Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vad är ni rädda för?

Startat av TonyTonka, 22 augusti 2022 kl. 19:20:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Idag när jag gick in i pianorummet började musiken spela & Bobby kom & dödade mig, kunde inte göra någonting. När jag senare respawnade & gick ut ur rummet följde Bobby efter men denna gången välte jag bokhyllan över honom i biblioteket. Sedan återvände jag för att läsa om Demonic Statue & hittade den sedan i en av statyerna

gstone

gstone

Att Donald Trump vinner valet nästa vecka 

gstone

Bamse innan han fått sin kopp morgon kaffe 

MOA

Citat från: gstone skrivet  4 november 2024 kl. 12:46:51Bamse innan han fått sin kopp morgon kaffe
Bamse när han fått en burk dunderhonung, dricker han ens kaffe?

gstone

Citat från: MOA skrivet  4 november 2024 kl. 13:24:37Bamse när han fått en burk dunderhonung, dricker han ens kaffe?
försökt bara vara lite rolig ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 november 2024 kl. 12:44:01Att Donald Trump vinner valet nästa vecka
Valet är inte nästa vecka, det är redan imorgon - men det är absolut något att oroa sig över, och tyvärr finns det nog mycket som tyder på att han mycket väl kan göra det... :(

Nog för att jag inte förstår hur någon ens i USA kan rösta på någon som uppenbarligen inte är vid sina sinnens fulla bruk, men...

Fred

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 november 2024 kl. 15:20:59Valet är inte nästa vecka, det är redan imorgon - men det är absolut något att oroa sig över, och tyvärr finns det nog mycket som tyder på att han mycket väl kan göra det... :(

Nog för att jag inte förstår hur någon ens i USA kan rösta på någon som uppenbarligen inte är vid sina sinnens fulla bruk, men...
Donald Trump är åtminstone bättre än religiösa extremister såsom Sarah Palin och Rick Santorium. Vi har redan upplevt fyra år med honom som president så vi vet vad det handlar och även om han har visat odemokratiska tendenser så är det osannolikt att han kan ändra USAs konstitution så att han sitter mer än fyra år till. Jag är inte direkt orolig.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 november 2024 kl. 15:20:59Valet är inte nästa vecka, det är redan imorgon - men det är absolut något att oroa sig över, och tyvärr finns det nog mycket som tyder på att han mycket väl kan göra det... :(

Tiden går fort 

kan behöva en spypåse 🤢

Steffan Rudvall

Men något som också oroar är ju vad som händer om han inte vinner vi minns ju alla stormningen av Kapitolium och att hans supporters hela tiden har sett honom som den rättmätige ledaren och är helt beredda på att agera om de inte blir som han vill. Jag befarar alltså både att han kan vinna och vad som händer om han förlorar hur som helst kommer befolkningen i USA fortsätta att splittras...

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 november 2024 kl. 19:24:10Men något som också oroar är ju vad som händer om han inte vinner vi minns ju alla stormningen av Kapitolium och att hans supporters hela tiden har sett honom som den rättmätige ledaren och är helt beredda på att agera om de inte blir som han vill. Jag befarar alltså både att han kan vinna och vad som händer om han förlorar hur som helst kommer befolkningen i USA fortsätta att splittras...
Det har du rätt i - vi kan nog vara helt säkra på att han inte utan vidare lär acceptera valresultatet, om han inte vinner. Oavsett hur röstsiffrorna ser ut under nattens gång lär han garanterat gå ut och offentliggöra sig själv som vinnare, och det skulle tyvärr inte alls förvåna mig om det blir en till stormning av Kapitolium; eller något ännu värre...

I en normal fullfjädrad demokrati hade han överhuvudtaget aldrig fått ställa upp i ett till presidentval, utan borde sitta i fängelse efter att ha hetsat alla att storma Kapitolium, men tyvärr är ju USA inte en fullfjädrad demokrati.

Om han sen verkligen själv tror på att han vann för fyra år sedan, eller om han bara är väldigt bra på att ljuga offentligt låter jag vara osagt...

Citat från: Fred skrivet  4 november 2024 kl. 15:27:38Vi har redan upplevt fyra år med honom som president så vi vet vad det handlar och även om han har visat odemokratiska tendenser så är det osannolikt att han kan ändra USAs konstitution så att han sitter mer än fyra år till. Jag är inte direkt orolig.
Visst är det väl osannolikt att han helt lyckas avskaffa demokrati och göra sig själv till diktatur, men jag skulle föredra att inte behöva ta risken...

Däremot kommer ju Donald Trump som president få andra oönskade konsekvenser - bland annat lär han garanterat strypa allt stöd till Ukraina, och lär försöka övertala Ukraina att gå med på Putins villkor (vilket de givetvis inte kommer att göra). Och allt som påverkar balansen mellan Ukraina och Ryssland är ju till nackdel för hela Europas säkerhet, då Putin knappast kommer att nöja sig med "bara" Ukraina...

Och hur miljö och klimat kommer förändras av att han blir president igen kan vi bara spekulera i, men det är knappast positivt i alla fall...

gstone

Dom ända bra idéer han( och republikerna) har är om brottsbekämpning

gstone

Du har en bra idéer om brottsbekämpning :D