Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: MB skrivet 23 december 2024 kl. 18:34:34den där länken ledde mig till mina egna mail...
Så folk kan inte komma in på mina mail endast genom den länken ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MB

Citat från: gstone skrivet 23 december 2024 kl. 18:51:00Så folk kan inte komma in på mina mail endast genom den länken ?
Självklart inte, länken leder bara till mailinkorgen hos den personen som tryckt på länken så om du trycker på länken ser du din egna inkorg om jag trycker på den ser jag min.

gstone

Jag önskar credits till Supercharlie trots att det inte rikigt är dubbning ?

Kan Daniel eller någon hjälpa till ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 december 2024 kl. 22:22:08Jag önskar credits till Supercharlie trots att det inte rikigt är dubbning ?

Kan Daniel eller någon hjälpa till ?
I och med att Super-Charlie är en svensk-dansk samproduktion - animerad av danska A-Film - är jag lite osäker på om svenska eller danska är originalspråket. Wikipedia uppger att svenska är originalspråket, men utan någon källa för den uppgiften får man nog ta det med en viss nypa salt...

Det är i alla fall Nordisk Film som distribuerar filmen, så jag kan absolut maila dem och fråga - men eftersom många lär vara lediga just nu, så finns risken att ingen läser mailet förrän efter Trettondagen. Dessutom lyckades de aldrig få fram kompletta uppgifter om Niko - Norrskenets hemlighet, så Nordisk Film är inte riktigt lika pålitliga som jag hade önskat. :(

Det lär garanterat stå utsatt röster och eventuella studiocredits under eftertexterna, om någon har tänkt att se filmen - jag har själv inte bestämt mig än om jag ska se den på bio eller inte.

Sabelöga

Citat från: MB skrivet 23 december 2024 kl. 18:57:58Självklart inte, länken leder bara till mailinkorgen hos den personen som tryckt på länken så om du trycker på länken ser du din egna inkorg om jag trycker på den ser jag min.
Dessutom är det väll Säpo man skulle ringa ;) @gstone 
Houba !

gstone

Undrar vilka dom svenska rösterna blir i Paddington i Peru 🤔😃❤️

gstone

Borde du into borde lägga upp credits till Mini Buzz och Partysaurus Rex Toy Story kortfilmerna ?

Jag har ju ändå bidragit med crediys för typ 5 år sedan och dom har ävem credits på Disney Plus. 

gstone

jag önskar credits till Nickelodeon Djungel-George

gstone

önskar credits till denna film

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 januari 2025 kl. 23:25:33önskar credits till denna film
För att kunna få fram dubbcredits skulle jag behöva veta vilken distributör som distribuerar filmen, då jag behöver någonstans att vända mig. Vet du det? Tyvärr får jag inga träffar alls när jag googlar på Molly & Pelle på äventyr... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 januari 2025 kl. 01:28:58För att kunna få fram dubbcredits skulle jag behöva veta vilken distributör som distribuerar filmen, då jag behöver någonstans att vända mig. Vet du det? Tyvärr får jag inga träffar alls när jag googlar på Molly & Pelle på äventyr... :(
filmen  är konstigt nog lista under sin engelska namn trots att den uppenbarligen har svensk titel att döma av postern🤨🫤🙄

gstone

Citat från: gstone skrivet  6 januari 2025 kl. 14:53:47filmen  är konstigt nog lista under sin engelska namn trots att den uppenbarligen har svensk titel att döma av postern🤨🫤🙄

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 januari 2025 kl. 14:53:47filmen  är konstigt nog lista under sin engelska namn trots att den uppenbarligen har svensk titel att döma av postern🤨🫤🙄
Ja, jag hittar åt den på SF Anytime - men ingen annanstans, och inga spår av vem som kan tänkas vara distributör... Den finns inte listad på vare sig Scanbox eller SF Studios sajter, och inga andra spår av någon nordisk distributör. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 januari 2025 kl. 19:20:56Ja, jag hittar åt den på SF Anytime - men ingen annanstans, och inga spår av vem som kan tänkas vara distributör... Den finns inte listad på vare sig Scanbox eller SF Studios sajter, och inga andra spår av någon nordisk distributör. :(
Min förhoppning är att scanbox ger ut den på dvd i Sverige 

man kan ju alltid hoppas 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 januari 2025 kl. 20:01:10Min förhoppning är att scanbox ger ut den på dvd i Sverige

man kan ju alltid hoppas
Just nu står filmen i alla fall inte med på vare sig Scanbox svenska, norska, danska eller finska webbsajt - vare sig för DVD eller VoD. Därmed kan man ju misstänka att det är någon annan som distribuerar filmen, och inte Scanbox...