Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2025 kl. 11:22:44Vilka är dom svenska rösterna ?

Jag har tyvärr inte fått svar av Håkan Mohede än, men innan vi försöker ta till röstidentifiering är det väl klokt att avvakta lite för att förhoppningsvis få bekräftad information. :)

Håkan har ju trots allt medverkat i en dubbning nyligen och har varit aktiv på Facebook så sent som den 9 januari (fem dagar sedan), så han borde vara frisk och kry - kanske är han bortrest, eller så kanske mitt mail har kommit bort. Hör jag ingenting snart, så provar jag att maila från en annan e-postadress (då det har hänt att bl.a. Gmail har blockerat Dubbningshemsidans mail).

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 januari 2025 kl. 15:48:11Jag önskar credits till Paddington I Peru🙏🙏❤️🥺
Nu har jag precis fått creditlista till Paddington i Peru från SF Studios. Jag ska skriva av den, och försöka publicera den vid nästa uppdatering; senast torsdag. :)

Det är Eurotroll som dubbat även den här filmen i serien, så det var glädjande. Dock inte samma regissör och översättare, men det har ju gått flertalet år sedan senast så det är väl till viss förståeligt...
(Ettan och tvåan regisserades ju av Hasse Jonsson, och han har ju gått i pension - men översättaren däremot borde ju ha gått att anlita samma)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2025 kl. 21:24:03Nu har jag precis fått creditlista till Paddington i Peru från SF Studios. Jag ska skriva av den, och försöka publicera den vid nästa uppdatering; senast torsdag. :)

Snälla skulle du kunna skicka en lista över skådespelarna i ett PM 🙏🥺🥺❤️❤️
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2025 kl. 21:31:57Snälla skulle du kunna skicka en lista över skådespelarna i ett PM 🙏🥺🥺❤️❤️
Jag kan tyvärr inte göra det utan att först ha skrivit av allt, då jag bara fått det i form av bilder med dubbcredits i grafisk form - d.v.s. det går inte att kopiera och klistra in någonstans...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2025 kl. 21:33:41Jag kan tyvärr inte göra det utan att först ha skrivit av allt, då jag bara fått det i form av bilder med dubbcredits i grafisk form - d.v.s. det går inte att kopiera och klistra in någonstans...
undrar över två roller

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2025 kl. 21:24:03Nu har jag precis fått creditlista till Paddington i Peru från SF Studios. Jag ska skriva av den, och försöka publicera den vid nästa uppdatering; senast torsdag. :)

Det är Eurotroll som dubbat även den här filmen i serien, så det var glädjande. Dock inte samma regissör och översättare, men det har ju gått flertalet år sedan senast så det är väl till viss förståeligt...
(Ettan och tvåan regisserades ju av Hasse Jonsson, och han har ju gått i pension - men översättaren däremot borde ju ha gått att anlita samma)
Vilka spelar Fru Fogel/Mrs. Bird och Samuel Gruber / Mr  Gruber på svenska ?

MOA

Hur går det med Håkan? Hoppas inte han är död

gstone

det vore jätte tråkigt  :'( :'(

men det borde i så fall ha stått i tidningen 

gstone

Jättebra 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2025 kl. 21:33:41Jag kan tyvärr inte göra det utan att först ha skrivit av allt, då jag bara fått det i form av bilder med dubbcredits i grafisk form - d.v.s. det går inte att kopiera och klistra in någonstans...
Hursomhelst god natt 😴 😴😴😴

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2025 kl. 21:58:35Vilka spelar Fru Fogel/Mrs. Bird och Samuel Gruber / Mr  Gruber på svenska ?
Fru Fogel spelas nu av Dramaten-skådespelaren Inga-Lill Andersson, som var fast anställd på Dramaten fram till 2022 och som nu är frilansare.

Samuel Gruber står tyvärr inte med på creditlistan, så om han har repliker måste det i så fall vara någon av de som står under "Övriga röster" - då finns det 9 manliga skådespelare att välja mellan... :(

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2025 kl. 00:34:45Fru Fogel spelas nu av Dramaten-skådespelaren Inga-Lill Andersson, som var fast anställd på Dramaten fram till 2022 och som nu är frilansare.

Alltid lika trevligt att få höra Inga-Lill Andersson. Hon dubbade ju ganska flitigt hos Media Dubb International/SDI Media.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2025 kl. 00:34:45Fru Fogel spelas nu av Dramaten-skådespelaren Inga-Lill Andersson, som var fast anställd på Dramaten fram till 2022 och som nu är frilansare.

Samuel Gruber står tyvärr inte med på creditlistan, så om han har repliker måste det i så fall vara någon av de som står under "Övriga röster" - då finns det 9 manliga skådespelare att välja mellan... :(
hör jag rätt är det Anna Blomberg som är Abbedissan ? 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2025 kl. 00:34:45Samuel Gruber står tyvärr inte med på creditlistan, så om han har repliker måste det i så fall vara någon av de som står under "Övriga röster" - då finns det 9 manliga skådespelare att välja mellan... :(
Hur många Övriga röster är det totalt ?

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 januari 2025 kl. 00:41:42Alltid lika trevligt att få höra Inga-Lill Andersson. Hon dubbade ju ganska flitigt hos Media Dubb International/SDI Media.
Ja, det håller jag helt med om - hon är en mycket bra skådespelare.

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2025 kl. 00:45:22hör jag rätt är det Anna Blomberg som är Abbedissan ?
Det stämmer alldeles utmärkt.

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2025 kl. 00:43:04är det Irene Lindh som är Tant Lucy eller var det bara I trailern ?
Nej, tant Lucy spelas av Marga Pettersson, som var med mycket i teaterpjäser och svenska filmer förr i tiden, men som jag ärligt talat inte har sett till mycket alls på senare år.

Jag har inte själv sett trailern, men om hon verkligen spelas av Irene Lindh där så är det i så fall bara tillfälliga slaskröster.

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2025 kl. 00:46:08Hur många Övriga röster är det totalt ?
Jag får det till 14 stycken.