Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Harald och den magiska kritan (Harold and the Purple Crayon, 2024)

Startat av gstone, 13 mars 2024 kl. 20:03:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Erika skrivet  1 oktober 2024 kl. 18:24:55Står det utsatt credits?
Jag ser den imorgon

Mamma har TV just nu

Plus Jag tänker inte kolla om det finns dubbcredits för än jag sett hela filmen !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 oktober 2024 kl. 18:18:17Filmen  går bara att köpa på VOD INTE hyra

Så jag köpte den !
Det brukar som regel vara så från början, och efter några veckor eller någon månad brukar filmerna släppas som hyrfilm.

Så jag avvaktar tills filmen går att hyra, 149 kr är för mycket pengar för digital köpfilm i mina ögon...

gstone

Filmen gick inte att hyra bara att köpa ;)

Kollae credits efter jag sett gela filmen

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 oktober 2024 kl. 20:21:33Filmen gick inte att hyra bara att köpa ;)
Just nu, ja - men inom en månad går den säkert att hyra. :)

Kom den här filmen någonsin på bio, som helt gått mig förbi, eller har den släppts direkt på VoD...?

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 oktober 2024 kl. 21:04:31Just nu, ja - men inom en månad går den säkert att hyra. :)

Kom den här filmen någonsin på bio, som helt gått mig förbi, eller har den släppts direkt på VoD...?
Den gick aldrig upp på bio i Sverige, nej.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 oktober 2024 kl. 21:15:40Den gick aldrig upp på bio i Sverige, nej.
Det förklarar saken, jag började undra om jag varit så borta på sistone... ;)

Då vågar vi kanske dra slutsatsen att filmen inte blev någon storsuccé i USA...?

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 oktober 2024 kl. 21:17:39Det förklarar saken, jag började undra om jag varit så borta på sistone... ;)

Då vågar vi kanske dra slutsatsen att filmen inte blev någon storsuccé i USA...?
Rejäl flopp.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

gstone

gstone

Citat från: Erika skrivet  2 oktober 2024 kl. 12:28:40Stod det utsatt några credits? :)
Nej Efter Columbia Pictures   100-årsjubileum logon stängdes filmen av och det ända man kunde göra var att välja att börja om.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 oktober 2024 kl. 12:52:16Nej Efter Columbia Pictures  100-årsjubileum logon stängdes filmen av och det ända man kunde göra var att välja att börja om.
Från vilken tjänst köpte du filmen? Det är inte säkert att det nödvändigtvis är likvärdigt mellan alla tjänster.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 oktober 2024 kl. 13:04:00Från vilken tjänst köpte du filmen? Det är inte säkert att det nödvändigtvis är likvärdigt mellan alla tjänster.
SF Anytime

Borde ajg köpte någon annastams ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 oktober 2024 kl. 13:45:26SF Anytime

Borde ajg köpte någon annastams ?
Det vet jag inte, då jag inte själv har köpt filmen och därmed inte vet om det varierar mellan olika tjänster eller inte.

Den enda jag har erfarenhet av är Askungens tre önskningar, som helt saknade dubbcredits på Viaplay men som har dubbcredits på någon annan tjänst (då skärmdumpar har förekommit här på forumet). Om det sen betyder att det är vanligt förekommande att förekomst av dubbcredits varierar beroende på tjänst eller inte vågar jag inte sia om.

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 oktober 2024 kl. 23:03:23Filmen kommer släppas på DVD i sverige !

https://www.ginza.se/product/harald-och-den-magiska-kritan/19313/
Det var glädjande - då blir det betydligt lättare att få tag i dubbcredits, då man bör kunna kontakta SF Studios i ärendet. Då ska jag försöka göra det. :)

Sen hade jag förstås föredragit en release på Blu-Ray, men i dessa tider när många filmer inte släpps fysiskt alls får man kanske inte vara så kräsen...