Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Wicked (2024)

Startat av gstone, 12 februari 2024 kl. 07:12:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 december 2024 kl. 18:13:12Visst har du rätt i att den var lång (160 minuter), men jag tänkte iallafall inte så värst mycket på det när jag såg filmen.
Vilket språk såg du den på!?

Disneyfantasten

Elios

gstone

Citat från: Elios skrivet  5 december 2024 kl. 17:43:27Såg denna nyss. Herregud vad lång den var.  ::)
men jag tyckte jätte mycket om den
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Elios skrivet  5 december 2024 kl. 18:58:51Vilket språk såg du den på!?
Jag tänker om den på svenska på söndag

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  5 december 2024 kl. 17:43:27Såg denna nyss. Herregud vad lång den var.  ::)
Visst är filmen lite för lång för sitt eget bästa, helt klart. För mig gick det ändå ganska bra, men så pass långa filmer passar bättre att se hemma när man kan ta paus när man vill - det var flera personer i biosalongen när jag såg filmen som tvingades gå ut ur salongen för att gå på toa under föreställningen...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2024 kl. 20:46:10Visst är filmen lite för lång för sitt eget bästa, helt klart. För mig gick det ändå ganska bra, men så pass långa filmer passar bättre att se hemma när man kan ta paus när man vill - det var flera personer i biosalongen när jag såg filmen som tvingades gå ut ur salongen för att gå på toa under föreställningen...
Vi har en salong nära mig som har en paus mitt i så då kan man ta en paus då.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  6 december 2024 kl. 13:24:20Vi har en salong nära mig som har en paus mitt i så då kan man ta en paus då.
Jaså, finns det fortfarande biografer som har paus vid längre filmer? Det har jag inte varit med om på flera decennier, men det låter som ett utmärkt initiativ.

Jag antar att den biografen inte tillhör de stora kedjorna (Filmstaden, Svenska Bio, etc.), utan är någon mer lokal/fristående biograf?

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 december 2024 kl. 13:32:34Jaså, finns det fortfarande biografer som har paus vid längre filmer? Det har jag inte varit med om på flera decennier, men det låter som ett utmärkt initiativ.

Jag antar att den biografen inte tillhör de stora kedjorna (Filmstaden, Svenska Bio, etc.), utan är någon mer lokal/fristående biograf?
Ja den filmbiografen heter Roxy och man kan köpa mat till filmen också. Det är även en restaurang och har två salonger.

gstone

Jag ska se den på söndag dubbade

gstone

Några bör spela Elphaba och Nessarose som barn, men jag ser bara en kvinnlig barnskådespelarska(Saga Hedlund Stenmarck)på rollistan

Så fråga är om hon spelar bägge roller ( plus flickan som fråga varför ondska händer i introt)🤔

moviefan

Vet ni om låten As long as your mine är med i filmen ?   :D

gstone

Citat från: moviefan skrivet 10 december 2024 kl. 07:08:08Vet ni om låten As long as your mine är med i filmen ?  :D
Den kommer i del 2

då del 2 är baserad på akt 2

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 december 2024 kl. 01:46:37Några bör spela Elphaba och Nessarose som barn, men jag ser bara en kvinnlig barnskådespelarska(Saga Hedlund Stenmarck)på rollistan

Så fråga är om hon spelar bägge roller ( plus flickan som fråga varför ondska händer i introt)🤔
Mycket bra fråga. Jag reflekterade i alla fall inte över att flera yngre rollfigurer skulle ha samma röst, men jag kan inte påstå att jag har någon alltför bra koll på hur Saga Hedlund Stenmarck låter...

gstone

Ryssland har gjort en mockbuster  av Wicked.

Om man ser Wicked som typ en Disney film, är detta princip  Dingo Pictures motsvarigheten ;D ;D