Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Konstgjorda bilder

Startat av Disneyfantasten, 14 september 2021 kl. 20:23:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: MB skrivet 22 december 2024 kl. 15:58:25Den här gjord i en mobilsinbyggd bilderedigerare, och därav att den inte är helt perfekt. Jag vet det för att jag valde typsnittet
vad heter redigerarprogrammet?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 16:13:05vad heter redigerarprogrammet?
Jag har en Samsung och just den bilden är gjord i telefonens bildredigerare alltså ingen extern app. Jag använde lite objektborttagning för att få bort texten bara annars brukar jag använda mig av Photoshop.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2024 kl. 16:27:00Jag har en Samsung och just den bilden är gjord i telefonens bildredigerare alltså ingen extern app. Jag använde lite objektborttagning för att få bort texten bara annars brukar jag använda mig av Photoshop.
Så det har varit en annan text innan och så tog du bort det och skrev eget. Vad stog det innan då?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 17:20:38Så det har varit en annan text innan och så tog du bort det och skrev eget. Vad stog det innan då?
The New From All of Us To All of You

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2024 kl. 17:31:57The New From All of Us To All of You

Shit vad mörk bilden blev.

Vad duktig du är ändå då din bild hade mer starka färger, måste ha tagit flera timmar.

Såg att bilden kom från Daniels uppladdning förresten.

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 18:13:30Shit vad mörk bilden blev.

Vad duktig du är ändå då din bild hade mer starka färger, måste ha tagit flera timmar.

Såg att bilden kom från Daniels uppladdning förresten.
Jag utgick inte från den, min bild är redigerad från samma bild men i den danska versionen...

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2024 kl. 18:14:23Jag utgick inte från den, min bild är redigerad från samma bild men i den danska versionen...
Jaha. Var har du kunnat se den danska versionen?
Finns den tillgänglig någonstans?

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 19:51:43Jaha. Var har du kunnat se den danska versionen?
Finns den tillgänglig någonstans?
Du har ju själv laddat upp den...

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2024 kl. 19:55:36Du har ju själv laddat upp den...
Jaså har jag gjort det, ja den kanske ligger på Internet archive någonstans bland mycket annat jag laddade upp förut.

Riktigt less på att sidan har slutat att fungera. Riktigt sorgligt att hackerattacken lyckades att ta bort funktionen att ladda upp med hälp av torrents, samt seg uppladdningshastighet.

Nu kan man inte dela som vanligt och jag har mycket intressant jag vill dela. Men jag får väl vänta med det sålänge eller komma på ett bättre sätt att dela med er.

PatoskyeIII

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 20:25:32Jaså har jag gjort det, ja den kanske ligger på Internet archive någonstans bland mycket annat jag laddade upp förut.

Riktigt less på att sidan har slutat att fungera. Riktigt sorgligt att hackerattacken lyckades att ta bort funktionen att ladda upp med hälp av torrents, samt seg uppladdningshastighet.

Nu kan man inte dela som vanligt och jag har mycket intressant jag vill dela. Men jag får väl vänta med det sålänge eller komma på ett bättre sätt att dela med er.
Ett tips till dig, har du något intressant att lägga ut dela det bara med BPS alla hans uppladdningar går smidigt av någon anledning och det mesta får ligga kvar han är också snabb när man delar materialet med att få upp det.

Jonas9881

Citat från: PatoskyeIII skrivet 22 december 2024 kl. 20:30:33Ett tips till dig, har du något intressant att lägga ut dela det bara med BPS alla hans uppladdningar går smidigt av någon anledning och det mesta får ligga kvar han är också snabb när man delar materialet med att få upp det.
Ja jag får nog fråga hur han laddar upp, för om BPS kan ladda upp snabbt så är det ju konstigt om många personer har seg uppladdning eller om uppladdningen avbryts.

Om han har en hastighet som är helt okej så får jag nog dela med honom. Men frågan är då hur jag ska ge honom flera GB stora filer. Ja jag får väl luska ut det på något sätt.

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 22:49:54Ja jag får nog fråga hur han laddar upp, för om BPS kan ladda upp snabbt så är det ju konstigt om många personer har seg uppladdning eller om uppladdningen avbryts.

Om han har en hastighet som är helt okej så får jag nog dela med honom. Men frågan är då hur jag ska ge honom flera GB stora filer. Ja jag får väl luska ut det på något sätt.
Jag gör nog inget särskilt när jag laddar upp, jag brukar dock inte använda torrent filer som jag tror du gör...

Jonas9881

Citat från: BPS skrivet 22 december 2024 kl. 23:12:18Jag gör nog inget särskilt när jag laddar upp, jag brukar dock inte använda torrent filer som jag tror du gör...
Jag gör det inte nu då det inte går längre. Men vad ligger hastigheten på hur många MB kan du ladda upp per sekund?

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 23:19:32Jag gör det inte nu då det inte går längre. Men vad ligger hastigheten på hur många MB kan du ladda upp per sekund?
Jag har inte koll på några exakta siffror men det går betydligt fortare än vad andra beskriver det längsta en uppladdning har tagit mig är nog 1 och en halv timme.. 

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 22 december 2024 kl. 23:31:55Jag har inte koll på några exakta siffror men det går betydligt fortare än vad andra beskriver det längsta en uppladdning har tagit mig är nog 1 och en halv timme..
Då verkar det som att Archive gör skillnad på folk och folk... ;)

När jag för några dagar sedan laddade upp Samu Sirkan Joulutervehdys tog det i alla fall minst 4 - 5 timmar, men nu var den ju i och för sig relativt stor på 3,4 GB...