Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vad är ni rädda för?

Startat av TonyTonka, 22 augusti 2022 kl. 19:20:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Saken jag tänkte skriva nu är nog för barnförbjuden för att nämna på detta forum :-[
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 oktober 2024 kl. 23:20:28Saken jag tänkte skriva nu är nog för barnförbjuden för att nämna på detta forum :-[
Vi är alla vuxna

gstone

Citat från: MOA skrivet  6 oktober 2024 kl. 23:39:28Vi är alla vuxna
Vet inte om man får använda visa ord på forumet.

vill inte bli avstängd igen  :'( :-\

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 oktober 2024 kl. 23:58:09Vet inte om man får använda visa ord på forumet.

vill inte bli avstängd igen  :'( :-\
Skriv bara & vänta på Daniels åsikt

Skokaka

Jag vet inte om någon av oss har tagit upp detta förut, men att Internet försvinner. (Särskilt om det är permanent!) Vad för mening skulle det finnas kvar om Internet inte fanns kvar? Jag är SÅ orolig bara för detta, super mycket... :-\

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 10 oktober 2024 kl. 20:56:16Jag vet inte om någon av oss har tagit upp detta förut, men att Internet försvinner. (Särskilt om det är permanent!) Vad för mening skulle det finnas kvar om Internet inte fanns kvar? Jag är SÅ orolig bara för detta, super mycket... :-\
Det skulle väl skapa en systemkollaps om internet försvann men internet är ju inte något som är nödvändigt för människans existens även om det såklart underlättar den.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 oktober 2024 kl. 21:04:49Det skulle väl skapa en systemkollaps om internet försvann men internet är ju inte något som är nödvändigt för människans existens även om det såklart underlättar den.
Förhoppningsvist så skulle den komma tillbaka när som helst.

gstone

( detta är inget skämt btw) 

Att min snopp ska börja blöda 

Det hände em gång och det var bland det mest förskärande jag upplevt 😟😢☹️

MOA

Att jag förlorar allt på min stationära dator om jag försöker komma åt operativsystemet via USB minne

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 22 oktober 2024 kl. 10:35:15Att jag förlorar allt på min stationära dator om jag försöker komma åt operativsystemet via USB minne
Då är det en god idé om du gör säkerhetskopior åå dina viktiga filer lite då och då, så behöver du inte oroa dig alltför mycket.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 22 oktober 2024 kl. 11:20:40Då är det en god idé om du gör säkerhetskopior åå dina viktiga filer lite då och då, så behöver du inte oroa dig alltför mycket.
Har sparat det mesta på en TB men är risken stor att allt försvinner om jag väljer att installera om Windows på datorn?

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 22 oktober 2024 kl. 12:00:07Har sparat det mesta på en TB men är risken stor att allt försvinner om jag väljer att installera om Windows på datorn?
Jag vet inte om det för Windows 11 gör då här, men för Windows 10 så flyttar installationsprogrammet dina gamla filer till en mapp som heter Windows.old. Där kan du sedan kopiera eller flytta tillbaka dem dit du vill ha dem. Det är förstås om du inte har valt att formatera disken innan du sätter igång installationen.

Men för säkerhets skull är det ändå bra att du gör egna säkerhetskopior till ett externt lagringsmedium först. Vill du vara extra säker bör du inte heller ha andra lagringsmedium inkopplade än just den disk som du ska installera Windows på, då är dina filer säkra
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 22 oktober 2024 kl. 12:55:24Jag vet inte om det för Windows 11 gör då här, men för Windows 10 så flyttar installationsprogrammet dina gamla filer till en mapp som heter Windows.old. Där kan du sedan kopiera eller flytta tillbaka dem dit du vill ha dem. Det är förstås om du inte har valt att formatera disken innan du sätter igång installationen.

Men för säkerhets skull är det ändå bra att du gör egna säkerhetskopior till ett externt lagringsmedium först. Vill du vara extra säker bör du inte heller ha andra lagringsmedium inkopplade än just den disk som du ska installera Windows på, då är dina filer säkra
Kommer aldrig att formatera & nu har Farsan skaffat ett USB minne på jobbet som kan fixa allt

Katiakisa

Jag är verkligen rädd för många saker här i livet, men jag är nog mest rädd för kriget som just nu pågår i Europa och att det inte kommer till vårt territorium

MOA

Idag när jag skulle gå in till andra delen i Västra Vingen stod Bobby där & Väntade på mig, undersökte alla rum men inget var ett bra gömställe. Bobby dödade mig & när jag gick in i pianorummet så öppnade han dörren & dödade mig innan jag hann reagera. Riktigt hemsk antagonist