Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag har just fått lära av en av röstskåspelaren att Knuckles serien är dubbade av Eurotroll

Skulle det gå at få credits til den då ?
Källa ;)

https://www.instagram.com/p/DBwpg10u6B9/?utm_source=ig_web_copy_link

Du kankse kan fråga i alla fall ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2024 kl. 11:29:26Jag har i alla fall nu fått en e-postadress från SF Studios till en person på Sony Pictures som kanske kan hjälpa till med dubbcredits till Harald och den magiska kritan, så jag har mailat dit nu så får vi hoppas på positivt svar snart...
Vi får hoppaa

gstone

Kan sy lägga upp credits till Mira Kunglig Detektiv vid nästa uppdatering ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 oktober 2024 kl. 13:25:18Kan sy lägga upp credits till Mira Kunglig Detektiv vid nästa uppdatering ?
Jag påbörjade att skriva av dubbcredits till Mira - Kunglig detektiv för ungefär ett och ett halvt år sedan, men då det tog så lång tid på grund av helt olika credits till varje avsnitt så föll det tyvärr i glömska efter ett tag... :(

Såvitt jag kan se hade jag kommit t.o.m. avsnitt 11 i säsong 1 med avskrivningen, så det återstår alltså drygt halva säsong 1 och därefter hela säsong 2 på 29 avsnitt. Det kommer med andra ord inte att gå på nolltid, så till nästa uppdatering finns inte ens på kartan, men jag ska försöka återuppta arbetet och åtminstone försöka orka med några avsnitt i veckan. :)

gstone

Kan du fråga  Eurotroll om credits till Knuckles streaming serien ?

Nu när jag vi vet att det är dom som dubbat den :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 oktober 2024 kl. 15:33:07Kan du fråga  Eurotroll om credits till Knuckles streaming serien ?

Nu när jag vi vet att det är dom som dubbat den :)
Så fort jag lyckats lista ut vem jag ska fråga, så. Receptionisten som hjälpt mig de senaste åren (Emmy Pettersson Parnevik) har ju tydligen slutat på Eurotroll, så nu måste man hitta någon annan lämplig person som kan hjälpa till med creditlistor - projektledarna och andra mer "högt uppsatta" brukar sällan ha tid till sådant, varför det är någon receptionist (olika mellan åren) som har hjälpt mig i flera års tid...

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 oktober 2024 kl. 20:14:00Så fort jag lyckats lista ut vem jag ska fråga, så. Receptionisten som hjälpt mig de senaste åren (Emmy Pettersson Parnevik) har ju tydligen slutat på Eurotroll, så nu måste man hitta någon annan lämplig person som kan hjälpa till med creditlistor - projektledarna och andra mer "högt uppsatta" brukar sällan ha tid till sådant, varför det är någon receptionist (olika mellan åren) som har hjälpt mig i flera års tid...
Har du försökt att kontakta Ylva Siggelin som står som ""?

https://eurotroll.se/om-oss/  

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 oktober 2024 kl. 20:43:43Har du försökt att kontakta Ylva Siggelin som står som ""?

https://eurotroll.se/om-oss/ 
Tror inte den sidan är färsk kan till och med vara så att det där är receptionisten som jobbade innan Emmy för enligt den sidan är ju Lasse Svensson och Hasse Jonsson anställda på Eurotroll båda har gått i pension.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 november 2024 kl. 00:41:00Tror inte den sidan är färsk kan till och med vara så att det där är receptionisten som jobbade innan Emmy för enligt den sidan är ju Lasse Svensson och Hasse Jonsson anställda på Eurotroll båda har gått i pension.
Du har rätt, Eurotrolls webbsida ser väldigt inaktuell ut. Förutom de punkter du påpekar står även Linda Åslund (numera Blomgren) med under sitt flicknamn, och står dessutom som "Maternity Leave"; och såvitt jag vet är hon inte mammaledig nu.

Som projektledare står dessutom Malena Brockman, och hon heter sedan ett par år tillbaka Portnoff i efternamn (hon är sedan 2022 gift med röstskådespelaren och artisten Adam Portnoff).

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 november 2024 kl. 00:57:39Du har rätt, Eurotrolls webbsida ser väldigt inaktuell ut. Förutom de punkter du påpekar står även Linda Åslund (numera Blomgren) med under sitt flicknamn, och står dessutom som "Maternity Leave"; och såvitt jag vet är hon inte mammaledig nu.

Som projektledare står dessutom Malena Brockman, och hon heter sedan ett par år tillbaka Portnoff i efternamn (hon är sedan 2022 gift med röstskådespelaren och artisten Adam Portnoff).
Eurotrolls webbsida är upprörande daterad  :(

gstone

Bästa lycka med att få credits till Harold och den magiska kritan, knuckles och allt annat som kommer snart🙏

Jag är inte en idiot så jag tänker inte än nämna en vissa filmer i denna tråd för än dom släpptes( jag mycket väl medveten om Disney's policy😉, och att höra dig åter ge dem är bara tröttsamt).

Men förhoppningsvis vi för vi credits till diverse dubbade filmer som kommer ut o november och december.

Vissa filmer större priorit för mig personligen så klart  ;)

gstone

Kan du lägga upp credits till Netflix serien Barbiemysterier: Den stora hästjakten som kom idag ?

gstone

Snälla lägg up credits till Stjärnan (film, 2017) ?

Dom finns på hemsidan https://nouw.com/dubbox

gstone

Citat från: gstone skrivet  2 november 2024 kl. 01:34:41Snälla lägg up credits till Stjärnan (film, 2017) ?

Dom finns på hemsidan https://nouw.com/dubbox
Källor ärUppgifter från Universal International Pictures Sweden, uppgifter från David Schlein-Andersen, uppgifter från Daniel Sjöberg, uppgifter från Mikaela Tidermark och uppgifter från Sharon Dyall