Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 30 november 2024 kl. 23:31:25Är Kristoffer Kamiyasu från Japan? Aldrig sett namnet tidigare
Kristoffer Kamiyasu är svensk och född i Sverige, men har en japansk pappa och en svensk mamma. Han har varit med i ganska många svenska filmer och TV-serier, ett ganska stort antal teaterpjäser och dessutom några amerikanska filmer och TV-serier.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kristofer_Kamiyasu

Citat från: gstone skrivet 30 november 2024 kl. 21:35:24kan inte danie läga upp dom ?
Visst kan jag, men när Space Nova sändes ifjol valde jag att avvakta med att lägga upp då jag tyckte att creditsen var så pass ofullständiga så att jag gärna ville få fram vilka de övriga rösterna var. Det är ju dock inte det värsta man sett i SVT-väg, då ett hyfsat antal rollfigurer ändå har namngivits, så lyckas jag inte få tag i mer detaljerade uppgifter från Eurotroll kan det väl absolut vara good enough. :)

gstone

Du kanske borde vänta med att uppdatera till på fredag ? så du kan få med den nya Netflix  filmen som kommer på onsdag ( Den Där Julen) och den nya Netflix serien som kommer på torsdag( Jentry Chau vs. The Underworld) båda kommer nämligen ha svenska dubbningar
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kan du skriva av och lägga upp credits för den här animerad filmen som just kom på Netflix 

gstone

Citat från: gstone skrivet  4 december 2024 kl. 09:08:09Kan du skriva av och lägga upp credits för den här animerad filmen som just kom på Netflix
Kan du lägga upp credits för "Den där Julen" ?

gstone

Kan du lägga up credits till den animerad Netflix serien Jentry Chau vs. The Underworld som kom idag ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 december 2024 kl. 22:41:58Kan du lägga up credits till den animerad Netflix serien Jentry Chau vs. The Underworld som kom idag ?
Självklart. :)

gstone

Citat från: gstone skrivet 30 november 2024 kl. 21:27:08Jag önskar credits till den australienska  animerad serien Space Nova  som finns på SVT Play

https://www.svtplay.se/video/8mQkwVL/space-nova/ornen-har-landat?video=visa
Drömproduktioner kom idag på Disney Plus önskar credits till den

gstone

jag önskar credits till Mufasa: Lejonkungen 

Som kommer ut  om en vecka

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 december 2024 kl. 17:31:40jag önskar credits till Mufasa: Lejonkungen

Som kommer ut  om en vecka
Som bekant kan jag tyvärr inte hjälpa till med Disney-produktioner, utan där krävs det i praktiken att någon fotograferar av dubbcreditsen på bio.

Möjligen att kontakten som hjälpte till med Det var en gång en filmstudio skulle kunna få fram credits, men eftersom Disney ju inte bidrar med uppgifter förrän efter premiären så måste det alltså vänta tills efter nästa helg - och i och med att de flesta brukar ta ledigt under mellandagarna, så lär det i så fall bli först efter Trettondagen (så tidigast den 7 januari, med andra ord).

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 december 2024 kl. 20:35:45Som bekant kan jag tyvärr inte hjälpa till med Disney-produktioner, utan där krävs det i praktiken att någon fotograferar av dubbcreditsen på bio.

Möjligen att kontakten som hjälpte till med Det var en gång en filmstudio skulle kunna få fram credits, men eftersom Disney ju inte bidrar med uppgifter förrän efter premiären så måste det alltså vänta tills efter nästa helg - och i och med att de flesta brukar ta ledigt under mellandagarna, så lär det i så fall bli först efter Trettondagen (så tidigast den 7 januari, med andra ord).
Just därför tycker jag att KM Studio borde bidra med utförliga credits till deras svenska Disney-dubbningar, de har inte producerat några svenska Disney-dubbningar efter 2004 så jag ser ingen anledning att inte lämna ut uppgifter om dessa. (jag kan definitivt köpa om kontrakten är inför när en produktion ska släppas t.ex. på bio, VHS/DVD eller TV, men så långt som flera år efter det, nej, och alla deras Disney-dubbningar har antingen 20 år eller mer på nacken så nu är det faktiskt hög tid att de delat med sig av sina konkreta verifierade uppgifter en gång för alla)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2024 kl. 20:57:10Just därför tycker jag att KM Studio borde bidra med utförliga credits till deras svenska Disney-dubbningar, de har inte producerat några svenska Disney-dubbningar efter 2004 så jag ser ingen anledning att inte lämna ut uppgifter om dessa. (jag kan definitivt köpa om kontrakten är inför när en produktion ska släppas t.ex. på bio, VHS/DVD eller TV, men så långt som flera år efter det, nej, och alla deras Disney-dubbningar har antingen 20 år eller mer på nacken så nu är det faktiskt hög tid att de delat med sig av sina konkreta verifierade uppgifter en gång för alla)
Med KM Studio är det är ju dock inte deras kontrakt som är problemet utan att det helt enkelt är för tidskrävande eller svårt att hitta. För som vi vet är ju KM Studio väldigt hjälpsamma och lämnar ut credits utan problem om det finns bevarat digitalt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 december 2024 kl. 21:01:10Med KM Studio är det är ju dock inte deras kontrakt som är problemet utan att det helt enkelt är för tidskrävande eller svårt att hitta. För som vi vet är ju KM Studio väldigt hjälpsamma och lämnar ut credits utan problem om det finns bevarat digitalt.
Precis, KM Studio är det i särklass mest hjälpsamma dubbningsföretaget i Sverige, så där finns verkligen inte mycket att klaga på. :)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 december 2024 kl. 21:01:10Med KM Studio är det är ju dock inte deras kontrakt som är problemet utan att det helt enkelt är för tidskrävande eller svårt att hitta. För som vi vet är ju KM Studio väldigt hjälpsamma och lämnar ut credits utan problem om det finns bevarat digitalt.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 december 2024 kl. 21:04:27Precis, KM Studio är det i särklass mest hjälpsamma dubbningsföretaget i Sverige, så där finns verkligen inte mycket att klaga på. :)
Jag tänker om de har bevarat om Pinocchio, Dumbo, Peter Pan och Pongo och De 101 Dalmatinerna så borde de ha bevarat om Alice i Underlandet också.

Dessutom så är KM Studio enda chansen numera eftersom Disney Character Voices förlorade alla sina anteckningar.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2024 kl. 21:06:06Jag tänker om de har bevarat om Pinocchio, Dumbo, Peter Pan och Pongo och De 101 Dalmatinerna så borde de ha bevarat om Alice i Underlandet också.

Dessutom så är KM Studio enda chansen numera eftersom Disney Character Voices förlorade alla sina anteckningar.
Har du försökt att vända dig till Monica Forsberg?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 december 2024 kl. 21:07:58Har du försökt att vända dig till Monica Forsberg?
Fast hon jobbar ju inte på KM Studio längre utan är bosatt på gränsen mellan Skåne och Småland tillsammans med Hasse Andersson och dessutom så tror jag inte att hon sparar alla bevarade uppgifter och det är inte alls säkert att hon kommer ihåg alla detaljer, enligt henne själv i Snedtänkt med Kalle Lind kommer hon inte ens ihåg år.