Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Big City Greens the Movie: Spacecation verkar nu ha svenskt tal på disney plus i USA
https://flixable.com/disney-plus/genre/movies/?min-rating=0&audio=sv&min-year=1920&max-year=2025&order=date#filterForm

Vet någon om den också har svenska dubb credits ?

Kan inte kolla själv . jag har en ny dator VPN har inte hunnits installeras på den än ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Önskar svenska credits till Big City Greens the Movie: Spacecation 

Då dem  nu ha svenskt tal på disney plus i USA 

Källa 
https://flixable.com/disney-plus/genre/movies/?min-rating=0&audio=sv&min-year=1920&max-year=2025&order=date#filterForm

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 oktober 2024 kl. 23:29:23Big City Greens the Movie: Spacecation verkar nu ha svenskt tal på disney plus i USA

Vet någon om den också har svenska dubb credits ?

Kan inte kolla själv . jag har en ny dator VPN har inte hunnits installeras på den än ;)
Jag har kollat, och Familjen Green i storstan Filmen: Rymdsemester (*) har svenska, norska och danska dubbcredits. De svenska creditsen är dock mer kortfattade än de norska och danska, och där finns inga "Övriga röster" - om det beror på att listan är ofullständig eller om de crediterade skådespelarna även spelar fler roller än de utsatta vågar jag inte sia om, men då alla språken har samma antal skärmbilder (två till antalet) skulle jag gissa på det sistnämnda...

Filmen har för övrigt svenskt, norskt och danskt tal, men däremot inte svensk, norsk eller dansk text - annars finns det finsk text, men inte finskt tal. Så ingen valmöjlighet alls i Norden, med andra ord... :(

Jag har skrivit av de svenska creditsen, som kommer ut vid nästa uppdatering. :)

(*): Inte världens vackraste titel måhända, och grammatiken känns något tveksam, men det är den officiella svenska titeln)

gstone

det vore kul om det fanns bevarat vilka som var svenska röster i dessa filmer !

men det är nog en förlorad sak

Du kan inte hjälpa på något sätt Daniel ?

gstone

Önskar credits till Disney Plus serien Legp Star Wars All stars.

gstone

Jag önskar credits till The Fairly OddParents: Fairly Odder och The Fairly OddParents: En ny önskning när den vä kommer ut till Sverige.

gstone

skulle du inte få credits till Mighty B från KM Studios ?

Daniel ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2024 kl. 14:56:36Jag önskar credits till The Fairly OddParents: Fairly Odder och The Fairly OddParents: En ny önskning när den vä kommer ut till Sverige.
Jag gissar att det är via streaming, och inte på bio? I så fall får du påminna mig när de har kommit ut, då det vid filmer och serier på streamingtjänster inte brukar gå att få tag i credits i förväg. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2024 kl. 14:59:34Jag gissar att det är via streaming, och inte på bio? I så fall får du påminna mig när de har kommit ut, då det vid filmer och serier på streamingtjänster inte brukar gå att få tag i credits i förväg. :)
The Fairly OddParents: En ny önskning kommer på Netflix 14 november 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2024 kl. 14:59:34Jag gissar att det är via streaming, och inte på bio? I så fall får du påminna mig när de har kommit ut, då det vid filmer och serier på streamingtjänster inte brukar gå att få tag i credits i förväg. :)
Du kan nog förresten ge up med The Fairly OddParents: Fairly Odder redan nu , var en dum förfrågan  :-[

gstone

önskar att du la upp credits till den nya Ariel Serien :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2024 kl. 18:44:34önskar att du la upp credits till den nya Ariel Serien :)
Jag trodde faktiskt att jag redan hade det, men det kanske blev avglömt... :-[

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2024 kl. 20:24:16Jag trodde faktiskt att jag redan hade det, men det kanske blev avglömt... :-[
på ett kikande ämne
 skulle du inte få credits till Mighty B från KM Studios ?

Väntar fortfarande på nållar :D

gstone

Daniel, Du kanske kan lägga up credits till Milo Murphys lag ?

Alla avsnitt har samma credits

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2024 kl. 11:04:41Daniel, Du kanske kan lägga up credits till Milo Murphys lag ?

Alla avsnitt har samma credits
Jag ser att jag skrev ihop creditlista till Milo - Murphys lag redan i juni år 2020, men av någon anledning verkar jag aldrig ha publicerat listan. Möjligen kanske jag tyckte att den var för bristfällig (såtillvida att det är få namngivna rollfigurer och väldigt många under "Övriga röster"), så att jag därför lade den åt sidan i väntan på information om vem som spelat fler rollfigurer; och att det sedan blev avglömt...

På Disney+ är det ju i alla fall bara tre ynka rollfigurer som namnges, trots att en del rollfigurer återkommer i ganska många avsnitt. Creditlistan ser också ut att vara identisk för alla avsnitt inom samma säsong (så totalt två uppsättningar dubbcredits), så svårt att säga om det är alla skådespelare som medverkar eller om det kan förekomma ytterligare någon/några i vissa avsnitt.

På rak arm kommer jag inte ihåg om SVT hade samma dubbcredits när serien sändes i Disneydags eller om det var mer utförligt där...?