Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 augusti 2024 kl. 16:46:31Salle brukar ha det mesta annars kan jag kolla torrent sidor om jag kan gräva fram där till dig🙂.
Kan man få tag i Salle här på hemsidan då?

ph

Citat från: Elios skrivet 17 augusti 2024 kl. 17:03:36Kan man få tag i Salle här på hemsidan då?
Finns 2 eller 3 stycken releaser med 2an från 96, ser ut att vara "SWESYNK" och "SYNKKIDS" som synkat dessa.

1080p BluRay är det som finns.

PatoskyeIII

Änglahund 1 och 2 borde finnas på Internet Archive för gamla vhs-band är inte pålitliga.

DingoPictures2005

Citat från: Elios skrivet 17 augusti 2024 kl. 17:03:36Kan man få tag i Salle här på hemsidan då?
@salle 
Gör en ping på honom.
Om han har tid så svarar han dig förhoppningsvis 🙂.

Elios

Citat från: ph skrivet 17 augusti 2024 kl. 17:05:15Finns 2 eller 3 stycken releaser med 2an från 96, ser ut att vara "SWESYNK" och "SYNKKIDS" som synkat dessa.

1080p BluRay är det som finns.
Hur menar du?

ph

Citat från: Elios skrivet 17 augusti 2024 kl. 18:14:03Hur menar du?
Att det finns 3 olika synkversioner från 3 olika grupper/personer, dessa finns på en torrentsite. :)

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  8 augusti 2024 kl. 20:01:00Disliked! Fuck him!

https://youtu.be/e2pJt9clnmY
Hen verkar nu ha snott en dåligt digitaliserad sliten vhs av Fantastiska Wilbur......
Som redan finns på yt.....
Förstår inte syftet med att göra något sådant......
Ville gärna se filmen med svensk dub men i sådan här skit kvalite.... 
så ser jag den hellre inte....

Sedan om Mikael tjuven.....
Minns att något i Tecknat discorden nämnde att de kontaktat honom om tecknat och att han hade svarat.
Det har jag men inte med vattenstämpel på, detta då han var förbannad på att personen satt vattenstämpel så att han inte kunde sno videorna hen lagt ut.....

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 augusti 2024 kl. 20:17:34
Hen verkar nu ha snott en dåligt digitaliserad sliten vhs av Fantastiska Wilbur......
Inte vet jag om Fantastiska Wilbur verkligen ser jättemycket bättre ut i original på VHS... Visst, den här kopian har absolut alldeles för låg bitrate och mycket komprimeringsartefakter - men VHS-utgåvan ser i mina ögon inte särskilt sliten ut, utan det är bitraten som är det stora problemet.

Det är värt att ha i beaktande att den svenska VHS-utgåvan har bild och ljud från en sliten 35 mm-kopia med mycket repor och smuts, så även under bästa omständigheter har VHS-utgåvan ingen toppenkvalitet.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 augusti 2024 kl. 20:17:34

Sedan om Mikael tjuven.....
Minns att något i Tecknat discorden nämnde att de kontaktat honom om tecknat och att han hade svarat.
Det har jag men inte med vattenstämpel på, detta då han var förbannad på att personen satt vattenstämpel så att han inte kunde sno videorna hen lagt ut.....
Där fick han! Varför ens plagiera en video som redan finns? Moraliska kompassen är helt felkalibrerad, så omoraliskt fel av dessa youtubers

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2024 kl. 21:40:13Inte vet jag om Fantastiska Wilbur verkligen ser jättemycket bättre ut i original på VHS... Visst, den här kopian har absolut alldeles för låg bitrate och mycket komprimeringsartefakter - men VHS-utgåvan ser i mina ögon inte särskilt sliten ut, utan det är bitraten som är det stora problemet.

Det är värt att ha i beaktande att den svenska VHS-utgåvan har bild och ljud från en sliten 35 mm-kopia med mycket repor och smuts, så även under bästa omständigheter har VHS-utgåvan ingen toppenkvalitet.
Denna har ju dock komprimerats till fruktansvärd nästintill osebar 240p kvalite dock.
576P har jag för mig Pal vhs har i upplösning och Ntsc vhs har 480p i upplösning.
så den har komprimerats med mer än 50% av originalbilden.
Problemet blir väre när du också försöker se denna super komprimerade kopia på en 4k skärm.
Då komprimering gör att pixlarna blir skit stora och störande att se på.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 augusti 2024 kl. 22:36:45Denna har ju dock komprimerats till fruktansvärd nästintill osebar 240p kvalite dock.
576P har jag för mig Pal vhs har i upplösning och Ntsc vhs har 480p i upplösning.
Problemet blir väre när du också försöker se denna super komprimerade kopia på en 4k skärm.
Absolut, upplösningen är för låg och bitraten likaså; som gör komprimeringsartefakterna påtagliga - men det har ju inget att göra med att det skulle vara en "sliten VHS", som du skrev.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 augusti 2024 kl. 22:36:45Denna har ju dock komprimerats till fruktansvärd nästintill osebar 240p kvalite dock.
VHS har ju inga pixlar men de flesta digitaliseringarna av VHS är väl i alla fall i Europa i 576p.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 20 augusti 2024 kl. 22:04:22Där fick han! Varför ens plagiera en video som redan finns? Moraliska kompassen är helt felkalibrerad, så omoraliskt fel av dessa youtubers
Yes och varför sno en super komprimerad och nästintill osebar digitalisering?

Sedan så verkar denna idiot också ha snot filmer direkt från Disney+ och slängt upp på yt.
Tror exempelvis att Prinsen och Tiggarpojken är tagen från D+.

Om denna arbetslösa dåre till människa läser här så tycker jag denne person borde tänka över sitt liv, istället för att sitta framför datorn och ladda ned videos.

Det hade varit en sak om hen faktiskt gick igenom tusentals vhs band för att hitta guldkorn, dvs åka till tippen plocka band, fråga runt efter band och digitalisera band med lost media, men att spendera all ledig tid att sno andras digitalisering som till och med ligger ute är skamligt och sedan skrytta Lägger upp guldkorn jag hittar.
När det enda hen gör är att spendera all tid på dagen till att ladda ned och reuploada andras vidoes.

Att ens samla in hela Säsonger av saker som många eldsjälar har gjort kräver enormt massa tid.
Dels så har de personer som digitaliserat materialet köpt hundratals inspelade band i blindo ihop om att hitta något som är lost.
Ontop of that det tar tid att gå igenom alla hundra eller rättare sagt tusentals band som troligen digitaliserats tänk att spola igenom tusen 8 timmars band...... för att hitta guldkorn.
Sedan snos dessa av denne person och det tar hen 30 minuter att ladda ned och lägga upp.

Ontop of that så har även jag bränt pengar i blindo ihop om att hitta saker som sedan lett till besvikelse.
Exempelvis så inhandlades 50 betamax band från Norge för 3000 då jag trodde att jag äntligen hittat den Norska originaldubben av Aristocats för att sedan få veta att det var den rent utav brottsligt dåliga omdubben någon som använde betamax 12 år efter att formatet dog hade kopierat från vhs........

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2024 kl. 22:48:29Absolut, upplösningen är för låg och bitraten likaså; som gör komprimeringsartefakterna påtagliga - men det har ju inget att göra med att det skulle vara en "sliten VHS", som du skrev.
Ljudet har dock lite störningar av det jag hör..... Vilket tyder på att bandet är slitet.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 augusti 2024 kl. 22:55:46Yes och varför sno en super komprimerad och nästintill osebar digitalisering?

Sedan så verkar denna idiot också ha snot filmer direkt från Disney+ och slängt upp på yt.
Tror exempelvis att Prinsen och Tiggarpojken är tagen från D+.

Om denna arbetslösa dåre till människa läser här så tycker jag denne person borde tänka över sitt liv, istället för att sitta framför datorn och ladda ned videos.

Det hade varit en sak om hen faktiskt gick igenom tusentals vhs band för att hitta guldkorn, dvs åka till tippen plocka band, fråga runt efter band och digitalisera band med lost media, men att spendera all ledig tid att sno andras digitalisering som till och med ligger ute är skamligt och sedan skrytta Lägger upp guldkorn jag hittar.
När det enda hen gör är att spendera all tid på dagen till att ladda ned och reuploada andras vidoes.

Att ens samla in hela Säsonger av saker som många eldsjälar har gjort kräver enormt massa tid.
Dels så har de personer som digitaliserat materialet köpt hundratals inspelade band i blindo ihop om att hitta något som är lost.
Ontop of that det tar tid att gå igenom alla hundra eller rättare sagt tusentals band som troligen digitaliserats tänk att spola igenom tusen 8 timmars band...... för att hitta guldkorn.
Sedan snos dessa av denne person och det tar hen 30 minuter att ladda ned och lägga upp.

Ontop of that så har även jag bränt pengar i blindo ihop om att hitta saker som sedan lett till besvikelse.
Exempelvis så inhandlades 50 betamax band från Norge för 3000 då jag trodde att jag äntligen hittat den Norska originaldubben av Aristocats för att sedan få veta att det var den rent utav brottsligt dåliga omdubben någon som använde betamax 12 år efter att formatet dog hade kopierat från vhs........
Yes ta tag i ditt liv plagierarare!