Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 16 november 2024 kl. 19:08:32Vilken man han var, varför skulle han dö så tidigt :'(
Syftar du på Gunnar Ernblad eller på Freddie Mercury...? Inte helt solklart hur man ska tolka ditt inlägg...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2024 kl. 19:52:42Syftar du på Gunnar Ernblad eller på Freddie Mercury...? Inte helt solklart hur man ska tolka ditt inlägg...
Gunnar förstås!

BPS

Citat från: MOA skrivet 16 november 2024 kl. 19:54:16Gunnar förstås!
Det är väl inte så självklart, för det du säger stämmer ju in mer på Freddie Mercury som dog när han var 45 än Gunnar som var 75.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 16 november 2024 kl. 19:54:16Gunnar förstås!
Varför är det "förstås", när inlägget handlade om en dokumentär om Queen...? Jag har visserligen inte sett dokumentären, men den lär väl till stora delar handla om just Freddie Mercury som Queen nästintill kommit att bli synonyma med; och som ju gick bort alldeles för tidigt.
(Ja, jag vet att Queen bestod av fler medlemmar än han, men de flesta lär nog inte ens komma ihåg deras namn...)

Citat från: BPS skrivet 16 november 2024 kl. 19:57:09Det är väl inte så självklart, för det du säger stämmer ju in mer på Freddie Mercury som dog när han var 45 än Gunnar som var 75.
Precis min tanke, Freddie Mercury dog ju tragiskt väldigt ung.

75 år visserligen lite yngre än genomsnittslivslängden i Sverige (81 år för män), men inte stor skillnad.

Disneyfantasten

Kom att tänka på det, i vilka filmer/serier/program kan man se KM Studios skådespelare?;

(Knattarna, Yao och Nanna Bumbi vet jag redan: de två förstnämnda i Så Ska Det Låta och den tredjenämnda i Skyll Inte På Mig med Magnus & Brasse)

- Musse Pigg

- Phoebus

- Berättaren (Nalle Puh)

- Sigge McKvack

- Kapten Krok

- Kung Louie

- Mary Darling

- Svinpäls

- Rizzo

- Bernard Bumbi

- Sarabi

- Ariel

- Ludwig Von Anka

- Vitani

- Nuka

- Blå Fen

- Nidvin

- Roxanne

- Stella

- Chloe Simon

- Spökplumpen

- Pluto (även om han bara gör läten)

- Kajsa Anka (båda)

(kommer kanske på mer att säga senare...)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2024 kl. 23:44:19Kom att tänka på det, i vilka filmer/serier/program kan man se KM Studios skådespelare?;

(Knattarna, Yao och Nanna Bumbi vet jag redan: de två förstnämnda i Så Ska Det Låta och den tredjenämnda i Skyll Inte På Mig med Magnus & Brasse)

- Musse Pigg

- Phoebus

- Berättaren (Nalle Puh)

- Sigge McKvack

- Kapten Krok

- Kung Louie

- Mary Darling

- Svinpäls

- Rizzo

- Bernard Bumbi

- Sarabi

- Ariel

- Ludwig Von Anka

- Vitani

- Nuka

- Blå Fen

- Nidvin

- Roxanne

- Stella

- Chloe Simon

- Spökplumpen

- Pluto (även om han bara gör läten)

- Kajsa Anka (båda)

(kommer kanske på mer att säga senare...)
Alltå, både Monica Forsberg och Hasse Andersson syns i Så Ska Det Låta medans Birgitta Fernström syns i Skyll Inte På Mig.

De jag åsyftade är;

- Anders Öjebo

- Roger Storm

- Ingemar Carlehed (kom nu på att han syns i filmen Tjuvjägarna från 2016)

- Ulf Källvik

- Bo Maniette

- Bertil Engh

- Christel Körner

- Hans Gustafsson

- Ulf Peder Johansson

- Jan Koldenius

- Liza Öhman

- Johanna Ljungberg Di Sivo

- Gunnar Uddén

- Gunilla Orvelius

- Eric Donell

- Jasmine Wigartz

- Peter Wanngren

- Mariam Wallentin

- Mia Kihl

- Isabelle Moreau

- Niclas Ekholm

- Stefan Berglund

- Marie Kühler-Flack & Åsa Jonsson-Bergfalk

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 november 2024 kl. 12:48:08Alltå, både Monica Forsberg och Hasse Andersson syns i Så Ska Det Låta medans Birgitta Fernström syns i Skyll Inte På Mig.

De jag åsyftade är;

- Anders Öjebo

- Roger Storm

- Ingemar Carlehed (kom nu på att han syns i filmen Tjuvjägarna från 2016)

- Ulf Källvik

- Bo Maniette

- Bertil Engh

- Christel Körner

- Hans Gustafsson

- Ulf Peder Johansson

- Jan Koldenius

- Liza Öhman

- Johanna Ljungberg Di Sivo

- Gunnar Uddén

- Gunilla Orvelius

- Eric Donell

- Jasmine Wigartz

- Peter Wanngren

- Mariam Wallentin

- Mia Kihl

- Isabelle Moreau

- Niclas Ekholm

- Stefan Berglund

- Marie Kühler-Flack & Åsa Jonsson-Bergfalk
Sent svar hade tänkt ställa en fråga så såg din fråga först nu......

De som har medverkat i filmer och serier jag kommer på rakt av är.

Roger Storm (medverkarde som statist i typ en scen i Soldater i månsken, syns även i en av de nyare Hamilton filmerna med Jakob Oftebro)

Ulf Peder Johansson (medverkade som en liten biroll i Kommissarie Winter)

Eric Donell har faktiskt gjort en huvudroll som synlig skådespelare i Utanför din dörr, roligt nog så är flera välkända skådespelare däribland Lennart Hjulström, Lennart Jähkel och Björn Gustafson med som biroller i filmen.

DingoPictures2005

Har någon serien Kära Farmor att lägga upp?
Flera dub veteraner däribland Pontus "Mowgli" Gustafsson, John Harryson, Tor Isedal, Åke Lagergren, Olof Thunberg, Torsten Wahlund, Åke Lindström och Sture Ström medverkar i serien.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 22 november 2024 kl. 09:56:18Har någon serien Kära Farmor att lägga upp?
Flera dub veteraner däribland Pontus "Mowgli" Gustafsson, John Harryson, Tor Isedal, Åke Lagergren, Olof Thunberg, Torsten Wahlund, Åke Lindström och Sture Ström medverkar i serien.
Joakim Von Anka, Jack & Gus, Clocksworth, Shere Khan, Kerchak, Kapten Haddock och Lillefots Morfar.

Oskar

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 22 november 2024 kl. 09:52:41Sent svar hade tänkt ställa en fråga så såg din fråga först nu......

De som har medverkat i filmer och serier jag kommer på rakt av är.

Roger Storm (medverkarde som statist i typ en scen i Soldater i månsken, syns även i en av de nyare Hamilton filmerna med Jakob Oftebro)

Ulf Peder Johansson (medverkade som en liten biroll i Kommissarie Winter)

Eric Donell har faktiskt gjort en huvudroll som synlig skådespelare i Utanför din dörr, roligt nog så är flera välkända skådespelare däribland Lennart Hjulström, Lennart Jähkel och Björn Gustafson med som biroller i filmen.
Erics filmen utanför din dörr handlar om Erics funktionshinder tourette symtom.

gstone

Såg Daniel Sjöberg i sn musikal föra helgen :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 23 november 2024 kl. 08:39:49Såg Daniel Sjöberg i sn musikal föra helgen :D
Daniel syns även som synlig skådis i Rederiet.
Claes Ljungmark, Jonas Bergström, Stephan Karlsén, Jan Nygren och Hans Lindgren medverkar också i Rederiet.
Nu har förvisso Hans synts som synlig skådespelare i ganska många filmer däribland Renstensungar (1944 års film), Barnen från Frostmofjället, En småstad vid seklets början, mfl så han kan inte kallas röstskådespelare som de andra, samma med Jonas också.
Jan Nygren, Claes Ljungmark och Stephan Karlsén jobbade/jobbar dock med röstskådespel på heltid och har filmer som extraknäck🙂.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 24 november 2024 kl. 19:10:09Daniel syns även som synlig skådis i Rederiet.
Claes Ljungmark, Jonas Bergström, Stephan Karlsén, Jan Nygren och Hans Lindgren medverkar också i Rederiet.
Nu har förvisso Hans synts som synlig skådespelare i ganska många filmer däribland Renstensungar (1944 års film), Barnen från Frostmofjället, En småstad vid seklets början, mfl så han kan inte kallas röstskådespelare som de andra, samma med Jonas också.
Jan Nygren, Claes Ljungmark och Stephan Karlsén jobbade/jobbar dock med röstskådespel på heltid och har filmer som extraknäck🙂.
Kowalski, Robin Hood, Svartepetter, Amos Slade och Berättaren från Tjuren Ferdinand...

Förresten, i vilket avsnitt av Rederiet medverkar Hans Lindgren nu igen?

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 november 2024 kl. 19:15:29Kowalski, Robin Hood, Svartepetter, Amos Slade och Berättaren från Tjuren Ferdinand...

Förresten, i vilket avsnitt av Rederiet medverkar Hans Lindgren nu igen?
https://www.svtplay.se/video/jnR7g2j/rederiet/4-bara-en-varning?video=visa&position=256
04:19 i avsnittet.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 24 november 2024 kl. 20:37:21https://www.svtplay.se/video/jnR7g2j/rederiet/4-bara-en-varning?video=visa&position=256
04:19 i avsnittet.
Jag såg nu Kaa och Bagheera samtidigt där.

På tal om det så är de även varandras medbrottslingar i Pippi Långstrump även om de bara dubbar dessa.