Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Önskar credits till 10 Liv och Den vilda roboten
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 september 2024 kl. 23:32:22Önskar credits till 10 Liv och Den vilda roboten
Den vilda roboten är fortfarande för långt bort för att det ska vara realistiskt att efterfråga dubbcredits redan nu - men påminn mig gärna om ungefär tre veckor, när premiären börjar närma sig, så ska jag kontakta UIP och fråga efter creditlita. :)

10 liv har jag som sagt frågat distributören om, men inte fått något svar än. Förhoppningsvis får jag svar snart, annars får jag kontakta dem igen.

Citat från: gstone skrivet 20 september 2024 kl. 11:57:16Jag tänker dock inte åka inne till på söndag och se smygpremiär bara för att få credits.

Om ni vill att jag ska fota får ni vänta till ordinarie premiären  :) ;)
När det gäller Lucky Dogs är det långt ifrån säkert att det ens står utsatt dubbcredits på bio, så det är tveksamt om det ens är en hållbar metod - risken är nog hyfsad att det inte står utsatt någonting alls, så att kontakter med distributören är det enda sättet att få fram creditlista. :(

gstone

Önskar credits till den vuxna animerad Netflix serien Twilight of the Gods

Som ändå fåt en svensk, norrsk , dansk and finisk dubbning 

Trots att den endast är menade för vuxna 🤯😀😍❗️

gstone

Citat från: gstone skrivet 23 september 2024 kl. 18:42:16Trots att den endast är menade för vuxna 🤯😀😍❗️
Den är full av blodkaskader  och tuttar  ;D ;D ;D😂😂😁❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Sabelöga

Varför finns det ingen creditlista för Piff och Piff: Räddningspatrullen (filmen), så vitt jag kan se iallafall?
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga skrivet 23 september 2024 kl. 23:48:03Varför finns det ingen creditlista för Piff och Piff: Räddningspatrullen (filmen), så vitt jag kan se iallafall?
Dom är för ofullständiga på Disney Plus  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 23 september 2024 kl. 23:48:03Varför finns det ingen creditlista för Piff och Piff: Räddningspatrullen (filmen), så vitt jag kan se iallafall?
Bra fråga! Jag trodde faktiskt fram tills nu att jag skrev av och publicerade den samma helg som filmen släpptes i Norden, men hittar inga spår av den nu när jag letar. Det måste vara ett förbiseende från min sida, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. :(

Jag ordnar det snarast.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 september 2024 kl. 01:10:31Bra fråga! Jag trodde faktiskt fram tills nu att jag skrev av och publicerade den samma helg som filmen släpptes i Norden, men hittar inga spår av den nu när jag letar. Det måste vara ett förbiseende från min sida, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. :(

Jag ordnar det snarast.
Önskar credits till den vuxna animerad Netflix serien Twilight of the Gods

Som ändå fåt en svensk, norrsk , dansk and finisk dubbning    ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 september 2024 kl. 01:18:42Önskar credits till den vuxna animerad Netflix serien Twilight of the Gods

Som ändå fåt en svensk, norrsk , dansk and finisk dubbning    ;)
Som jag redan skrivit på annat håll jobbar jag på saken, men det kommer ta lite tid då alla avsnitt har olika credits. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 september 2024 kl. 00:08:51Dom är för ofullständiga på Disney Plus  ;)
Jag vet inte riktigt om ofullständig är rätt ordval... Visst, creditlistan för Piff och Puff - Räddningspatrullen innehåller betydligt färre rollfigurer än jag hade önskat, och en väldigt lång lista på "Övriga röster" - men det finns väl inget som tyder på att listan skulle vara ofullständig i ordets rätta mening, såtillvida att det faktiskt saknas skådespelare på listan...?
(På en del andra språk på Disney+ är listan dock med största sannolikhet ofullständig, då flertalet språk helt saknar "Övriga röster" - men det gäller dessbättre inte svenska, norska eller danska)

DingoPictures2005

Tänker också påminna @Daniel Hofverberg om MediaDubb creditsen + att lägga till Anders Lönnbro som övrig röst i KM dubben.

@Erika nämnde i någon annan tråd att Anders gör en skurk röst i ett avsnitt.

gstone

Önskar credits till 10 liv och Dem vilda Roboten.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 september 2024 kl. 13:15:44Önskar credits till 10 liv och Dem vilda Roboten.
Jag har fortfarande inte fått svar på mitt mail till Lucky Dogs, men nu när 10 Liv har "ordinarie" premiär nästa helg så ska jag ta och skicka ett nytt mail till distributören och fråga igen. :)

Den vilda roboten är fortfarande för tidigt för att kontakta distributören, så du får som sagt gärna påminna mig om 2 - 3 veckor.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 september 2024 kl. 20:19:57Jag har fortfarande inte fått svar på mitt mail till Lucky Dogs, men nu när 10 Liv har "ordinarie" premiär nästa helg så ska jag ta och skicka ett nytt mail till distributören och fråga igen. :)
Själv ska jag se filmen 13 oktober.
Det kankse står efter eftertexterna ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 september 2024 kl. 22:02:17Själv ska jag se filmen 13 oktober.
Det kankse står efter eftertexterna ;)
Visst finns det en chans, men min erfarenhet är att det relativt sällan brukar stå utsatt dubbcredits när det gäller Lucky Dogs. :(