Finns det mer än en dubbning av The Robber Kitten ?
Nej, såvitt jag vet finns bara en dubbning; som sändes som del av Disneytimmen i TV4 på 1990-talet.

Citat från: BPS skrivet 21 januari 2024 kl. 10:28:29Taran och den magiska kitteln är uppladdad på Internet Archive igen men den här gången inte stulen utan faktiskt uppladdad av Ovanliga dubbningar.

Mycket trevligt, och bonuskortfilmen är helt klart intressant; då ju den där dubbningen bara sänts på TV4 (då jag tyvärr inte var efterklok nog att spela in...). Tack så mycket, @Ovanliga dubbningar. :)

Är inte kvaliteten bättre än senast också, eller är det bara jag som inbillar mig...?

Ovanliga dubbningar

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 21 januari 2024 kl. 15:16:43Den här veckans slut? För det är ju söndag idag har något oförutsätt inträffat?
Min väninna har dessvärre inget internet just nu på grund av en skadad fiberkabel, men jag har fått Lucky Luke på ett USB-minne istället - så jag ska precis sätta på uppladdning nu. :)

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 januari 2024 kl. 21:00:25Är inte kvaliteten bättre än senast också, eller är det bara jag som inbillar mig...?
Ja, det stämmer - tidigare var Taran och den magiska kitteln i 576p, men nu är den i 1080p. :)

Citat från: gstone skrivet 21 januari 2024 kl. 11:50:03"Ovanliga dubbningar" är underbar :D
Det tycker jag också! ;)

Skämt åsido tackar jag för dom vänliga orden.

Lilla My

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 januari 2024 kl. 01:30:27Som sagt la upp Änglahund, Pinocchio, Peter Pan och Brisby & Nihms första Svenska dubbning efter att dom hade varit uppe ett tag fick jag kontot nedtaget.

Då jag tyckte dessa dubbningarna inte skulle få gå förlorade med tiden så gjorde jag ett nytt konto även där plockades videorna ned ifrån denna gången med ett mail från Archive där dom berättade att Disney hade klagat och "The Internet Archive disables accounts that constantly violates copyright of others" efter detta så insåg jag att Internet Archive i princip är stenhårda med copyright, som du kan se i mailet.
Är väldigt sen på planeten så ursäktar för det, hade för mig att jag hade hunnit ladda ned Peter Pan-orginaldubben men tydligen missade jag det och jag skulle väldigt gärna vilja få tag på den (Pinocchio likaså)

Blir Disney lika sura om du endast lägger upp ljudfilen utan bild tror du? Oftast är det ju video och musik/sång som triggas av copyright-bots etc.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 22 januari 2024 kl. 00:00:59Är väldigt sen på planeten så ursäktar för det, hade för mig att jag hade hunnit ladda ned Peter Pan-orginaldubben men tydligen missade jag det och jag skulle väldigt gärna vilja få tag på den (Pinocchio likaså)
Det är bara väldigt sent på vissa delar av planeten ;)

På andra ställen kan det vara till exempel morgon eller mitt på dagen  ;)

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 22 januari 2024 kl. 00:00:59Är väldigt sen på planeten så ursäktar för det, hade för mig att jag hade hunnit ladda ned Peter Pan-orginaldubben men tydligen missade jag det och jag skulle väldigt gärna vilja få tag på den (Pinocchio likaså)

Blir Disney lika sura om du endast lägger upp ljudfilen utan bild tror du? Oftast är det ju video och musik/sång som triggas av copyright-bots etc.
Jag skulle gärna ladda ner om jag hade plats på hårddisken 😥😢🥺😞

Hann i alla med ett fåtal( lycklig vis vara en av dom den fantastiska klassikern Brisby och Nimhs hemlighet😍🥳👍)