Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Djur stereotyper

Startat av Skokaka, 11 december 2022 kl. 15:55:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2024 kl. 23:41:52På tal om Hotell Kantarell så har jag ett tillägg;

Gräshoppor & Syrsor;

Goda: Åke T. Grönkvist, Benjamin Syrsa, Wilbur, Filip från Biet Maja

Onda: Hopper & hans grupp (Smolk går senare över till att jobba som cirkusartist)
Kalle Stropp som är god.

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 oktober 2024 kl. 10:58:47& Grodan Boll, Papegojan, Räven & Hönan
Som jag också tog upp i den ultimata listan.

Disneyfantasten

Nyckelpigor;

Goda: Francis

Fjärilar & Larver;

Goda: Gypsy, Heimlich

(Larven i Alice i Underlandet är mer neutral, och vad gäller Squeaks i Micke och Molle så jagas han av Dinky & Bombom som inte alls är onda men som alltid är ute efter att äta honom som fåglar gör med larver)

Myror;

Goda: Flik, Atta, Dot, Myrdrottningen, Z, Bala, Drottningen, Cutter

Onda: Mandible

Flugor;

Goda: Zipper

Elaka: Flugorna i Ett Småkryps Liv

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 oktober 2024 kl. 19:50:34Som jag också tog upp i den ultimata listan.
Så ultimat att jag inte orkade läsa

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 oktober 2024 kl. 20:00:00Nyckelpigor;

Goda: Francis

Fjärilar & Larver;

Goda: Gypsy, Heimlich

(Larven i Alice i Underlandet är mer neutral, och vad gäller Squeaks i Micke och Molle så jagas han av Dinky & Bombom som inte alls är onda men som alltid är ute efter att äta honom som fåglar gör med larver)

Myror;

Goda: Flik, Atta, Dot, Myrdrottningen, Z, Bala, Drottningen, Cutter

Onda: Mandible

Flugor;

Goda: Zipper

Elaka: Flugorna i Ett Småkryps Liv
Tänkte faktiskt lägga till lite mer extra djur mycket senare. (Okej, jag vet inte vilken dag...) Och jag tänkte ta upp myror och flugor där... Okej, de är väl mera kryp, men i hela fall... Jag kanske tar upp de igen senare...

Nå, några exempel till dessa som jag kommer på... Hos nyckelpigor så kommer jag även på Nyckelpigan från James och jättepersikan. (Just det, ja. På tal om det, då vi var hos gräshoppor och syrsor förut, Gräshoppan från samma film kom ju jag också på. Och hos syrsor så har vi ju förstås Syrsan från Kung Fu Panda samt han från Mästerkatten 2 som är en parodi av Benjamin Syrsa och som ville försöka att bättra Jack Horner, men senare upptäcker att han är för ond att han inte går att bättra... Men ja, alla dessa nämnda fyra just nu är dock goda.) 

Butterwalk från Dot & Myggan Keeto är en snäll larv. Myrorna från samma film är dock antagonister. På tal om myror, och igen för att ta upp gräshoppor... Just det, ja. Tänker på Gräshoppan och myrorna, och jag tänker mest på Disney kortfilmen, där i slutet så fick Gräshoppan stanna hos dom och de blev sams.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2024 kl. 23:10:09Sen var det någon serie (minns inte namnet på den) som jag minns har en elak delfin...
Dr. Blåshål i "Pingvinerna från Madagaskar"  ???
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 24 oktober 2024 kl. 20:59:09Dr. Blåshål i "Pingvinerna från Madagaskar"  ???
Han tog dock redan upp Dr. Blåshål förut, så ja, jag vet inte heller just nu.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 24 oktober 2024 kl. 20:59:09Dr. Blåshål i "Pingvinerna från Madagaskar"  ???
Det var inte han jag tänkte på utan någon annan.

Men tack för att du påminde mig om Dr Blåshål, och bland snälla finns ju även Doris i samma serie.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 24 oktober 2024 kl. 21:01:43Han tog dock redan upp Dr. Blåshål förut, så ja, jag vet inte heller just nu.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 oktober 2024 kl. 21:04:09Det var inte han jag tänkte på utan någon annan.

Men tack för att du påminde mig om Dr Blåshål, och bland snälla finns ju även Doris i samma serie.
Måste ha missat det.....

Tänkte först egentligen på den här karaktären.

Screenshot_20241024-212037~2.png

- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 24 oktober 2024 kl. 21:42:07Måste ha missat det.....

Han var det jag syftade på!

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 oktober 2024 kl. 21:04:09Det var inte han jag tänkte på utan någon annan.

Hon som jag också tog upp förut.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 24 oktober 2024 kl. 21:42:07Måste ha missat det.....

I denna serien så är karaktärerna blandningar mellan två djur. Han har ett delfin huvud och en schimpans kropp. 

Den enda som är ett vanligt djur är näbbdjuret, som förvisso ser ut som en bäver anka. Hon är dock snäll.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 22 oktober 2024 kl. 00:23:52Butterwalk från Dot & Myggan Keeto är en snäll larv.
Kom att tänka på det... Florian från Super Mario Bros. Wonder är också en larv och är snäll, han med. Och en vanlig fiende i spelen är Wiggler, som är en större larv. En Wiggler är också Florians rival i spelet han är från. Tydligen så finns det Wigglers med vingar också, så hälften fjäril är den typen, då...

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 oktober 2024 kl. 21:45:10Han var det jag syftade på!
wow  :o

Var inte säker om du hade sett den.
Citat från: Skokaka skrivet 24 oktober 2024 kl. 22:24:14I denna serien så är karaktärerna blandningar mellan två djur. Han har ett delfin huvud och en schimpans kropp.

Den enda som är ett vanligt djur är näbbdjuret, som förvisso ser ut som en bäver anka. Hon är dock snäll.
ik, och han har en "assistent" som är en blandning mellan en katt och en bläckfisk (säkert en referens till Bond-filmen "OctoPussy")

btw, näbbdjuret (kommer inte ihåg hennes namn) spelades nog av Elina Raeder.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=1056.0#msg8699

Har också för mig att Benke Skogholt spelade den två fotade noshörning (med en fågel som svans) som också är borgmästare.

Sen är det den där lilla utforskar killen som jag tror spelades av en tjej (kanske Mikaela Tidermark  ??? )

@Helluvalife ska tydligen ha avsnitt.
- what.