Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 maj 2024 kl. 20:44:49Vem är Henrik Johansson? Jag har aldrig hört talas om honom förut.
Jag antar att du inte ser på BonusFamiljen ;D ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 maj 2024 kl. 21:04:07Undrar vad han är upptagen med istället just nu ?🤨🤔
Bra fråga. Helt klart måste Jan Mybrand vara upptagen med något annat, för man brukar ju väldigt sällan göra nya röstgodkännanden mitt i en serie; utan brukar ju försöka hålla sig till samma skådespelare mellan säsonger i möjligaste mån.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 maj 2024 kl. 20:44:49Vem är Henrik Johansson? Jag har aldrig hört talas om honom förut.
Jag trodde jag viste vem det var

Men det var Erik Johansson jag tänkte på :-[

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 maj 2024 kl. 20:48:20La Langhammer, som står på några avsnitt...?! Det måste väl ändå vara Ia Langhammer som åsyftas...?
Henrik Johansson är en hyfsat känd svensk skådespelare, som varit med i ett antal filmer, TV-serier och teaterpjäser:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Henrik_Johansson_(sk%C3%A5despelare)
Nu såg jag att jag faktiskt set honom liv ;D ;)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 maj 2024 kl. 20:48:20La Langhammer, som står på några avsnitt...?! Det måste väl ändå vara Ia Langhammer som åsyftas...?
Ja, det kan man nog förutsätta. Det står rätt (Ia Langhammer) på några ställen också.

Jag känner bara till en enda svensk som har kallats "La" i förnamn, nämligen Birgit Nilsson... :)

Michael Rudolph har fått ett extra "t" i sitt efternamn i tionde avsnittet.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 maj 2024 kl. 21:32:54Ja, det kan man nog förutsätta. Det står rätt (Ia Langhammer) på några ställen också.
I och med att versalt I med många typsnitt ser nästan identiskt ut som gement L, så gissar jag att Disney har trott att det stod "la" med gemener och utifrån det "korrigerat" (felaktigt) till stor begynnelsebokstav...

Sen verkar ärligt talat varken Disney eller Iyuno lägga lika mycket krut på att se till att allt är rätt vid TV-serier som vid biovisade långfilmer - det är liksom inte första gången som det blir mer eller mindre stora tokigheter vid TV-serier på framförallt Disney+...

gstone

Kan du lägga up credits till dom här Disney Plus kortfilms Serena på Hemsidan ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2024 kl. 00:34:29Kan du lägga up credits till dom här Disney Plus kortfilms Serena på Hemsidan ?
Rocket & Groot har tyvärr inga svenska dubbcredits på Disney+ - det finns finska dubbcredits, men varken svenska, norska eller danska. :(
(Jag gissar att det beror på att den finska dubbningen är gjord speciellt för Disney+, medan övriga språk gått på TV och därmed är av äldre datum)

Ant-Man däremot har svenska dubbcredits, så den kan jag ordna. :)

gstone

Jag önskar credits till Tom & Jerry möter Sherlock Holmes

Hade du inte en konkat på Warner Bros för några år sedan ? :o

gstone

Snälla Daniel, kan du fråga Håkan Mohede om han vet något om dom svenska rösterna i filmen Buster & Chauncey's stilla natt ?

Eftersom det är en Köpenhamns baserad dubbning ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 maj 2024 kl. 21:20:45Snälla Daniel, kan du fråga Håkan Mohede om han vet något om dom svenska rösterna i filmen Buster & Chauncey's stilla natt ?

Eftersom det är en Köpenhamns baserad dubbning ;)
Självklart. :)

Något mer jag ska passa på att fråga honom om? Jag brukar försöka vänta lite mellan olika frågor, för att inte överväldiga någon, men nu börjar det ju vara några veckor sedan senast så att det känns lugnt att kontakta Håkan igen...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 maj 2024 kl. 02:42:43Självklart. :)

Något mer jag ska passa på att fråga honom om? Jag brukar försöka vänta lite mellan olika frågor, f..

Fråga gärna om det Den knäppaste nötknäpparen också.

Jag tyckte mig höra honom i filmen och det är också en Köpenhamns baserad dubbning :D

philip

hej jag söker efter serier från cartun network eller bomran? :) :) :)  

DingoPictures2005

Kan du lägga in röstlistan till denna? @Daniel Hofverberg 

https://youtu.be/zOoEbIxQvoQ

Min kompis @jimstrom hjälpte mig identifiera rösterna för några månader sedan
och de är följande.
Peter Wanngren - Pappa
Monica Forsberg - Mamma
Anders Öjebo - Musse Pigg 

Jimstrom var ej säker på ungarna, men han trodde att Mia Kihl gör flickan och att Jimmy Björndahl gör pojken.
Anders Öjebo är väldigt lätt att känna igen och jag är därför säker på att han spelar Musse.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 maj 2024 kl. 22:50:34Kan du lägga in röstlistan till denna? @Daniel Hofverberg

https://youtu.be/zOoEbIxQvoQ

Min kompis @jimstrom hjälpte mig identifiera rösterna för några månader sedan
och de är följande.
Peter Wanngren - Pappa
Monica Forsberg - Mamma
Anders Öjebo - Musse Pigg

Jimstrom var ej säker på ungarna, men han trodde att Mia Kihl gör flickan och att Jimmy Björndahl gör pojken.
Anders Öjebo är väldigt lätt att känna igen och jag är därför säker på att han spelar Musse.
På Dubbningshemsidan finns det credits till filmer, kortfilmer och serier, ingen avdelning varken för spel eller reklamfilmer finns.