Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sluta stjäla andras jobb [Stupid people] här och på Internet

Startat av Jabberjaw, 15 juli 2023 kl. 00:02:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 januari 2025 kl. 20:41:00Just söker jag efter Scooby Doo super 8 filmerna men jag känner ärligt talat för att bara behålla dem för mig själv om jag hittar dem.

Då dessa tjuvar säkert kommer tänka "Wow detta var något ovanligt det snor jag till min kanal".
Men varför kan du inte dela det med personer som du litar mycket på?

Finns ju fler sätt att dela än Archive och Youtube.

Och om man kan bestämma vilka som får åtkomst till dina digitaliseringar så bör det inte bli lika mycket pirater som jobbar och försöker sno material.

Och om du har bjudit in person A och B och sedan märker att det läcker ändå, ja då vet du att du har en person som är läckan. Och då inte är en snäll person mot dig.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 januari 2025 kl. 21:51:49Misshandel är i-n-t-e en bra idé.

Visst finns personer som skulle förtjäna misshandel typ Anders Eklund, Olof Wiberg, Anatoly Slivko och sådana människor som verkligen är sjuka i huvudet.
För att fort nämna dessa människor har begått fruktansvärt brutala mord mot oskyldiga människor......

Att sno videos är dock inte i närheten av den slags sinnessjukheten.
Visst idioten bakom nostalgi kanalen förstör för alla som digitaliserar och lägger ned jobb för att bevara saker, men hen är ingen mördare.

Jag tror istället att denne människa behöver vård, hitta ett jobb aka meningsfull sysselsättning, och lära sig common sense.
Vilka är Anders Eklund och Anatoly Slivko? Vad har de gjort?

Olof Wiberg vet jag vem det är, han forskar om vilda vargar.

Men, vad har han gjort?

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 januari 2025 kl. 22:24:20Vilka är Anders Eklund och Anatoly Slivko? Vad har de gjort?

Olof Wiberg vet jag vem det är, han forskar om vilda vargar.

Men, vad har han gjort?
Alla 3 är mördare som begått brutala mord.
Googla vetja tycker inte att det är något att ta upp i tråden.

Jag tror inte att vi pratar om samma Olof Widberg men googla "Olof Widberg mördare" så får du väll läsa själv.

En förvarning dock är att dessa 3 personer gjort riktigt fruktansvärd saker som många nog kan känna obehag av att läsa.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 11 januari 2025 kl. 22:19:17Men varför kan du inte dela det med personer som du litar mycket på?

Finns ju fler sätt att dela än Archive och Youtube.

Och om man kan bestämma vilka som får åtkomst till dina digitaliseringar så bör det inte bli lika mycket pirater som jobbar och försöker sno material.

Och om du har bjudit in person A och B och sedan märker att det läcker ändå, ja då vet du att du har en person som är läckan. Och då inte är en snäll person mot dig.
Jag vill bevara saker för att glädja andra.
Men jag blir förbannad när saker jag har digitaliserat blir stulna, lite på samma sätt som jabberjaw förklarade för dig tidigare.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 11 januari 2025 kl. 22:05:18Går aldrig längre än det jag skriver, skulle aldrig slå honom om jag träffade honom på riktigt. Använder det uttrycket för att Farsan tycker det är roligt, han skrattar mer åt det än vad jag gör
Man ska inte skoja om endel saker.

När du framförallt skriver det 2 gånger så låter det som att du vill få personen misshandlad.

Visst om man har begått ett mord så förtjänar man lätt en misshandel som jag sa men att sno en andras arbeten och att genomföra ett mord är inte jämförbart på något plan.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 januari 2025 kl. 22:35:20Jag vill bevara saker för att glädja andra.
Men jag blir förbannad när saker jag har digitaliserat blir stulna, lite på samma sätt som jabberjaw förklarade för dig tidigare.
Du glädjer väl dom personer som du har bjudit in till åtkomst till materialet, som du litar tillräckligt på.

Jo Jabberjaw verkar inte gilla det då han har logotyp, men vad mer ska man göra om man delar material öppet, det händer att folk stjäl och det går inte att stoppa tyvärr.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

DingoPictures2005

DingoPictures2005

Ja de lite nonchalant faktiskt. Speciellt när alla dessa ovannämnda skriver "lägger upp mer guldkorn när jag hittar" Precis som att man bara hittar andras kanaler och kopierar videos till sin egna kanal. Hade alla gjort så så skulle hela YouTube behöva tänka om hela sin plattform för då blir det ett ganska stort problem. Men för oss som lägger otaliga timmar, veckor, månader, år på detta så blir ju man såklart ledsen och irriterad. Gör någon här en DVD med meny eller liknande. Så vill man ju att sitt arbete skall bli ihågkommet. Inte att någon ska klippa bort det och låtsas för sina egna följare som att det är en själv som fixat allt.

Ej säker på hur man flyttar citat från trådar men det jabberjaw sa för någon månad sedan 

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 januari 2025 kl. 22:37:48Man ska inte skoja om endel saker.

När du framförallt skriver det 2 gånger så låter det som att du vill få personen misshandlad.

Visst om man har begått ett mord så förtjänar man lätt en misshandel som jag sa men att sno en andras arbeten och att genomföra ett mord är inte jämförbart på något plan.
Den enda jag vill misshandla är en gammal lärare för att han var hemsk & alla hatade honom

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 januari 2025 kl. 22:52:32Ja de lite nonchalant faktiskt. Speciellt när alla dessa ovannämnda skriver "lägger upp mer guldkorn när jag hittar" Precis som att man bara hittar andras kanaler och kopierar videos till sin egna kanal. Hade alla gjort så så skulle hela YouTube behöva tänka om hela sin plattform för då blir det ett ganska stort problem. Men för oss som lägger otaliga timmar, veckor, månader, år på detta så blir ju man såklart ledsen och irriterad. Gör någon här en DVD med meny eller liknande. Så vill man ju att sitt arbete skall bli ihågkommet. Inte att någon ska klippa bort det och låtsas för sina egna följare som att det är en själv som fixat allt.

Ej säker på hur man flyttar citat från trådar men det jabberjaw sa för någon månad sedan
Detta

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 januari 2025 kl. 22:52:32Ja de lite nonchalant faktiskt. Speciellt när alla dessa ovannämnda skriver "lägger upp mer guldkorn när jag hittar" Precis som att man bara hittar andras kanaler och kopierar videos till sin egna kanal. Hade alla gjort så så skulle hela YouTube behöva tänka om hela sin plattform för då blir det ett ganska stort problem. Men för oss som lägger otaliga timmar, veckor, månader, år på detta så blir ju man såklart ledsen och irriterad. Gör någon här en DVD med meny eller liknande. Så vill man ju att sitt arbete skall bli ihågkommet. Inte att någon ska klippa bort det och låtsas för sina egna följare som att det är en själv som fixat allt.

Jag minns inte vad han sa men han vill troligen inte att folk snor hans videos, men det är som att upphovsmännen tror att det går att stoppa fildelare som sprider deras filmer. Det går helt enkelt inte hur mycket dom än vill det.

Samma sak med privata digitaliseringer, folk kommer stjäla så länge det finns tillgängligt. Det är tyvärr en sak som sker när man delar det öppet.

Man får väl tänka vad som är värt mest, glädja andra och dela det öppet eller dela det i en sluten krets så det inte läcker till personer som tar åt sig credit för det.

Finns miljoner sätt att dela, och om man väljer att dela till fel personer så läcker det tyvärr.
Men du verkar ha klarat dig hyfsat eller mot sådana personer?

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 12 januari 2025 kl. 09:57:36Jag minns inte vad han sa men han vill troligen inte att folk snor hans videos, men det är som att upphovsmännen tror att det går att stoppa fildelare som sprider deras filmer. Det går helt enkelt inte hur mycket dom än vill det.

Samma sak med privata digitaliseringer, folk kommer stjäla så länge det finns tillgängligt. Det är tyvärr en sak som sker när man delar det öppet.

Man får väl tänka vad som är värt mest, glädja andra och dela det öppet eller dela det i en sluten krets så det inte läcker till personer som tar åt sig credit för det.

Finns miljoner sätt att dela, och om man väljer att dela till fel personer så läcker det tyvärr.
Men du verkar ha klarat dig hyfsat eller mot sådana personer?
Jag uppskattar inte hur du försvarar denne idiotien.

Det denna personen gör är att sno andras uppladdningar som inte ens är nedtagna.
Han har snott allt möjligt till sin egen kanal inklusive en sönder komprimerad och osebar digitalisering av Fantastiska Wilbur.

Sedan så skryter han med typ, detta är mitt arbete, det är jag som har digitaliserat och hittat detta.

När man lägger ned tid på att digitalisera och hitta material på inspenings vhs:er som blir stulna på detta sättet så blir man självklart ledsen och irriterad.

Om något jag hittar blir nedtaget och någon lägger ut det på nytt så är det en annan sak.

Detta är saker jag lagt ut som inte ens är nedtaget denne efterblivne idiot skryter om att han har bevarat genom att kopiera det till sin egen kanal.
Det finns principer, som man bör följa som denne människa inte fattar något av.

Världen cirkulerar inte kring dig, och om detta fortsätter så kommer jag sluta leta material på inspelningsband för att lägga upp åt andra.
Jag vill inte att mina digitaliseringar blir plagierade på detta sättet.
Det är som att någon ger en fingret och säger "🖕 you för att du digitaliserade detta, jag vill ha äran för digitaliseringen så jag kopierar denna till min egna kanal".

Som Jabberjaw och jag sagt till dig så är det också bara inom den svenska scenen som denna slags idiotin förekommer.
Jag tror också att det är samma efterblivne idiot som är bakom alla dessa kanaler, då jag inte tror att det är många arbetslösa idioter som inte har något bättre att göra på dagarna.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 12 januari 2025 kl. 12:30:29Jag uppskattar inte hur du försvarar denne idiotien.
Jag gillar inte när folk hittar på saker om mig, och jag blir lite smått arg när det sägs saker om mig som är helt hittepå.
På vilket sätt försvarar jag honom, vad har jag sagt som gör att du tolkar det som att jag försvarar folk som stjäler material?
Citat från: DingoPictures2005 skrivet 12 januari 2025 kl. 12:30:29Världen cirkulerar inte kring dig, och om detta fortsätter så kommer jag sluta leta material på inspelningsband för att lägga upp åt andra.
Jag har ju inte ens nämnt att världen cirkulerar kring mig, vad har jag gjort som gör att du vill trycka ner mig i botten, snacka massa skit om mig?

Jag blir ganska less på hur du behandlar mig. Jag är ju inte den ända som skriver i ämnet men det är jag som får skiten.

@Daniel Hofverberg sa något liknande angående att det kan stjälas om det delas öppet. Men fick han en massa skit?

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2024 kl. 20:40:27Även om den här personens beteende är oönskat, så känner jag inte att det är värt att lägga ner energi på att varken försvåra eller klaga över hen - det är helt enkelt en del av villkoren på internet, att allt som finns någonstans kan vidarespridas på annat håll. Det är bara att leva med, som en del av internet; vilket både kan vara positivt och negativt. :)

Visst jag kanske är mer hatat än andra på forumet och att folk tycker en massa skit om mig, och det finns personer som inte gillar mig här. Men när det är fullständigt hittepå bara för att skapa drama och snack då är det fan inte acceptabelt. Jag har känslor som alla andra och ta såklart åt mig av det som sägs. Och bara för att du verkar vara emot mig så hitta inte på något falskt om mig, som du verkar vilja göra.

Jag tycker att en ursäkt bör vara på sin plats från dig, då man inte snackar skit om andra och försöker trycka ner varandra. Jag tar ganska mycket åt mig av vad du skriver och det är inte snällt sagt av dig.

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 12 januari 2025 kl. 16:26:22Jag gillar inte när folk hittar på saker om mig, och jag blir lite smått arg när det sägs saker om mig som är helt hittepå.
På vilket sätt försvarar jag honom, vad har jag sagt som gör att du tolkar det som att jag försvarar folk som stjäler material?Jag har ju inte ens nämnt att världen cirkulerar kring mig, vad har jag gjort som gör att du vill trycka ner mig i botten, snacka massa skit om mig?

Jag blir ganska less på hur du behandlar mig. Jag är ju inte den ända som skriver i ämnet men det är jag som får skiten.

@Daniel Hofverberg sa något liknande angående att det kan stjälas om det delas öppet. Men fick han en massa skit?

Visst jag kanske är mer hatat än andra på forumet och att folk tycker en massa skit om mig, och det finns personer som inte gillar mig här. Men när det är fullständigt hittepå bara för att skapa drama och snack då är det fan inte acceptabelt. Jag har känslor som alla andra och ta såklart åt mig av det som sägs. Och bara för att du verkar vara emot mig så hitta inte på något falskt om mig, som du verkar vilja göra.

Jag tycker att en ursäkt bör vara på sin plats från dig, då man inte snackar skit om andra och försöker trycka ner varandra. Jag tar ganska mycket åt mig av vad du skriver och det är inte snällt sagt av dig.
Jonas är inte mer ogillad än andra på forumet