Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Lucky Luke rensar stan/Lucky Luke - Västerns tuffaste cowboy

Startat av Steffan Rudvall, 29 maj 2021 kl. 13:02:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 januari 2024 kl. 20:09:56Vänta lite, Har ni laddat upp den här filmen med originaldubbningen på Archive? Det var väl TV1000 dubbningen eller tänker du på Bröderna Daltons hämnd?
Den ska innehålla båda svenska dubbarna om du öppnar i vlc och högerklicka ska du kunna välja under ljud.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 30 januari 2024 kl. 20:35:43Den ska innehålla båda svenska dubbarna om du öppnar i vlc och högerklicka ska du kunna välja under ljud.
Jag trodde det först när jag såg att det var en mkv fil men det står inaktiverat ljudspår i VLC

https://archive.org/details/lucky-luke-daisy-town_swedish_redub

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 januari 2024 kl. 20:37:14Jag trodde det först när jag såg att det var en mkv fil men det står inaktiverat ljudspår i VLC

https://archive.org/details/lucky-luke-daisy-town_swedish_redub
Ajdå, då har den försvunnit av någon anledning.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 30 januari 2024 kl. 20:40:48Ajdå, då har den försvunnit av någon anledning.
Så den hade från början båda dubbningarna?

@Lillefot Tog du bort den ena dubbningen för att den andra skulle spelas upp i Archives spelare när du laddade upp filen?

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 januari 2024 kl. 20:44:25Så den hade från början båda dubbningarna?

@Lillefot Tog du bort den ena dubbningen för att den andra skulle spelas upp i Archives spelare när du laddade upp filen?
För den är ju rätt unik den jag synkade då en samlare hade en udda vhs med just introt med talet som annars saknas (inte samma som lp'n)

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 30 januari 2024 kl. 20:53:29För den är ju rätt unik den jag synkade då en samlare hade en udda vhs med just introt med talet som annars saknas (inte samma som lp'n)

Just det, jag har för mig att du nämnt något om det att introt finns med på vissa VHS:er och på vissa inte.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 januari 2024 kl. 20:44:25Så den hade från början båda dubbningarna?

Nej, jag har inte ändrat något i den fil som Goliat skickade till mig när jag skulle ladda upp den till archive.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Goliat

Citat från: Lillefot skrivet 30 januari 2024 kl. 21:00:14Nej, jag har inte ändrat något i den fil som Goliat skickade till mig när jag skulle ladda upp den till archive.
Eller...var det så att det inte gick att skicka då filen var runt 10-14 gb så jag konverterade bilden till mindre format? Då kan jag nog missat att muxa ihop den korrekt.

Lillefot

Citat från: Goliat skrivet 30 januari 2024 kl. 21:01:08Eller...var det så att det inte gick att skicka då filen var runt 10-14 gb så jag konverterade bilden till mindre format? Då kan jag nog missat att muxa ihop den korrekt.
Det var troligen det, för filen du skickade till mig var på runt 900 MB.
Men det är helt okej.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Goliat skrivet 30 januari 2024 kl. 21:01:08Eller...var det så att det inte gick att skicka då filen var runt 10-14 gb så jag konverterade bilden till mindre format? Då kan jag nog missat att muxa ihop den korrekt.
Råkar du ha kvar den? Skulle vara schysst om den kunde komma upp på Archive då din version är speciell med introt

Goliat

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 januari 2024 kl. 21:03:38Råkar du ha kvar den? Skulle vara schysst om den kunde komma upp på Archive då din version är speciell med introt
Vet lillefot hur man muxar ihop så kan jag skicka ljudfilen.

Lillefot

Citat från: Goliat skrivet 30 januari 2024 kl. 21:09:44Vet lillefot hur man muxar ihop så kan jag skicka ljudfilen.
Det kan jag göra åt er, då måste jag först bara ladda ner MKV-filen från archive (den finns på min laptop, men inte stationära datorn),
Men det är helt okej.

Goliat

Citat från: Lillefot skrivet 30 januari 2024 kl. 21:16:15Det kan jag göra åt er, då måste jag först bara ladda ner MKV-filen från archive (den finns på min laptop, men inte stationära datorn),
PM

He-Man

Hej, hittade till denna tråden också :)
Är det någon som gjort en 4:3 format med svenskt tal redan annars skulle jag kunna göra det.
Jämfört de båda och förutom att 16:9 är beskuren så är den även klippt i lite. Bara lite. Den största och egentligen enda skillnaden annars är att paret på vagnen i början pekar på landet i 4:3 versionen, men inte i 16:9. Lustigt att man gjort sådana ingrepp eftersom det är så få och obetydliga.
Vissa scener i 16:9 är 2-4 bildrutor färre så 4:3 versionen måste justeras efter 16:9 helst, då kan man använda alla ljudspår som finns för 16:9 utan att behöva justera dem.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Lillefot skrivet 30 januari 2024 kl. 21:16:15Det kan jag göra åt er, då måste jag först bara ladda ner MKV-filen från archive (den finns på min laptop, men inte stationära datorn),
Blir inte originaldubbningen gömd på Archive då?