Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare som saknas på Wikipedia

Startat av clara liljeberg, 1 juli 2021 kl. 06:42:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

det borde finnas plats för andra röstskådespelare på wikipedia trots att du inte visste om det.

Sabelöga

Citat från: clara liljeberg skrivet  1 juli 2021 kl. 06:42:31
det borde finnas plats för andra röstskådespelare på wikipedia trots att du inte visste om det.
Finns det röstskådespelare som saknar artiklar på Wikipedia?
Houba !

clara liljeberg

ja som anna isbäck och josefina hylen och domiqui pålsson wiklund.

Sabelöga

Houba !

Erika

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  1 juli 2021 kl. 09:08:03
Vad tråkigt.

Håller med, tror även Joachim Bergström saknar en egen wikipedia-artikel.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet  1 juli 2021 kl. 12:12:27
Håller med, tror även Joachim Bergström saknar en egen wikipedia-artikel.

Ja, det är tyvärr alldeles för många personer som dubbat som saknar Wikipedia-artiklar...  :(

clara liljeberg

jag tycker draken maar var anna isbäck i drakarnas eldlopp.

gstone

Jag önskar att Joakim Bergström , Anna Isbäck och  Domiqui Pålsson Wiklund hade sidor på Wikipedia ! :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

@Sabelöga Du som försvarar wikipedia har fått ännu en sida jag gjort på Svenska wikipedia nedplockad av samma idiot som tog bort min Djuren gör Revolt info, Disembodied Soul och denna idiot till admin tar i princip ned alla seriösa artiklar och hen är nog också anledningen till att Svenska wikipedia är så bristfällig, usch säger jag bara till denna person.
Hen är hela anledningen till att info svårtillgängligörs här för att inte nämna att hen tar bort andras arbete, blir så förbannad.

Disneyfantasten

Det är inte bara dubbare som saknas på Wikipedia, detsamma gäller även Once Upon A Studio.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 september 2024 kl. 23:24:36Det är inte bara dubbare som saknas på Wikipedia, detsamma gäller även Once Upon A Studio.
Ja det mesta saknas på det Svenska wikipedia då adminstrationen är väldigt oseriös där, sedan så är admin stenhårda med andras redigeringar när de själva håller de på och sprider missinformation som att Sven-Olof Sandberg sjunger åt Benjamin Syrsa i Pinocchio.

Tror att en ända ändring jag gjort på den Svenska wikipedia har fått liga kvar, det var när jag la in Bill Lee som Shere Khans Engelska sångröst, vilket fick ligga kvar när jag lämnade imdb som referns.
Andra sidor jag gjort och oseriös missinfo jag försökt korrigera har blivit bortagen, nu var det Bo Bergstrand jag gjorde en sida till som blev stängd.
Jämför detta med den Norska Wikipedia, här har alla ändringar jag gjort fått behållas då inga osäriösa admins exsisterar där.
Yes det kvitar hur mycket källor du än länkar, du får ändå dina artiklar nedtagna, usch säger jag.

Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 september 2024 kl. 23:24:36Det är inte bara dubbare som saknas på Wikipedia, detsamma gäller även Once Upon A Studio.
Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 september 2024 kl. 23:32:51Ja det mesta saknas på det Svenska wikipedia då adminstrationen är väldigt oseriös där, sedan så är admin stenhårda med andras redigeringar när de själva håller de på och sprider missinformation som att Sven-Olof Sandberg sjunger åt Benjamin Syrsa i Pinocchio.
Saker saknas endast för att ingen (ännu) har lagt till det. Det kan ni ju själva göra, med godtagliga källor förstås. Ingen har för övrigt någon skyldighet till något att lägga till någonting på Wikipedia.

Dessutom, vad är oseriöst med att kräva källor på sina påståenden?

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 september 2024 kl. 23:32:51
Tror att en ända ändring jag gjort på den Svenska wikipedia har fått liga kvar, det var när jag la in Bill Lee som Shere Khans Engelska sångröst, vilket fick ligga kvar när jag lämnade imdb som referns.
Andra sidor jag gjort och oseriös missinfo jag försökt korrigera har blivit bortagen, nu var det Bo Bergstrand jag gjorde en sida till som blev stängd.
Jämför detta med den Norska Wikipedia, här har alla ändringar jag gjort fått behållas då inga osäriösa admins exsisterar där.
Yes det kvitar hur mycket källor du än länkar, du får ändå dina artiklar nedtagna, usch säger jag.
Jag antar att det då är du som är LexLuxor05? För en artikel som skapades i det namnet flyttades nämligen då till din använarsida här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Användare:LexLuxor05/Bo_Bergstrand Såg att användaren fått ett meddelande på sin användardiskussion om detta. Tänk på att en artikel måste uppfylla relevanskriterierna och vara korrekt formaterade innan dom läggs ut i huvudnamnrymden (publiceras).

Dessutom, tycker ni svenskspråkiga Wikipedia är mindre skulle jag vilja passa på att påpeka att alla andra nordiska språks Wikipediaversioner är mindre än den svenska, även om man tar i hänsyn att språken är mindre och därmed potentiella redigerare. ;) 
Houba !

jimstrom

Maud Cantoreggi saknar också wikipedia artikel.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

DingoPictures2005

Citat från: Sabelöga skrivet  9 september 2024 kl. 02:26:32Saker saknas endast för att ingen (ännu) har lagt till det. Det kan ni ju själva göra, med godtagliga källor förstås. Ingen har för övrigt någon skyldighet till något att lägga till någonting på Wikipedia.

Dessutom, vad är oseriöst med att kräva källor på sina påståenden?
Jag antar att det då är du som är LexLuxor05? För en artikel som skapades i det namnet flyttades nämligen då till din använarsida här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Användare:LexLuxor05/Bo_Bergstrand Såg att användaren fått ett meddelande på sin användardiskussion om detta. Tänk på att en artikel måste uppfylla relevanskriterierna och vara korrekt formaterade innan dom läggs ut i huvudnamnrymden (publiceras).
Jag hade lagt in typ massa källor i Bo Bergstrand artikeln.
2 källor från dubbningshemsidan sök, 1 från imdb, 1 från sfdb, en från dn arkivet men inte ens det räckte.
Jag tycker personligen att Bo Bergstrand borde ha en Wikipedia sida.
Sedan så är det också oacceptabelt att visa riktiga kändisar däribland Uffe Larsson saknar bild på wikipedia.