Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

material som ska få undertext

Startat av Jonas9881, 2 februari 2024 kl. 12:35:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 februari 2024 kl. 20:34:11Nu när du ska översätta Arthur så tänkte jag bara komma med en liten notis om man säger så, många tror säkert att deras lärare heter magister Råttkvist men det är en ordlek så det officiella svenska efternamnet stavas Rothkvist men uttalas som rått eftersom att han är en råtta.
Hur kan du se den svenska rollistan av serien på vilka som gör rösterna till personerna i serien. Hittar inte en komplett rollista, och hittar inte hur Råttkvist/Rothkvist stavas. Hur vet du detta egentligen?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  8 februari 2024 kl. 10:12:33Hur kan du se den svenska rollistan av serien på vilka som gör rösterna till personerna i serien. Hittar inte en komplett rollista, och hittar inte hur Råttkvist/Rothkvist stavas. Hur vet du detta egentligen?
Det finns ingen utförlig officiell lista där karaktärer nämns vid namn men hans namn ska stavas så för det är som sagt en ordlek.

Men om du vill ha bevis så heter en VHS utgåva av avsnittet där Rothkvist introduceras Arthur och hans vänner. 1. Arthurs ögon och Arthur och den riktiga herr Rothkvist.

https://smdb.kb.se/catalog/id/001368722

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 februari 2024 kl. 11:05:40Det finns ingen utförlig officiell lista där karaktärer nämns vid namn men hans namn ska stavas så för det är som sagt en ordlek.

Men om du vill ha bevis så heter en VHS utgåva av avsnittet där Rothkvist introduceras Arthur och hans vänner. 1. Arthurs ögon och Arthur och den riktiga herr Rothkvist.

https://smdb.kb.se/catalog/id/001368722
Jo, då bör det stämma. Tycker att serien bör vara så populär att det ska finnas en svensk rollista, så det är konstigt att det inte finns en. 
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Lennartsson

Citat från: Jonas9881 skrivet  6 februari 2024 kl. 21:43:19Imorgon kan jag lägga ut några stycken utan undertext.

Själv har jag inte sett Arthur sen runt 2015 också. Så trevligt att den arkiveras av mig så fler kan få se den, även utomlands.
Såg de avsnitten du laddade upp och när man får nostalgi blir man nästan lite girig efter mer så det är tryggt att man vet att du har hela serien.

Jonas9881

Citat från: Lennartsson skrivet  8 februari 2024 kl. 17:34:44Såg de avsnitten du laddade upp och när man får nostalgi blir man nästan lite girig efter mer så det är tryggt att man vet att du har hela serien.
Egentligen har jag inte hela. Men jag har åtkomst till hela, via en server. Men om denna server skulle stängas av så tyvärr kan jag då inte få tag på resterande.

Men jag tror inte servern kommer stängas av men såklart inget jag kan lova.

Lennartsson

Citat från: Jonas9881 skrivet  8 februari 2024 kl. 18:03:07Egentligen har jag inte hela. Men jag har åtkomst till hela, via en server. Men om denna server skulle stängas av så tyvärr kan jag då inte få tag på resterande.

Men jag tror inte servern kommer stängas av men såklart inget jag kan lova.
Server som kan stängas ner? Är inte bäst att ladda upp avsnitten så fort som möjligt för att säkra att de är kvar?

Steffan Rudvall

Citat från: Lennartsson skrivet  8 februari 2024 kl. 18:05:21Server som kan stängas ner? Är inte bäst att ladda upp avsnitten så fort som möjligt för att säkra att de är kvar?
Arthur är en serie med många säsonger så han hinner inte ladda upp den så fort som möjligt. Jag menar han har ju ett liv utanför Internet Archive och kan ju inte ladda upp Arthur avsnitt hela dagen varje dag.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 februari 2024 kl. 18:20:39Arthur är en serie med många säsonger så han hinner inte ladda upp den så fort som möjligt. Jag menar han har ju ett liv utanför Internet Archive och kan ju inte ladda upp Arthur avsnitt hela dagen varje dag.
Tiden är inget problem utan lagringen i datorn. Är nu i bristgränsen och behöver verkligen rensa den. Laddar upp runt 20GB per dag till Archive för att inte lagra den i mina hårddiskar. Men med tiden så kommer hela serien upp på Archive som allt annat som jag laddar upp dagligen på min kanaler.

Mitt liv är att försöka arkivera det som möjligen aldrig kommer få se sitt ljus igen, så jag spenderar flera timmar för att ladda upp till Archive. Och har valt att inte leva som andra möjligen gör, men jag trivs ganska bra med det ändå ;D

Och jag har bestämt att pausa med undertexten tills vidare. Har beställt en ny hårddisk och kommer om nån vecka. Så när jag väl ha fått den, så kan jag börja starta mitt arbete med undertexten igen. :D

Jonas9881

Vi kan göra såhär istället, anledningen för att jag inte kan ladda ner dessa så får ni gör det istället om ni vill och ha den platsen :)

S01E01-03 finns redan på Archive så här kommer resterande från S01.

E04 Avsnittet
E05 Avsnittet
E06 Avsnittet
E07 Avsnittet
E08 Avsnittet
E09 Avsnittet
E10 Avsnittet

Fler på nästa inlägg...

Jonas9881

Jonas9881

E21 Avsnittet
E22 Avsnittet
E23 Avsnittet
E24 Avsnittet
E25 Avsnittet
E26 Avsnittet
E27 Avsnittet
E28 Avsnittet
E29 Avsnittet
E30 Avsnittet

När ni har kollat igenom alla dessa avsnitt så kan jag vara redo med säsong 2 på Archive ;D

Jonas9881

Gick tydligen inte. Återkommer inom kort med korrekt länk :D

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 februari 2024 kl. 10:58:15Gick tydligen inte. Återkommer inom kort med korrekt länk :D
Tack för att du försöker och Hoppas du hittar en lösning! :)

Jonas9881

Ni får helt enkelt gå till denna länk som ni hittar alla avsnitt från S01 men som sagt inte E01-03.

https://ia601309.us.archive.org/24/items/arthur-s01-lankar/Arthur%20s01%20l%C3%A4nkar.txt

Dubbningshemsidan verktyg "infoga länk" verkar inte var min vän för den tar bort delar av länken och därav funkar det inte.

Kopiera det avsnittet ni vill se och om ni vill kan ni ladda ner det också :) 

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 februari 2024 kl. 11:15:41Ni får helt enkelt gå till denna länk som ni hittar alla avsnitt från S01 men som sagt inte E01-03.

https://ia601309.us.archive.org/24/items/arthur-s01-lankar/Arthur%20s01%20l%C3%A4nkar.txt

Dubbningshemsidan verktyg "infoga länk" verkar inte var min vän för den tar bort delar av länken och därav funkar det inte.

Kopiera det avsnittet ni vill se och om ni vill kan ni ladda ner det också :)
Tack så mycket för att du tar dig tid till att dela med dig! Det här funkar bra och väljer man att ladda ner tar det inte alls lika lång tid som på Archive.