Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2024 kl. 02:56:45Jag ser att jag skrev ihop creditlista till Milo - Murphys lag redan i juni år 2020, men av någon anledning verkar jag aldrig ha publicerat listan. Möjligen kanske jag tyckte att den var för bristfällig (såtillvida att det är få namngivna rollfigurer och väldigt många under "Övriga röster"), så att jag därför lade den åt sidan i väntan på information om vem som spelat fler rollfigurer; och att det sedan blev avglömt...
Är väl bättre än inget ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 oktober 2024 kl. 06:09:51Är väl bättre än inget ?
Absolut, jag bara undrade om SVT eller någon annan källa någonsin har angett fler rollfigurer än dessa tre för Milo - Murphys lag? Jag kommer som sagt inte ihåg hur creditsen såg ut på SVT.

Förutom de tre crediterade råder det ju ingen som helst tvekan om att Doofenschmirtz som vanligt spelas av Andreas Nilsson - men mycket längre än så sträcker sig tyvärr inte min röstidentifieringsförmåga...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 oktober 2024 kl. 00:44:48Absolut, jag bara undrade om SVT eller någon annan källa någonsin har angett fler rollfigurer än dessa tre för Milo - Murphys lag? Jag kommer som sagt inte ihåg hur creditsen såg ut på SVT.

Förutom de tre crediterade råder det ju ingen som helst tvekan om att Doofenschmirtz som vanligt spelas av Andreas Nilsson - men mycket längre än så sträcker sig tyvärr inte min röstidentifieringsförmåga...
Det står inga fler angivna på Disney+ i varje fall. 

Doofenshmirtz stavas det för den delen, inget c. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Idag släppte Harald och den magiska kritan på DVD i Sverige 

Kanske värt att göra ett nytt försök att få fram credits ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 oktober 2024 kl. 02:29:49Idag släppte Harald och den magiska kritan på DVD i Sverige

Jag mailade till SF Studios för ungefär en vecka sedan, men har inte fått svar än. Risken finns att min kontaktperson kanske bara ansvarar för bio, och att det kan vara en annan avdelning för Home Entertainment; så att samma person kanske inte även har koll på sådant som inte gått upp på bio...

Har du eller någon annan kollat om det står utsatt dubbcredits på DVD-utgåvan?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 oktober 2024 kl. 09:52:40...

Har du eller någon annan kollat om det står utsatt dubbcredits på DVD-utgåvan?
jag har inte ens köpte den än !

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 oktober 2024 kl. 02:29:49Idag släppte Harald och den magiska kritan på DVD i Sverige

Nu har jag fått ett föga upplyftande svar av SF Studios:

Citat från: SF StudiosJag har tyvärr inte den informationen då vi inte har hanterat dubbningen av filmen.

Så då är frågan var man ska vända sig, om det nu inte har gått via SF Studios...? Kanske är det Sony Pictures som har beställt dubben, men till dem har jag inga kontaktuppgifter... :(

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 oktober 2024 kl. 11:06:45Nu har jag fått ett föga upplyftande svar av SF Studios:

Så då är frågan var man ska vända sig, om det nu inte har gått via SF Studios...? Kanske är det Sony Pictures som har beställt dubben, men till dem har jag inga kontaktuppgifter... :(
Den här sidan finns med kontaktinformation men jag tror nog inte det leder någon vart om man kontakta dem.

https://intl.sonypictures.com/sv/contact-us

gstone

Jag skulle vilja önska credits till lite niche Streaming grejer som nog inte så många andra bry sig om

Går det bra ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 oktober 2024 kl. 22:31:32Jag skulle vilja önska credits till lite niche Streaming grejer som nog inte så många andra bry sig om

Går det bra ?
Självklart. Om det bara står utsatt dubbcredits eller finns en rimlig chans att kunna få tag i det, så försöker jag tillgodose alla önskemål; oavsett hur smalt det än är. :)

Däremot är det ofta problematiskt att få tag i creditlistor till produktioner som släppts direkt på streamingtjänster om det inte står utsatt dubbcredits, i och med att de flesta streamingtjänster är notoriskt dåliga på att svara på mail...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2024 kl. 00:11:29Självklart. Om det bara står utsatt dubbcredits eller finns en rimlig chans att kunna få tag i det, så försöker jag tillgodose alla önskemål; oavsett hur smalt det än är. :)

Däremot är det ofta problematiskt att få tag i creditlistor till produktioner som släppts direkt på streamingtjänster om det inte står utsatt dubbcredits, i och med att de flesta streamingtjänster är notoriskt dåliga på att svara på mail...
dessa grejer är på Disney Plus

Om du inte redan gjort 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2024 kl. 00:11:29Självklart. Om det bara står utsatt dubbcredits eller finns en rimlig chans att kunna få tag i det, så försöker jag tillgodose alla önskemål; oavsett hur smalt det än är. :)

Myten berättelsen of Frost 

Pixar i verkliga livet 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 oktober 2024 kl. 01:33:49dessa grejer är på Disney Plus

Om du inte redan gjort
Pixar i verkliga livet skrev jag av dubbcredits för redan i juli 2020, men av någon anledning verkar jag ha missat att publicera den; ber så mycket om ursäkt... :(
(Jag inser att jag måste bli bättre på att få till någon ordentlig mappstruktur på min lokala dator, för att minska risken att jag missar färdigskrivna creditlistor på det här sättet)

Jag ordnar det vid nästa uppdatering. Tyvärr angavs rösterna bara i grupp, men bättre än ingenting i alla fall - och att få reda på mer detaljerade credits lär ju bli svårt när det gäller Iyuno-SDI...

De övriga tror jag inte att jag ens har sett på, men ska titta på det när jag kommer hem från jobbet. :)

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 oktober 2024 kl. 11:06:45Nu har jag fått ett föga upplyftande svar av SF Studios:

jag tror att lyuno eller eurotroll eller någon annan dubbningsbolaget gör dubbning.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 29 oktober 2024 kl. 11:32:06Den här sidan finns med kontaktinformation men jag tror nog inte det leder någon vart om man kontakta dem.

https://intl.sonypictures.com/sv/contact-us
Väldigt märklig sida, då den där sidan anger "Den här Kontakta oss-sidan är endast avsedd för integritetsrelaterade frågor.  Gå till vår huvudsakliga webbplats om du har en annan fråga", men på deras vanliga webbplats finns såvitt jag kan se ingen kontaktinformation alls... :(

Jag har i alla fall nu fått en e-postadress från SF Studios till en person på Sony Pictures som kanske kan hjälpa till med dubbcredits till Harald och den magiska kritan, så jag har mailat dit nu så får vi hoppas på positivt svar snart...