Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Namnsdagar.

Startat av Will Siv, 2 januari 2025 kl. 12:38:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Will Siv

I år kommer jag gratulera personer på deras namnsdagar och det kan ni med.

Så grattis Svea  :)

(kommer inte på någon särskild)

- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  2 januari 2025 kl. 12:38:17I år kommer jag gratulera personer på deras namnsdagar och det kan ni med.

Så grattis Svea  :)

(kommer inte på någon särskild)
Nä finns nog ingen här med det namnet, behöver nog inte gratta alla namn i almanackan men jag grattar Sylvester i efterskott för Sylvester lopp

Skokaka

Hur är vi säkra på personers namn här?

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet  2 januari 2025 kl. 21:02:22Hur är vi säkra på personers namn här?
I mitt fall kan ni vara helt säkra, men i de flesta andra fall håller jag med att det är långt ifrån givet vad någon heter...

Ett fåtal har väl gått ut med sina förnamn, men inte mycket mer än en handfull vad jag kan minnas.

Will Siv

Grattis Alfred Nobel, Alfred Hitchcock, Alfred Pennyworth, Alfred i Lönneberga och Alfred Molina.  :)
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet  3 januari 2025 kl. 12:31:00Grattis Alfred Nobel, Alfred Hitchcock, Alfred Pennyworth, Alfred i Lönneberga och Alfred Molina.  :)
Alfred i Lönneberga vet jag vem det är, men vilka är de andra Alfred-arna?

Och hur blir det med Batmans butler Alfred?

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2025 kl. 13:00:58Alfred i Lönneberga vet jag vem det är, men vilka är de andra Alfred-arna?

Och hur blir det med Batmans butler Alfred?
Nobel uppfann dynamit och fick ett pris döpt efter sig  ;)

Hitchcock är en av dom främsta filmregissörerna av 1900-talet, känd för b.l.a  "Vertigo", "North by Northwest" och "Psycho"

Pennyworth ÄR Batmans Alfred.

Molina är Dr. Octopus i "Spider-Man"
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  3 januari 2025 kl. 12:31:00Grattis Alfred Nobel, Alfred Hitchcock, Alfred Pennyworth, Alfred i Lönneberga och Alfred Molina.  :)
Alfred Anka & Alfred Jones, även den mer ovanliga kvinnliga versionen Alfrida har namnsdag idag så grattis

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  3 januari 2025 kl. 14:01:41Alfred Anka & Alfred Jones, även den mer ovanliga kvinnliga versionen Alfrida har namnsdag idag så grattis
Den förstnämnda karaktärern är från Magnus och Myggan, den andrenämnda har jag tyvärr glömt.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet  3 januari 2025 kl. 13:17:07Nobel uppfann dynamit och fick ett pris döpt efter sig  ;)

Hitchcock är en av dom främsta filmregissörerna av 1900-talet, känd för b.l.a  "Vertigo", "North by Northwest" och "Psycho"

Pennyworth ÄR Batmans Alfred.

Molina är Dr. Octopus i "Spider-Man"
Jaså, det där med att Alfred från Batman hette Pennyworth i efternamn eller att Dr Octopus hette Alfred måste jag nog ha missat...

Oscar Isaksson

Citat från: Will Siv skrivet  3 januari 2025 kl. 13:17:07Hitchcock är en av dom främsta filmregissörerna av 1900-talet, känd för b.l.a  "Vertigo", "North by Northwest" och "Psycho"

Låter nästan som om hans filmer skulle behöva lite dubb, för att ge dem en chans kunna bli tillgängligare för oinvigda.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2025 kl. 14:03:14Den förstnämnda karaktärern är från Magnus och Myggan, den andrenämnda har jag tyvärr glömt.
Finns antagligen 2, coincidens?

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet  3 januari 2025 kl. 14:38:15Jag menade att Alfred Molina spelar Dr. Octopus (vars riktiga namn egentligen är Dr. Otto Octavius).
Okej, du menar skådespelaren.

Och ja, jag vet att Dr Octopus heter Otto Octavius, det vet jag eftersom jag som barn hade ett kassettband där Peter Parker alias Spindelmannen nämner att när han var 10 år så skickade hans farbror Ben honom till ett forskarläger där ledaren hette Otto Octavius som var ett geni och en fantastisk lärare, och i denna saga hade han kidnappat Felicia Hardy och krävde en lösensumma som skulle gå till hans experiment som hämnd till att Hardy-fonden vägrade donera pengar till hans experiment.

Skokaka

Kom att tänka på det... Alfred VAR tänkt att vara mitt namn, men det blev något annat. Så... Det räknas som ett utav mina namnsdagar, kanske? ???

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2025 kl. 20:47:21Kom att tänka på det... Alfred VAR tänkt att vara mitt namn, men det blev något annat. Så... Det räknas som ett utav mina namnsdagar, kanske? ???
Och om vi räknar mellan/andra namn kan vi även gratulera Karl Alfred (fast då får vi gratulera honom igen om 4 veckor)
- what.