Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rosa mannen

Startat av Jonas9881, 10 maj 2024 kl. 12:58:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 december 2024 kl. 16:39:13"Du får väl söka själv".
Fan vad patetiskt, Han försvårar ju för folk som vill se typ Turtles Vacation in Europe med Svensk dub då han slänger allt tecknat han kommer över.
Han har enligt utsago slängt några tusen inspelade vhs filmer💔😡, där kan man snacka om att försvåra bevarandet av historia.
Och jo jag förstår att man inte vill spara på tusentals vhs filmer men det finns ju bortskänkes annonser man kan lägga ut.....
Jag har skänkt saker som inte har något större värde jag hoppas kan glädja andra.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 december 2024 kl. 16:39:13"Du får väl söka själv".
Fan vad patetiskt, Han försvårar ju för folk som vill se typ Turtles Vacation in Europe med Svensk dub då han slänger allt tecknat han kommer över.
Han har enligt utsago slängt några tusen inspelade vhs filmer💔😡, där kan man snacka om att försvåra bevarandet av historia.
Hans moraliska kompass är felkalibrerad

gstone

jag blir arg på Rosa gubbstrutten
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet 17 december 2024 kl. 16:42:02Hans moraliska kompass är felkalibrerad
Ja han verkar vakna på fel sida varje dag.

Även om man får många meddelanden kan man väl ändå bete sig som en vuxen och mogen människa och framförallt inte vara otrevlig.

Och hans tankesätt är ju dubbelmoral, både bevara och digitaliera band och sedan slänga band han inte vill ha. Han verkar inte ha hört talas om second hand butiker åtminstonde och han om någon bevarar inte VHS-band då jag tror att han slänger även dom band han själv har digitalierat. Finns ju inga band kvar om han får bestämma, självisk är han också.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 17 december 2024 kl. 16:52:13Ja han verkar vakna på fel sida varje dag.

Även om man får många meddelanden kan man väl ändå bete sig som en vuxen och mogen människa och framförallt inte vara otrevlig.

Och hans tankesätt är ju dubbelmoral, både bevara och digitaliera band och sedan slänga band han inte vill ha. Han verkar inte ha hört talas om second hand butiker åtminstonde och han om någon bevarar inte VHS-band då jag tror att han slänger även dom band han själv har digitalierat. Finns ju inga band kvar om han får bestämma, självisk är han också.
Ja jag tänker sälja DVD:er istället för att kasta bort dom, tror inte att dom är ovanliga så tar det i annat ämne

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 17 december 2024 kl. 16:52:13Ja han verkar vakna på fel sida varje dag.

Yes även sådant han digitaliserat kastas bort (gissar jag på)

Jag försöker digitalisera allt jag tror kan glädja andra att se på.
RosaMannen digitaliserar bara för egen vinning.

Lillefot

Skulle ni vänligen kunna fortsätta diskussionen om Rosa Mannen i en separat tråd? Säger inget om någons åsikter kring honom eller vad han gör, men nu börjar ni komma väldigt långt ifrån huvudämnet.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 17 december 2024 kl. 17:14:40Skulle ni vänligen kunna fortsätta diskussionen om Rosa Mannen i en separat tråd? Säger inget om någons åsikter kring honom eller vad han gör, men nu börjar ni komma väldigt långt ifrån huvudämnet.
Menade inte att spola ner ämnet i avloppet

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 17 december 2024 kl. 17:14:40Skulle ni vänligen kunna fortsätta diskussionen om Rosa Mannen i en separat tråd? Säger inget om någons åsikter kring honom eller vad han gör, men nu börjar ni komma väldigt långt ifrån huvudämnet.
Ja, jag vill rentav minnas att det redan ska finnas någon annan tråd om detta; då han kommit på tal vid minst ett tillfälle förut.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 december 2024 kl. 20:30:37Ja, jag vill rentav minnas att det redan ska finnas någon annan tråd om detta; då han kommit på tal vid minst ett tillfälle förut.
Den finns, och inläggen om honom hör nog bra hemma i den tråden då det i princip är samma diskussion.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16752

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 december 2024 kl. 20:46:02Den finns, och inläggen om honom hör nog bra hemma i den tråden då det i princip är samma diskussion.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16752
Sagt och gjort. :)

Jag behöll dock de första inläggen i Ovanliga dubbningar på Archive.org, just för att de ska bli mer synliga innan det övergick till en diskussion om Rosa mannen i sig; trots att det gör inläggen något obegripliga här.

DingoPictures2005

@MOA flyttar Rosa Mannen konvo hit.

Ja han är ju ond och han har ingen moral, inget hyfs och han är inte särskilt trevligt.

Jag vet att @Jonas9881 nämnde att RosaMannen sagt till honom, "Du får väl försöka söka på lite inspelnings band själv", vilket är riktigt patetiskt sagt då han själv vill att det ska finnas några inspelade band för dels vhs samlare och folk som vill leta efter sådant han ej vill lägga upp.
Jag vet att han inte vill detta är för att han enligt utsago sa i en livestream att han slängt flera lådor med tecknat då han själv inte är intresserad eller vill lägga ut det.

Jag kan tänka utanför min egen bubbla, har själv lagt ut Lilla Sportspegeln trots att jag är helt ointresserad av sport men jag till skillnad från RosaMannen förstår att alla tycker om olika saker.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 januari 2025 kl. 22:16:15@MOA flyttar Rosa Mannen konvo hit.

Ja han är ju ond och han har ingen moral, inget hyfs och han är inte särskilt trevligt.

Jag vet att @Jonas9881 nämnde att RosaMannen sagt till honom, "Du får väl försöka söka på lite inspelnings band själv", vilket är riktigt patetiskt sagt då han själv vill att det ska finnas några inspelade band för dels vhs samlare och folk som vill leta efter sådant han ej vill lägga upp.
Jag vet att han inte vill detta är för att han enligt utsago sa i en livestream att han slängt flera lådor med tecknat då han själv inte är intresserad eller vill lägga ut det.

Jag kan tänka utanför min egen bubbla, har själv lagt ut Lilla Sportspegeln trots att jag är helt ointresserad av sport men jag till skillnad från RosaMannen förstår att alla tycker om olika saker.
Jag nämnde en gång att han skrev ett svar till en kommentar jag skrev. Att jag får söka upp avsnittet själv på youtube då jag letade efter avsnitt 3 och skrev en kommentar på avsnitt 2. Så hittade jag inte avsnittet. Och då skrev han att "du får väl leta själv, den finns där". Kunde väl ha länkat det istället.

Och så sa jag även en gång att han kunde vara mer försiktig när han stänger VHS-lådan runt bandet, och då säger han att han har mer erfarenhet än mig och vet precis hur VHS-band ska skötas. Typ att han blev förbannad och aggresiv.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  5 januari 2025 kl. 22:20:28Och så sa jag även en gång att han kunde vara mer försiktig när han stänger VHS-lådan runt bandet, och då säger han att han har mer erfarenhet än mig och vet precis hur VHS-band ska skötas. Typ att han blev förbannad och aggresiv.
Det har han fan inte.

https://youtu.be/U9z8hWhCpyo?si=kB1kUr6j9ixoBuGP
Han använder vanlig kontakt spray, vilket inte är till för att rengöra en bandtransport med.
Kontaktspray är till för typ rengöra en knastrig volymknobb på en förstärkare med inte rengöra en bandtransport med.
Man ska använda ren ispropyl alkohol till det som man kan köpa på typ apotekets hemsida.

2ndly om han har spelat så mycket band att spelaren inte längre funkar så har han slitit rejält på banden.
Jag rengör min spelare on a regular basis vilket tydligen inte RosaMannen gör.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 januari 2025 kl. 22:29:21Det har han fan inte.

https://youtu.be/U9z8hWhCpyo?si=kB1kUr6j9ixoBuGP
Han använder vanlig kontakt spray, vilket inte är till för att rengöra en bandtransport med.
Kontaktspray är till för typ rengöra en knastrig volymknobb på en förstärkare med inte rengöra en bandtransport med.
Man ska använda ren ispropyl alkohol till det som man kan köpa på typ apotekets hemsida.

2ndly om han har spelat så mycket band att spelaren inte längre funkar så har han slitit rejält på banden.
Jag rengör min spelare on a regular basis vilket tydligen inte RosaMannen gör.
Vad har han inte?

Du visar ju en video med en spelare, jag menade lådan runt VHS-bandet.