Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sluta stjäla andras jobb [Stupid people] här och på Internet

Startat av Jabberjaw, 15 juli 2023 kl. 00:02:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 september 2024 kl. 18:49:28folk själ saker här med ::)
Är det någon som finns här på forumet får du gärna ge exempel på vad, och vilka det gäller. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 september 2024 kl. 20:27:14Är det någon som finns här på forumet får du gärna ge exempel på vad, och vilka det gäller. :)
Lilla My näst intill skryter med att pirata visa grejer vilket är en form av stöld.

En del person här har vet att Disney Plus saker ska lägga ut grattis online så dom slipper skaffa tjänsten

Dock var detta några år sedan ( så länge sen att det fortfarande var lockdown då)

Man måste hålla alla till samma standar ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Tintin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 september 2024 kl. 02:37:22Jag har Fantastiska Wilbur på VHS, men är lite osäker om jag redan har digitaliserat filmen eller inte. Om jag inte har det och den inte är kopieringsskyddad, så ska jag självklart göra det. :)

Är den däremot Macrovision-skyddad, så kan det bli lite svårare; då jag inte är säker på att min Macrovision-eliminator fungerar... Eller rättare sagt fungerade den inte senast jag testade, men det är möjligt att det bara är någon kabel som lagt av och inte nödvändigtvis själva apparaten.
Jag har kollat upp det nu och Fantastiska Wilbur är inte kopieringsskyddad. Det gick bra att föra över filmen till en DVD-recorder. Inga bandskador, men bilden påminner om en brusig TV-inspelning där man kan se "ghosting" ibland. Ljudet sprakar lite, men gick att få bättre med trackingen.

Filmen skulle definitivt vinna på en uppgradering av bilden. Det är lite gammaldags biografkänsla över filmen när man tittar på den nu. Jag vet inte hur många år det kan vara sedan jag såg filmen senast, men att Zuckerman's Famous Pig spelats in av Magnus & Brasse som Svordomsvisan var jag inte medveten om då i alla fall.

MOA

Citat från: Tintin skrivet 21 september 2024 kl. 08:05:32Jag har kollat upp det nu och Fantastiska Wilbur är inte kopieringsskyddad. Det gick bra att föra över filmen till en DVD-recorder. Inga bandskador, men bilden påminner om en brusig TV-inspelning där man kan se "ghosting" ibland. Ljudet sprakar lite, men gick att få bättre med trackingen.

Filmen skulle definitivt vinna på en uppgradering av bilden. Det är lite gammaldags biografkänsla över filmen när man tittar på den nu. Jag vet inte hur många år det kan vara sedan jag såg filmen senast, men att Zuckerman's Famous Pig spelats in av Magnus & Brasse som Svordomsvisan var jag inte medveten om då i alla fall.
Oj oj oj, det borde man höra

Tintin

Såg att Fantastiska Wilbur (med trailer efter) kommit upp på Barnprogram på Svenska:s Internet Archive kanal idag. 

Jag tänkte försöka bildförbättra min version från VHS (tills man kan synka den till en bättre bildkälla) men avvaktar då. Ljudspåret kan säkert vara aktuellt när det blir dags. Jag tittade på filmen medan jag förde över den och jag kunde inte se några synliga bandskador (förutom att ljudet sprakade till vid ett tillfälle). 

Har sällan mina maskiner inkopplade numera, men tänkt försökt tömma hårddisken på DVD-recordern länge. Det mesta är dock inspelat från SVT och med risk för att det kan komma på Play har jag väntat.

BPS

Citat från: Tintin skrivet 21 september 2024 kl. 16:18:52Ett utländskt exempel på trådens ämne (jämför språk mot för och eftertexter).

https://archive.org/details/tintin-e-os-prisioneiros-do-sol-1969-dublado-movies
Intressant, varför synka till @Ovanliga dubbningar svenska version och inte till någon fransk? Dessutom undrar man ju hur en portugis eller brasilian kunde hitta hennes uppladdningar...

Tintin

Citat från: BPS skrivet 21 september 2024 kl. 16:33:54Intressant, varför synka till @Ovanliga dubbningar svenska version och inte till någon fransk? Dessutom undrar man ju hur en portugis eller brasilian kunde hitta hennes uppladdningar...
Jag hittade det själv när jag sökte på Tintin och Belvision.

Dels av egen nyfikenhet att det ska dyka upp bra bildkällor (till TV-serien) men också för att se hur olika dubbningar av Solens tempel skiljer sig åt.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 21 september 2024 kl. 16:33:54Intressant, varför synka till @Ovanliga dubbningar svenska version och inte till någon fransk? Dessutom undrar man ju hur en portugis eller brasilian kunde hitta hennes uppladdningar...
Ja, det var ju minst sagt märkligt och otippat - förutom att det är osannolikt att särskilt många i Brasilien förstår svenska, så känns det ju tämligen meningslöst med utsatta svenska röster när man faktiskt inte får höra någon av dem... Och som du säger, hur har någon ens kunnat hitta åt hennes video...?

Nu vet jag inte varifrån Josefin tog råmaterialet innan hennes svenska bildversion, men nog borde väl samma källa som hon utgick ifrån (som jag förmodar var franskspråkig?) vara mer logisk att synka mot än hennes egenproducerade svenska bildversion...?

Eller ska vi tolka det här som att @Ovanliga dubbningar numera är världsberömd över hela världen, så att alla i Brasilien och Portugal känner till hennes insatser...? ;)

DingoPictures2005

Här är något som gör mig förbannad.

Nostalgi idioten som @MOA talat om snodde denna Asterix digitalisering från användaren Mange500!, typ en vecka efter att Mange500! Lagt ut videon.....
Gissa vad dock, Nostalgi idiotens stulna video har fått 14 000 visningar, hur mycket jag originaluppladdaren fått i visningar?
2 000 och videon som originaluppladdaren la ut måste man skrolla ned en bra bit för att hitta, Nostalgi idiotens stulna digitalisering kommer upp som första resultat.

Usch säger jag bara😡, Funderar på vilken jävla människa som döljer sig bakom Nostalgi idiotens konto, som tycker detta är ok och som tar åt sig cred för andras arbete.
Säkert någon arbetslös idiot som sitter framför datorn och laddar ned allt nytt tecknat som kommer upp på Yt, Internet Archive, och dessa plattformar 24/7.
Till och med saker nedladdat från D+ kommer upp på denna kanalen.

Men yes nostalgikanalen gör arbete med snygga thumbnails för clicks på sina stulna videos😡.

Usch säger jag bara och skam till dig SweNostalgiKanalen.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 december 2024 kl. 12:37:14Här är något som gör mig förbannad.

Nostalgi idioten som @MOA talat om snodde denna Asterix digitalisering från användaren Mange500!, typ en vecka efter att Mange500! Lagt ut videon.....
Gissa vad dock, Nostalgi idiotens stulna video har fått 14 000 visningar, hur mycket jag originaluppladdaren fått i visningar?
2 000 och videon som originaluppladdaren la ut måste man skrolla ned en bra bit för att hitta, Nostalgi idiotens stulna digitalisering kommer upp som första resultat.

Usch säger jag bara😡, Funderar på vilken jävla människa som döljer sig bakom Nostalgi idiotens konto, som tycker detta är ok och som tar åt sig cred för andras arbete.
Säkert någon arbetslös idiot som sitter framför datorn och laddar ned allt nytt tecknat som kommer upp på Yt, Internet Archive, och dessa plattformar 24/7.
Till och med saker nedladdat från D+ kommer upp på denna kanalen.

Men yes nostalgikanalen gör arbete med snygga thumbnails för clicks på sina stulna videos😡.

Usch säger jag bara och skam till dig SweNostalgiKanalen.
Han har även snott Snödrottningen, Fuck You >:(

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  5 december 2024 kl. 13:36:10Han har även snott Snödrottningen, Fuck You >:(
Jag tycker faktiskt att Daniel, BPS, Ovanliga dubbningar och de som lägger upp borde sätta vattenstämpel på deras uppladdningar, detta för att Nostalgi idioten inte ska kunna sno dem.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 december 2024 kl. 18:12:40Jag tycker faktiskt att Daniel, BPS, Ovanliga dubbningar och de som lägger upp borde sätta vattenstämpel på deras uppladdningar, detta för att Nostalgi idioten inte ska kunna sno dem.
Ja som Jabberjaw börjat göra på sina videor, det är rätt smart

TonyTonka

- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA