Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 november 2024 kl. 19:51:28Förra lördagen när jag hade ätit på KFC så var det även samma sak med toaletterna där, den här världen blir bara värre och värre... (och långt ifrån bara med toalett-betalningar, utan även med massa annat elände världen över)
En del folk undviker lokal toaletter som regel.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Alla män som säger "your body, my choice" borde stympas  >:(

Och när jag ändå är inne på det, varför är det lagligt för judiska och muslimska att stympa barn i Sverige......

Och varför är det knappt någon som klagar om det, men istället gnäller om könskorrigerings operationer (fast att det INTE görs på barn!)
- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 18 november 2024 kl. 01:07:45Och när jag ändå är inne på det, varför är det lagligt för judiska och muslimska att stympa barn i Sverige......
Kvinnlig könsstympning är inte lagligt i Sverige (eller de flesta EU-länder för den delen), oavsett vem som gör det eller vilken religion de tillhör. Det har varit förbjudet sedan 1982, och är olagligt även om det utförs utomlands av personer som är bosatta i Sverige.

Omskärelse av penis på pojkar är däremot lagligt om det utförs av legitimerade läkare, men det är en helt annan femma - det görs ju inte enbart av religiösa skäl, utan även då och då av medicinska skäl. Det medför ju heller inte alls samma problem som kvinnlig könsstympning.

MB

Citat från: Will Siv skrivet 18 november 2024 kl. 01:07:45Alla män som säger "your body, my choice" borde stympas  >:(

Och när jag ändå är inne på det, varför är det lagligt för judiska och muslimska att stympa barn i Sverige......

Och varför är det knappt någon som klagar om det, men istället gnäller om könskorrigerings operationer (fast att det INTE görs på barn!)
Judar och muslimer stympar inte barn eftersom att könsorganen inte påverkas kan ses som borttagning av en blindtarm eller till och med ett skönhetsingrepp men inget som egentligen påverkar något. I de abrahamitiska religionerna finns det inget som säger att man ska stympa barn för den abrahamitiska omskärelsen kan ju inte liknas vid stympelse som mest syftar på flickor där man förstör kroppsdelen.

Steffan Rudvall

Citat från: MB skrivet 18 november 2024 kl. 15:57:55Judar och muslimer stympar inte barn eftersom att könsorganen inte påverkas kan ses som borttagning av en blindtarm eller till och med ett skönhetsingrepp men inget som egentligen påverkar något. I de abrahamitiska religionerna finns det inget som säger att man ska stympa barn för den abrahamitiska omskärelsen kan ju inte liknas vid stympelse som mest syftar på flickor där man förstör kroppsdelen.
Skönhetsingrepp skulle jag väl inte kalla det, utan den är det väl hygienen som är den största faktorn.

gstone

Babe går inte att streama på svenska ! >:( >:(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 november 2024 kl. 09:18:05Babe går inte att streama på svenska ! >:( >:(
Var försöker du streama filmen? Babe - den modiga lilla grisen finns åtminstone som digital hyr- och köpfilm på SF Anytime, Amazon Prime Video och Viaplays butik, och på alla tre verkar filmen ha svenskt tal. :)

På Apple iTunes däremot verkar den svenska dubbningen saknas.

Om filmen finns på någon abonnemangsbaserad streamingtjänst, så har det i så fall gått mig förbi . jag hittar ingenting när jag nu som hastigast sökt på några tjänster.

MOA

Är det copyright som är stora problemet till att Linderman försvunnit från Spotify? Farsan är besviken

gstone

Fortfarande missnöjd med att Trump blir president i fyra år till , han är så en hemsk människa 😡

TonyTonka

Jag vill återigen gnälla på att Lego är så dyrt, försökte leta en Velma-legofigur häromdagen, men priserna på henne är hutlösa, man får ge flera tusenlappar för att få henne, och det är ändå de billigaste man kan få henne för utan att figuren är trasig på något sätt.  :-\

Dessutom köper jag inte resonemanget att Velma är dyr för att hon bara är med i ett Lego-set, Fred är också bara med i ett legoset, och även om han också är ganska dyr (typ 600-800 kronor) är det inte i närheten av vad Velma kostar. Och det finns säkert flera tusen figurer som bara varit med i ett set men ändå säljs för typ 20-30 spänn, vad i hela friden handlar det om? xD
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 23 november 2024 kl. 01:04:05Jag vill återigen gnälla på att Lego är så dyrt, försökte leta en Velma-legofigur häromdagen, men priserna på henne är hutlösa, man får ge flera tusenlappar för att få henne, och det är ändå de billigaste man kan få henne för utan att figuren är trasig på något sätt.  :-\

Dessutom köper jag inte resonemanget att Velma är dyr för att hon bara är med i ett Lego-set, Fred är också bara med i ett legoset, och även om han också är ganska dyr (typ 600-800 kronor) är det inte i närheten av vad Velma kostar. Och det finns säkert flera tusen figurer som bara varit med i ett set men ändå säljs för typ 20-30 spänn, vad i hela friden handlar det om? xD
Låter galet, är dom till salu nu eller är dom begagnade legofigurer på någon hemsida?

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 23 november 2024 kl. 11:09:17Låter galet, är dom till salu nu eller är dom begagnade legofigurer på någon hemsida?
Nej, de är utgångna. Finns på eBay, bricklink och andra sajter till kraftigt överpris. Finns dock inte på Tradera, såvitt jag kan se.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 november 2024 kl. 01:32:20Kvinnlig könsstympning är inte lagligt i Sverige (eller de flesta EU-länder för den delen), oavsett vem som gör det eller vilken religion de tillhör. Det har varit förbjudet sedan 1982, och är olagligt även om det utförs utomlands av personer som är bosatta i Sverige.

Omskärelse av penis på pojkar är däremot lagligt om det utförs av legitimerade läkare, men det är en helt annan femma - det görs ju inte enbart av religiösa skäl, utan även då och då av medicinska skäl. Det medför ju heller inte alls samma problem som kvinnlig könsstympning.
Nödvändiga medicinska skäll är självklart och sen om någon vill få det själv om den vill, MEN på minderåriga borde det klassas som könsstympning.
- what.

MOA

Engelska bilden på Johan Hedenberg är så dålig & ful

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 25 november 2024 kl. 09:28:22Engelska bilden på Johan Hedenberg är så dålig & ful
Vadå för bild?