Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hoppastråden

Startat av Skokaka, 18 maj 2023 kl. 21:23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 december 2024 kl. 20:51:50I undantagsfall har KM Studio grävt i pappersarkiv för min skull, men jag antar att det främst är om de har ovanligt lite jobb vid tillfället, så att de faktiskt kan avvara den tiden - de måste förstås prioritera jobbet de ska göra åt sina (aktiva) kunder.
Pappersarkiven borde väl finnas i Karlskoga och där dubbar de ju inte längre, Så vad är det de gör om dagarna som gör att de inte har tid till att leta?

MOA

Citat från: MB skrivet  9 december 2024 kl. 20:43:17Det är möjligt att det faktiskt händer, USA har ju gett om ett val antingen att sälja till ett amerikanskt bolag eller stängas ner i USA.
Troligen kommer det sistnämnda inträffa

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet  9 december 2024 kl. 20:57:13Pappersarkiven borde väl finnas i Karlskoga och där dubbar de ju inte längre, Så vad är det de gör om dagarna som gör att de inte har tid till att leta?
Jag är inte säker, men jag skulle gissa att mycket av det administrativa arbetet sker från Karlskoga - med att skriva kontrakt med kunder, hålla kontakten med kunder, sammanställa creditlistor till kunder, se till att material levereras i tid o.s.v.

Sen vet jag faktiskt inte om mixning sker från Stockholm, Karlskoga eller bådadera...?

Skokaka

Det har ju förstås hänt mycket senast Minecraft uppdaterades med nya varelser som jag inte ens visste har lagts till. En del folk, även jag, önskade nog på rävar och pandor vid något tillfälle... Och både utav dessa är ju nu med i spelet. (Och ja, bambu är också med, eftersom detta är nästan det enda som pandor äter i verkligheten. Jag är säker på att många andra än bara jag brukade tro att sockerrör var bambu i spelet, dock så är ju bambu mera mörkgrönt, förstås.) Jag minns att när jag frågade någon så hoppades de på getter, och detta uppfylldes också. Förresten, tydligen så fanns det nu mer spelare än bara Steve och Alex. Det tar nog ett tag tills jag kommer att lära känna även de andra också, dock... 

Men, är det några mer varelser som skulle passa? Tja, jag har visst många djur i tanken, förstås. Först och främst, jag hoppades på mer katter, särskilt calico katter... Och dessa är även med nu. (Dessa raserna har denna svart, vit och orange mönstret på pälsen, förresten.) Och då så kanske det borde finnas nya hundraser, då det finns bara vargar i spelet. (En del "vargar" i spelet har nu även nya pälsar, och ett utav dessa ser mera ut som afrikanska vildhundar. Ska förmodligen föreställa detta...) Och på tal om detta, då både rödrävar och fjällrävar fanns med i spelet, kanske ökenrävar borde läggas till, också? 

Kanske möss kan läggas till, för då så kan katterna jaga efter något. Rävar äter möss, också. Osäker på om vargar gör det, dock... 

Jag tycker att sälar och pingviner borde finnas med i spelet. De kan väl hittas både i snö områden och i havet. Och såklart, isbjörnar äter då båda utav dom... Kanske en del "sälar" är sjölejon och valrossar. Och om en isbjörn försöker att döda en valross så skulle det nog förstås vara en strid mellan liv och död, då valrossar har sina betar som ett försök för att försvara sig själva. Både sälar och pingviner kan dock garanteras att äta fiskar och bläckfiskar. 

Och då delfiner finns med i spelet, kanske späckhuggare borde göra det, också. Tror dock att de äter delfiner, trots att de är släkt. Och även om de äter fisk så skulle de också äta sälar, pingviner, bläckfiskar, sköldpaddor och isbjörnar. De kanske bara attackerar om man slår dom. Kanske vanliga typer av valar, också. De äter dock bara fiskar och bläckfiskar och är nog fridfulla. Om hajar var med så tror jag att de skulle äta varenda levande varelse som de träffar på. Vet inte hur det ska ligga till om de träffar valar, dock. Tror att det blir antingen en strid mellan liv och död mellan en späckhuggare eller så äter den själv upp hajen, men det blir nog en strid om en haj och delfin träffar på varandra. Jag tänkte även på krokodiler, då de är också djur som äter vad som helst som de träffar på. Dock så skulle hajarna nog äta krokodilerna, tror jag... 

Och då både isbjörnar och pandor fanns med i spelet, jag tror att vanliga björnar borde vara med, också. De är väl förstås bruna, men en del kanske kan vara även svarta, då svartbjörnar finns ju också i verkligheten... Då bin, honung och bikupor är med i spelet så skulle det säkert finnas björnar i närheten om man hittar detta. Antingen så attackerar dom direkt, eller så gör de bara det om de har barn med sig. (Nog samma sak som med isbjörnar...) Och, ja, då jättepandor är med, jag tror nog att röda pandor kan också förtjäna att vara med... Förmodligen också tvättbjörnar, som de även liknar. 

Då det finns savann områden och öken i spelet så antar jag också att lejon och elefanter kan vara med. Båda blir nog bara farliga om man slår dom, eller så är lejon farliga direkt. Och ja, elefanter kan man väl rida på i verkligheten, och det kunde nog även passa här. 

Nåja, dessa är några hypotetiska val om dessa djuren lades till och hur de skulle bli. Kommer nog säkert att inte hända, men ändå. Hoppas på en del...

gstone

Hoppas Oscar inte nominerar några utländska animerade filmer till Oscarn för bästa filmen nästa gång utan bara amerikanska och brittiska animerade filmer.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Citat från: gstone skrivet 28 december 2024 kl. 15:25:36Hoppas Oscar inte nominerar några utländska animerade filmer till Oscarn för bästa filmen nästa gång utan bara amerikanska och brittiska animerade filmer.
Varför då, om man får fråga?

gstone

Citat från: Erika skrivet 28 december 2024 kl. 15:28:33Varför då, om man får fråga?
Det ska va så  , då andra länder inte gör lika bra animerade 

men den riktiga anledningen är att jag blev sur förra året när några av dom nominerade filmerna var filmer som aldrig fick svenska dubbningar.

Jag vill kunna se svenska dubbningar av alla m filmer nominerade till bästa animerade film.

gstone

Citat från: Erika skrivet 28 december 2024 kl. 15:28:33Varför då, om man får fråga?
Jag förstår engelska och jag ogillar att se filmer textade på språk jag inte fattar.

MOA

Hoppas att någon kan ladda upp avsnitt med AOSTHS norska dubbning, nästan alla VA medverkar sammanträffande nog i Montana Jones

Skokaka

Okej, här är en hypotetisk story idé som jag hoppas kommer att hända någonstans: En tjej och hennes lillebrorsa. En dag så dog båda föräldrarna, och tjejen lovade att ta hand om hennes brorsa, som är också hennes bästa vän. Dom har ett starkt band, dock så fruktar pojken om hans syster hatar honom i insidan och vill överge honom. Tjejen har dock bra erfarenhet om att ta hand om hennes brorsa och att göra allt, så hon är kanske tillräckligt gammal nog. Men ja, de bryr verkligen om varandra. 

Men något sånt kommer visst inte att hända, darn it...

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 28 december 2024 kl. 16:34:48Hoppas att någon kan ladda upp avsnitt med AOSTHS norska dubbning, nästan alla VA medverkar sammanträffande nog i Montana Jones
Måste nog vara samma dubbningsstudio.

gstone

hoppas paddington 3 dubbas av Eurotroll

gstone

Hoppas alla svenska  röster från dom tidtagare filmerna( förutom Lill-Babs som tragiskt nog är död) återvänder för Paddington i Peru.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 december 2024 kl. 15:25:36Hoppas Oscar inte nominerar några utländska animerade filmer till Oscarn för bästa filmen nästa gång utan bara amerikanska och brittiska animerade filmer.
Jag tycker precis tvärtom, då Oscarsgalan redan nu har alldeles för stort fokus på USA, så att det är önskvärt att filmer från fler länder får en chans.

Själv hoppas jag verkligen att lettisk-belgiska Flow - Katten som slutade vara rädd för vatten (Straume) blir nominerad till både animerade långfilm, och förhoppningsvis även till bästa utländska film (filmen blev Lettlands Oscarsbidrag i år). Jag har personligen svårt att tro att någon annan animerad film från det gångna året kan komma upp i samma fantastiskt höga klass som den. :)

gstone

Hoppas vi får credits till Paddington i Peru  snart 🙏🙏🥺❤️