Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 januari 2025 kl. 13:50:04De dubbningar man bla kan höra henne i är X-men (omdubben från 2000), Katten Eek, Sophie och Virginie. Sen några till men kommer inte ihåg på rak arm vilka det är.
Mer än vad jag trodde 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2025 kl. 21:24:03Nu har jag precis fått creditlista till Paddington i Peru från SF Studios. Jag ska skriva av den, och försöka publicera den vid nästa uppdatering; senast torsdag. :)

Det är Eurotroll som dubbat även den här filmen i serien, så det var glädjande. Dock inte samma regissör och översättare, men det har ju gått flertalet år sedan senast så det är väl till viss förståeligt...
(Ettan och tvåan regisserades ju av Hasse Jonsson, och han har ju gått i pension - men översättaren däremot borde ju ha gått att anlita samma)
Vilka är dom övriga rösterna i Paddington i Peru  ?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2025 kl. 00:34:45Fru Fogel spelas nu av Dramaten-skådespelaren Inga-Lill Andersson, som var fast anställd på Dramaten fram till 2022 och som nu är frilansare.

Samuel Gruber står tyvärr inte med på creditlistan, så om han har repliker måste det i så fall vara någon av de som står under "Övriga röster" - då finns det 9 manliga skådespelare att välja mellan... :(
Vilka är dessa 9 manliga skådespelare ?

gstone

Vilka är dom övriga lagen rösterna i den svenska dubbningen av Paddington i Peru ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2025 kl. 20:51:05Vilka är dom övriga rösterna i Paddington i Peru  ?
Här kommer den kompletta creditlistan till Paddington i Peru. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/paddington-i-peru/

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2025 kl. 12:59:43Är det några gamla gubbar bland dom nio ?

i så är det nog gubben.
Gamla gubbar och och gamla gubbar... Man kan väl kalla det vad man vill, men såvitt jag kan se är Göran Engman (71 år gammal) äldst av de crediterade manliga skådespelarna. Näst äldst är nog Jörn Savér, som är 60 år gammal.

gstone

Tack så mycket för att du la upp nya credits idag Daniel 🙏☺️☺️❤️

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2025 kl. 00:34:45Samuel Gruber står tyvärr inte med på creditlistan, så om han har repliker måste det i så fall vara någon av de som står under "Övriga röster" - då finns det 9 manliga skådespelare att välja mellan... :(
Det måste nog vara Göran Engman 

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2025 kl. 10:47:57Det måste nog vara Göran Engman
Han gjorde Kele i Vaiana 2 så det är möjligt att han även här gör en sådan karaktär.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2025 kl. 10:47:57Det måste nog vara Göran Engman
Det är det garanterat. Det är dessutom Ana-Gil de Melo Nascimento som dubbar Hayley Atwells karaktär Madison, och Johannes Kuhnke borde ni nog lätt kunna gissa er fram till.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 januari 2025 kl. 19:34:16Det är det garanterat. Det är dessutom Ana-Gil de Melo Nascimento som dubbar Hayley Atwells karaktär Madison, och Johannes Kuhnke borde ni nog lätt kunna gissa er fram till.
Tack 🙏 

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 januari 2025 kl. 19:34:16Det är det garanterat. Det är dessutom Ana-Gil de Melo Nascimento som dubbar Hayley Atwells karaktär Madison, och Johannes Kuhnke borde ni nog lätt kunna gissa er fram till.
Den sistnämnda har jag då aldrig någonsin hört talas om förut...

De andra två vet jag;

- Göran Engman har dubbat en hel del, för undertecknad mest känd som pelikanen Nigel i Hitta Nemo, han var även Skinner i Råttatouille, Dwayne LaFontant i På Andra Sidan Häcken, Vita Kaninen i Tim Burton's Alice i Underlandet, Joakim Von Anka i DuckTales 2017 samt 2020-års nydubbning av gamla DuckTales för Disney+, Kele i Vaiana 2 (som sagt) med flera

- Ana Gil De Melo Nascimento har även hon dubbat en del, hon var bland annat med i en av mina favoritfilmer Zootropolis där hon gjorde Gazelle, jaguaren Gia i Madagaskar 2, Maggiore i Luca, med flera

Dock är båda inte i första hand dubbare då båda även är med som synliga skådespelare i en del produktioner, bland annat så var Ana med i den klassiska julkalendern Mysteriet på Greveholm (både originalet från 1996 och Grevens Återkomst från 2012) som Prinsessan Dioda och i Alva som huvudkaraktärens mamma och Göran var med i 2013-års julkalender Barna Hedenhös.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 januari 2025 kl. 19:51:48Den sistnämnda har jag då aldrig någonsin hört talas om förut...
Som synlig skådis är han kanske bäst känd för sin roll i Ruben Östlunds Turist, i dubbningssammanhang står han för de svenska rösterna till Max Axeltryck i Bilar 2 respektive Felix Buchanan i Paddington 2.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 januari 2025 kl. 19:57:26Som synlig skådis är han kanske bäst känd för sin roll i Ruben Östlunds Turist, i dubbningssammanhang står han för de svenska rösterna till Max Axeltryck i Bilar 2 respektive Felix Buchanan i Paddington 2.
Har tyvärr aldrig sett Paddington-filmerna, men Max Axeltryck i Bilar 2 har jag definitivt läst.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 januari 2025 kl. 19:57:26Som synlig skådis är han kanske bäst känd för sin roll i Ruben Östlunds Turist, i dubbningssammanhang står han för de svenska rösterna till Max Axeltryck i Bilar 2 respektive Felix Buchanan i Paddington 2.
han är väldigt stor som synlig skådespelare i svensk film :)

gstone

Han spelade Cliff Bradshaw  i Cabaret på Stockholms stadsteater