Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rosa mannen

Startat av Jonas9881, 10 maj 2024 kl. 12:58:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 januari 2025 kl. 22:29:21Det har han fan inte.

https://youtu.be/U9z8hWhCpyo?si=kB1kUr6j9ixoBuGP
Han använder vanlig kontakt spray, vilket inte är till för att rengöra en bandtransport med.
Kontaktspray är till för typ rengöra en knastrig volymknobb på en förstärkare med inte rengöra en bandtransport med.
Man ska använda ren ispropyl alkohol till det som man kan köpa på typ apotekets hemsida.

2ndly om han har spelat så mycket band att spelaren inte längre funkar så har han slitit rejält på banden.
Jag rengör min spelare on a regular basis vilket tydligen inte RosaMannen gör.
Jaha erfarenhet menade du.

Han ska väl låta kaxig. Han vinner inget på att vara sådan.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  5 januari 2025 kl. 22:32:31Vad har han inte?

Du visar ju en video med en spelare, jag menade lådan runt VHS-bandet.
Man ska ta hand om sina grejer.

Han skiter väl i om han förstör sina band då han ändå tänkt slänga dem.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  5 januari 2025 kl. 22:33:27Jaha erfarenhet menade du.

Han ska väl låta kaxig. Han vinner inget på att vara sådan.
Ja men han skiter väl i att han sprider felinfo.

Du ska antingen använda ren ispropanol sprit eller ren aceton till att rengöra en bandtransport och inget annat.

Och att han är så jävla dum att han använder kontaktspray till något sådant är bortom mitt förstånd.

Det du kan använda kontaktspray till är knastrig förstärkare, ingångar för kablar typ Rca utgångar, connector i en spelkonsol, och liknande.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 januari 2025 kl. 22:41:16Ja men han skiter väl i att han sprider felinfo.

Du ska antingen använda ren ispropanol sprit eller ren aceton till att rengöra en bandtransport och inget annat.

Och att han är så jävla dum att han använder kontaktspray till något sådant är bortom mitt förstånd.

Det du kan använda kontaktspray till är knastrig förstärkare, ingångar för kablar typ Rca utgångar, connector i en spelkonsol, och liknande.
Bra att veta om man behöver göra det i framtiden. 

Nu skulle jag inte kunna göra det då jag behöver mer info, men det är ändå inte aktuellt idag för mig.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare