Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sluta stjäla andras jobb [Stupid people] här och på Internet

Startat av Jabberjaw, 15 juli 2023 kl. 00:02:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  5 december 2024 kl. 19:38:56Går efter en instinkt som jag har, är 99% säker
Du har rätt.
Allt på hans kanal är andras arbeten som han stulit.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  5 december 2024 kl. 19:02:09Ja som Jabberjaw börjat göra på sina videor, det är rätt smart
Yes det är det man får göra för att undvika tjuvar.

Yes det kanske förstör bevarandet lite om det blir nedtaget men inga efterblivna arbetslösa idioter kommer att sno materialet rakt av.

Förstår inte heller hur jävla snål den jäveln är, gör lite research skaffa ett bra capture card, köp en vhs spelare.
Banden kan du hitta lite överallt och hittar man något som typ de saknade Turtles avsnitten på ett band så har man gjort en god gärning i att bevara.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 december 2024 kl. 20:22:34Yes det är det man får göra för att undvika tjuvar.

Yes det kanske förstör bevarandet lite om det blir nedtaget men inga efterblivna arbetslösa idioter kommer att sno materialet rakt av.

Förstår inte heller hur jävla snål den jäveln är, gör lite research skaffa ett bra capture card, köp en vhs spelare.
Banden kan du hitta lite överallt och hittar man något som typ de saknade Turtles avsnitten på ett band så har man gjort en god gärning i att bevara.
Det förstör bara för de som gör jobbet åt honom när han sitter vid datorn och kopierar andras uppladdningar.

Allt kopieras av denne idioten till och med en sönder komprimerade 16 år gammal uppladdning av Fantastiska Wilbur som redan var i osebar 240p kvalité (dvs sämre än original bildkällan, VHS har 576p i upplösning för PAL).
När han också laddat ned och la ut den på nytt så blev det också ytterligare komprimering på en redan sönder komprimerad uppladdning också🥶.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 december 2024 kl. 18:12:40Jag tycker faktiskt att Daniel, BPS, Ovanliga dubbningar och de som lägger upp borde sätta vattenstämpel på deras uppladdningar, detta för att Nostalgi idioten inte ska kunna sno dem.
Det skulle kanske funka, men jag tänker så här att vattenmärken ju faktiskt kan avskrämma många från att titta då de blir irriterade. Jag tycker inte att personens beteende ska behöva gå ut över andra...

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 december 2024 kl. 18:12:40Jag tycker faktiskt att Daniel, BPS, Ovanliga dubbningar och de som lägger upp borde sätta vattenstämpel på deras uppladdningar, detta för att Nostalgi idioten inte ska kunna sno dem.
Det är väl inte en särskilt bra idé att förstöra för alla andra, som får en sämre upplevelse och blir irriterade, bara för att försvåra för enstaka rötägg att "låna" materialet...

Citat från: BPS skrivet  5 december 2024 kl. 20:33:14Det skulle kanske funka, men jag tänker så här att vattenmärken ju faktiskt kan avskrämma många från att titta då de blir irriterade. Jag tycker inte att personens beteende ska behöva gå ut över andra...
Det var precis min tanke, också. Åtminstone jag tittar aldrig på någonting som har vattenmärken, utan då känner jag att jag måste synka om till en annan bildkälla; vilket i slutändan sällan blir av...

Även om den här personens beteende är oönskat, så känner jag inte att det är värt att lägga ner energi på att varken försvåra eller klaga över hen - det är helt enkelt en del av villkoren på internet, att allt som finns någonstans kan vidarespridas på annat håll. Det är bara att leva med, som en del av internet; vilket både kan vara positivt och negativt. :)

Citat från: MOA skrivet  5 december 2024 kl. 19:02:09Ja som Jabberjaw börjat göra på sina videor, det är rätt smart
Men för Jabberjaw rör det sig väl främst om kortare klipp - han har väl aldrig lagt upp hela långfilmer eller TV-serier...?

RC

Kan man inte ha en vinjett istället för vattenstämpel? Det enda personen gör är ju att ladda ner filer från Internet Archive och ladda upp dem igen så då tror jag inte att den tar sig tiden att klippa bort dem om de finns med.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2024 kl. 20:40:27Det är väl inte en särskilt bra idé att förstöra för alla andra, som får en sämre upplevelse och blir irriterade, bara för att försvåra för enstaka rötägg att "låna" materialet...
Det var precis min tanke, också. Åtminstone jag tittar aldrig på någonting som har vattenmärken, utan då känner jag att jag måste synka om till en annan bildkälla; vilket i slutändan sällan blir av...

Även om den här personens beteende är oönskat, så känner jag inte att det är värt att lägga ner energi på att varken försvåra eller klaga över hen - det är helt enkelt en del av villkoren på internet, att allt som finns någonstans kan vidarespridas på annat håll. Det är bara att leva med, som en del av internet; vilket både kan vara positivt och negativt. :)
Men för Jabberjaw rör det sig väl främst om kortare klipp - han har väl aldrig lagt upp hela långfilmer eller TV-serier...?
Plagierande rötägg

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2024 kl. 20:40:27Det är väl inte en särskilt bra idé att förstöra för alla andra, som får en sämre upplevelse och blir irriterade, bara för att försvåra för enstaka rötägg att "låna" materialet...

Men det som gör mig irriterad är folk ser på hans videos utan att förstå att han bara stulit saker av andra.

Hans Asterix uppladdning får också fler visningar än uppladdningen som digitaliserades och lades ut först + att den kommer högst upp om du söker Asterix's 12 stordåd svenskt tal på yt.
Personen som la ned tiden på digitaliseringen och som la ut videon först på sin yt kanal får alltså mindre visningar än personen som stulit videon från hen's yt kanal.
Det tar tid för en person att leta rätt på material, digitalisera och sedan lägga ut.
Det tar några minuter för NostalgiDåren att sno någon annans video och lägga ut.

Plus man kan sätta en vattenstämpel på videon som @willdubguru gjort i exemplet nedan.
https://youtu.be/hRaxyTDKQbY?si=JQC8EfHRzwtUiTKY
En sådan vattenstämpel är inte något många stör sig på och det omöjliggör också att idioter som Nostalgi dåren snor jobbet från någon annan.
Yes Nostalgi dåren skulle kunna sno denna videon och sätta sin egen stämpel över vattenstämpeln men det skulle förhoppningsvis ses igenom av andra.

Om fler satte en vattenstämpel på digitaliserat material så hade inte sådan här skit förekommit.

Yes enligt mig är det ok att ta andras digitalisering från SuperBits, Darkweb och liknande och lägga ut på andra ställen men det NostalgiDåren gör är att sno andras jobb som är lättillgängligt och kopierar det till sin egna kanal.

Jag tycker det är skamligt att andra personers jobb blir stulet på det här sättet och jag blir förbannad på att till och med mina digitalisering hamnat på denna idiots kanal.
Denne jävel borde ta tag i sitt liv fixa jobb, egen lägenhet, socialt umgänge, etc....
Istället för att spendera hela sitt liv åt att förstöra för andra genom att sitta vid datorn och sno andras arbete som @MOA också sa.

Ja det finns personer med jobb som beter sig som svin online.
Kom och tänka på Andrew Broussard (Andrew's Movie Corner) som fick sparken från sitt jobb för att hans chef kom på att han gjorde Angry message videos på fritiden 😅🤣.
Något som är så absurt och korkat att det är roligt.

Dock tror jag att de flesta som snor andras arbeten, och gör trollgrejer online är arbetslösa, meningslösa individer som inte har något liv utanför internet som försöker fördriva tid genom att förstöra för andra.
Det är liksom ett omoget beteende att sno andras material på löpande band och låtsas som att man själv digitaliserat dem och inget som någon vettig människa skulle göra på sin lediga tid.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 december 2024 kl. 22:44:04Plus man kan sätta en vattenstämpel på videon som @willdubguru gjort i exemplet nedan.
https://youtu.be/hRaxyTDKQbY?si=JQC8EfHRzwtUiTKY
En sådan vattenstämpel är inte något många stör sig på och det omöjliggör också att idioter som Nostalgi dåren snor jobbet från någon annan.
Jag skulle aldrig någonsin stå ut med att se en hel film med en sådan där fruktansvärt iögonfallande vattenstämpel - en stor och solid (ogenomskinlig) logga, som försvårar att se vad som finns bakom, och som drar ögonen till sig. Det går väl an om det som i det fallet bara rör sig om trailers, men en hel film skulle nog ingen orka se med en sådan kraftig logga i bild...

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 december 2024 kl. 22:44:04Om fler satte en vattenstämpel på digitaliserat material så hade inte sådan här skit förekommit.
Visst, men då skulle också intresset för att se på materialet kraftigt minska, och 90% av alla som tittar idag skulle förmodligen inte stå ut med det. Då får ingen glädje av materialet istället... :(

Är det rätt att sabotera och förstöra för tusentals oskyldiga personer bara på grund av enstaka rötägg som inte lärt sig att fråga först...? Jag trodde att vi alla hade lärt oss att kollektiv bestraffning är en dålig idé...

Citat från: RC skrivet  5 december 2024 kl. 20:55:29Kan man inte ha en vinjett istället för vattenstämpel? Det enda personen gör är ju att ladda ner filer från Internet Archive och ladda upp dem igen så då tror jag inte att den tar sig tiden att klippa bort dem om de finns med.
Om det rör sig om någon som inte har tillgång till någon slags videoredigeringsprogram, eller inte orkar lägga ner någon tid alls, så skulle det kunna få en viss effekt, ja. Nackdelen är ju dock att man i många fall måste försämra kvaliteten genom att koda om bilden för att faktiskt lägga till vinjetten i början - det går absolut att göra lossless, utan att koda om resten, men det är inte helt enkelt.

Om man däremot ändå ska göra något annat med videon - såsom exempelvis Ovanliga dubbningars förspel (bonuskortfilmer) och intron - så går det förstås att göra utan någon särskild omkodning.

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 december 2024 kl. 22:44:04Jag tycker det är skamligt att andra personers jobb blir stulet på det här sättet och jag blir förbannad på att till och med mina digitalisering hamnat på denna idiots kanal.
Denne jävel borde ta tag i sitt liv fixa jobb, egen lägenhet, socialt umgänge, etc....
Istället för att spendera hela sitt liv åt att förstöra för andra genom att sitta vid datorn och sno andras arbete som @MOA också sa.
Jag tycker ärligt talat att du överdriver. Rötägg och personer som inte kan bete sig normalt kommer alltid finnas så länge internet finns kvar, men att lägga ner så mycket tid och energi på att störa sig på dem leder ingenvart. Släpp det bara, och kom över det.

Själv tycker jag att det viktigaste är att svårtillgängliga dubbningar tillgängliggörs, inte exakt via vilka kanaler eller hur. :)

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2024 kl. 23:16:11Jag skulle aldrig någonsin stå ut med att se en hel film med en sådan där fruktansvärt iögonfallande vattenstämpel - en stor och solid (ogenomskinlig) logga, som försvårar att se vad som finns bakom, och som drar ögonen till sig. Det går väl an om det som i det fallet bara rör sig om trailers, men en hel film skulle nog ingen orka se med en sådan kraftig logga i bild...
De flesta tv sändningar har ju en kanal logo på materialet dock😉.

Ja nu har jag inte kollat på tv på typ 5 år men jag antar att det fortfarande är så och ingen har stört sig på det.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2024 kl. 23:16:11Jag tycker ärligt talat att du överdriver. Rötägg och personer som inte kan bete sig normalt kommer alltid finnas så länge internet finns kvar, men att lägga ner så mycket tid och energi på att störa sig på dem leder ingenvart. Släpp det bara, och kom över det.

Själv tycker jag att det viktigaste är att svårtillgängliga dubbningar tillgängliggörs, inte exakt via vilka kanaler eller hur. :)
Bra poäng där.

Man blir dock som sagt ledsen när jobb man lagt ned kopieras till någon annans kanal utan cred och tillåtelse🫤.

Som @Jabberjaw också sa, så är det typ bara i den svenska dubb scenen man ser videos bli stulna.....
Jag är ganska intresserad av norska dubbningar och jag har iallafall inte sett någon Norsk dubb som direkt klingar stulen hos mig när jag kollar på yt och internet archive.
Samma med danska dubbningar som jag också har lite intresse av.

Och yes jag bryr mig inte om trolls in general men här blir jag ledsen över att folk drabbas av en persons svinighet omedvetet och att flera av mina uppladdningar blivit stulna rakt av......
Utan cred eller källa.

Blev också irriterad när jag kommenterade på Toy Story trailer uppladdningen att det var min digitalisering när användaren svarade något i still med "?, jag har inget att göra med dina digitalisering, jag lägger upp intressant material jag hittar som är värt att digitalisera"

RC

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 december 2024 kl. 23:33:00Blev också irriterad när jag kommenterade på Toy Story trailer uppladdningen att det var min digitalisering när användaren svarade något i still med "?, jag har inget att göra med dina digitalisering, jag lägger upp intressant material jag hittar som är värt att digitalisera"
Han svarade i alla fall på dig, vissa raderar bara kommentarerna...

DingoPictures2005

Citat från: RC skrivet  8 december 2024 kl. 20:04:09Han svarade i alla fall på dig, vissa raderar bara kommentarerna...
Med en idiotisk bortförklaringar.

MOA

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"