Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 12 december 2024 kl. 19:04:14Kommun-Lena? Låter som en hemsk kommunchef, Lena Med Långbena låter bättre
Jag vet inte om du sett julkalendern, men Lena vill praktiskt taget riva värdshuset som Maggan (Ristis och Ailas mamma) äger för att bygga något annat, och Olle som är hotellgäst sänker betyget för Maggans värdshus när han blir mer och mer missnöjd!

Båda är iallafall välskådespelade med Måns Nathaelson och Christine Meltzer, jag brukar inte vara något stort fan av den sistnämnda, men här tycker jag att hon var fantastisk.

Skokaka

Jag kan även säga att de flesta gässen (förutom Ljusnäbb och Långhals, förstås) från Den vilda roboten är också fruktansvärda. De är så taskiga mot Ljusnäbb bara för att han är föräldralös och uppfostras utav Roz. Ja, jag har sett många tillfällen där någon är utstött, men att mobba honom för detta är en stor gräns. En del gränser går man inte bara över! Nåja, mobbning är ju förstås en dålig sak för övrigt, men dessa gässen verkar bara sinnessjuka, ärligt talat! Vem går över en sådan gräns, egentligen? Jag önskar verkligen ärligt talat att Fink faktiskt åt upp dom... 

Visst, även om de senare bättrar sig och hjälper de andra djuren i slutet så tycker jag förstås att det inte var "earned", så att säga... Ja, samma sak som med de röda papegojorna från Rio 2... Sammanträffande nog så är båda ett gäng med taskiga fåglar... 

Och ja, jag vet inte varför det är så många taskiga fåglar som jag tog upp i tråden. (Då jag även tog upp Tokkori och Krax när han var ung...) 

Man säger ju dock "dum som en gås" och detta stämmer in hos dessa gässen... Och "hönshjärna" är nog det bästa man kan kalla otrevliga fåglar...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 12 december 2024 kl. 22:04:22Jag kan även säga att de flesta gässen (förutom Ljusnäbb och Långhals, förstås) från Den vilda roboten är också fruktansvärda. De är så taskiga mot Ljusnäbb bara för att han är föräldralös och uppfostras utav Roz. Ja, jag har sett många tillfällen där någon är utstött, men att mobba honom för detta är en stor gräns. En del gränser går man inte bara över! Nåja, mobbning är ju förstås en dålig sak för övrigt, men dessa gässen verkar bara sinnessjuka, ärligt talat! Vem går över en sådan gräns, egentligen? Jag önskar verkligen ärligt talat att Fink faktiskt åt upp dom...

Visst, även om de senare bättrar sig och hjälper de andra djuren i slutet så tycker jag förstås att det inte var "earned", så att säga... Ja, samma sak som med de röda papegojorna från Rio 2... Sammanträffande nog så är båda ett gäng med taskiga fåglar...

Och ja, jag vet inte varför det är så många taskiga fåglar som jag tog upp i tråden. (Då jag även tog upp Tokkori och Krax när han var ung...)

Man säger ju dock "dum som en gås" och detta stämmer in hos dessa gässen... Och "hönshjärna" är nog det bästa man kan kalla otrevliga fåglar...
Å andra sidan är det så många gäss och jag vet inte om Fink hade varit orkat alla, han hade nog blivit proppmätt eller rentav kanske fått ont i magen, annars kanske några av de andra rovdjuren hade kunnat göra det också, som falken, lodjuret, järven och björnen.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2024 kl. 19:01:52Siri i Snödrömmar!

Hon kidnappar Risti bara för att hon misslyckas med uppdraget och vägrar att släppa henne förrän hon fått tag i brogen, och vad värre är: det lär inte bli lätt för Aila att få tillbaka den!

På tal om det, jag gillar inte heller Olle och Kommun-Lena!
Och vad värre är: nu har hon t.o.m. förbjudit Risti att lämna Saivo-byn, den ######### som inte alls bryr sig om barnens känslor och vill hålla syskon separerade, en så självisk ###### som drar alla människor över en kam och inte alls lyssnar på någon annan, hon är i samma nivå som Rektor Marika i Familjen Valentin.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 december 2024 kl. 10:32:13Och vad värre är: nu har hon t.o.m. förbjudit Risti att lämna Saivo-byn, den ######### som inte alls bryr sig om barnens känslor och vill hålla syskon separerade, en så självisk ###### som drar alla människor över en kam och inte alls lyssnar på någon annan, hon är i samma nivå som Rektor Marika i Familjen Valentin.
Kärring

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2024 kl. 19:14:30Jag vet inte om du sett julkalendern, men Lena vill praktiskt taget riva värdshuset som Maggan (Ristis och Ailas mamma) äger för att bygga något annat, och Olle som är hotellgäst sänker betyget för Maggans värdshus när han blir mer och mer missnöjd!

Båda är iallafall välskådespelade med Måns Nathaelson och Christine Meltzer, jag brukar inte vara något stort fan av den sistnämnda, men här tycker jag att hon var fantastisk.
Det förefaller som att Olle inte alls var någon kändis överhuvudtaget utan bara en bluff...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2024 kl. 19:01:52Siri i Snödrömmar!

Hon kidnappar Risti bara för att hon misslyckas med uppdraget och vägrar att släppa henne förrän hon fått tag i brogen, och vad värre är: det lär inte bli lätt för Aila att få tillbaka den!

På tal om det, jag gillar inte heller Olle och Kommun-Lena!
Okej, jag ogillar inte Olle längre, han berättade om sin tuffa backstory om varför han gjorde som han gjorde.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 december 2024 kl. 09:33:20Okej, jag ogillar inte Olle längre, han berättade om sin tuffa backstory om varför han gjorde som han gjorde.
Och i sista avsnittet har han ställt saker och ting till rätta.  :)

Lillefot

Har nyligen sett Nötknäpparprinsen och Muskungen för första gången, och kan bara konstatera att kungen från Drosselmeyers och Hans backstory är ett riktigt pompöst rövhål.

Spoiler
Bannlysningen av dem för att Hans blev förtrollad till nötknäppare, trots att det var han som befriade prinsessan från förbannelsen är verkligen höjden av fräckhet. Speciellt med tanke på att det var musdrottningen som var den skyldige. >:(
[close]
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Jag gillar inte Tant Agata, hon har så låg tolerans att hon slår Montana Jones i ärslet med en stekpanna, man fattar varför han söker äventyr

Disneyfantasten

Alla Lilla Mys småsyskon, som är med i ett avsnitt av den japanska serien Mumindalen, de ställer till mycket kaos i Muminhuset och plågar stackars Mumintrollet.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2025 kl. 13:19:06Alla Lilla Mys småsyskon, som är med i ett avsnitt av den japanska serien Mumindalen, de ställer till mycket kaos i Muminhuset och plågar stackars Mumintrollet.
Visste inte ens att hon hade syskon men kloner av Lilla My hade nog varit till besvär för dom andra

Skokaka

Okej, en karaktär som verkligen får mitt blod att koka och som jag verkligen har ett brinnande hat för är något som jag visserligen inte trodde att jag någonsin skulle känna... Men tydligen så fanns det en sådan hemsk karaktär som jag verkligen hatar som pesten... Och det är: Tomoo från Elfen Lied! Okej, jag har inte direkt sett denna anime (och jag har hört att den är rätt våldsam...), men utav en enda liten klipp har seriöst fått mig att tycka att Tomoo är inte bara min mest hatade anime karaktär, men min mest hatade FIKTIVA karaktär i existensen... NÅGONSIN! 

VARNING: Starkt hat mot karaktären! 

Spoiler
Vad han verkligen äcklar mig! Först av allt: Han är en typisk mobbare! Men tro mig, han blir MYCKET värre än bara en "simpel" mobbare... Han mobbar huvudkaraktären om och om igen, bara för att hon har horn. Plus så fick han tyvärr inget straff i sitt första framträdande. Men i hans andra (och sista) framträdande, HÄR är när börjar att bli värre! 

Tomoo och hans två idiot vänner går och stör huvudkaraktären igen, men den här gången så har de hennes lilla hund fångatagen! Hon försöker att stoppa dom, men en utav Tomoos kumpaner stoppar henne medan de retar henne. Men just då så fick Tomoo ÄNTLIGEN karma då tjejen sparkade honom på magen! Men tyvärr så gjorde detta honom arg, så de sparkade på hunden till väggen! Sen så håller en utav kumpanerna hunden medan Tomoo slår skiten ur den med en vas och tvingar tjejen att se detta! Och när det visar sig att hunden är död så visar Tomoo NOLL sympati! J**** PSYKOPAT! >:( 

Men, som tur är: Tomoos andra (Och tyvärr sista :-\) straff händer just då! Då huvudkaraktären har såna krafter så börjar hon helt plötsligt att döda de tre skitungarna! Jag vet inte hur, men de helt plötsligt dog medan deras blod sprutar omkring! Åh, vilken vacker syn! Men jag önskade att de blev torterade till döds, bara så att de vet hur hunden kände sig! (Hans reaktion innan han dog får mig dock att flina elakt.) Även om han är inte antagonisten, så är han den mest hatade karaktären. Inte så konstigt... 

Och tro mig, jag är inte den enda. Han ÄR hatad utav förmodligen alla som har sett detta, och japp, han ÄR även med i Loathsome Characters Wiki! (Välförtjänat, om du frågar mig!) 

Och innan någon tänker säga: "Lugn nu! Han är bara ett barn! (Då han är runt tio, eller någonting...) Han förstår inte bättre!" För det första: HÅLL KÄFTEN! För det andra: Jag vet att en del barn kan vara bråkiga, men... Säg mig: Har du någonsin sett något barn gå runt och döda små oskyldiga hundar och andra djur?... Nä, inte jag heller! Och det är det som är problemet, eller hur? Detta är inte normalt! Han är inte normal! Och för det tredje: Hur skulle DU SJÄLV känna dig om någon gjorde detta mot ditt husdjur, bästa vän, eller någon annan person som du bryr dig mycket om?... Ja, just det! Och för er som säger att det var bara en hund... Må jag påminna er om att djur har OCKSÅ känslor? De är inte saker som man bara kan jävlas runt med hela tiden! 

SJUTTON! Han är faktiskt SÅ ond att han får bokstavligen Eric Fucking Cartman från South Park att se ut som en oskyldig ängel i jämförelse... Japp, han har gjort det omöjliga att bli möjlig, för denna karaktären är också LÅNGT ifrån snäll... Tomoo är Djävulens son! 

Faktum är, hunden var tjejens enda och bästa vän! Och djur har faktiskt också känslor, vilket Tomoo 0% har! Hunden var en levande varelse med känslor som gjorde så att hon inte kände sig ensam, och vad gjorde skitungarna? DE KROSSADE HENNE! >:( 

Och förresten, jag hatar barnmisshandel och är emot det, men jag tycker ärligt talat att Tomoo är det enda barnet som faktiskt FÖRTJÄNAR allt skit att hända honom! Det borde få vara lagligt att kunna få plåga honom hur mycket man vill! Han förtjänar allt hat, förresten! 

Och även om han var också föräldralös, tillsammans med sina två dumbass vänner och den stackars tjejen, så är jag 100% rätt säker på att INGEN vill ha ett litet misstag som honom! Han är INTE en person! Han FÖRTJÄNAR att vara föräldralös! Vet du vad? SKAM ÖVER DIG, TOMOO! Skam över hela din familj! Skam över dig! Skam över din ko!... Och när jag säger "ko" så menar jag förstås hans stora feta mamma för att hon skapade denna lilla demonen! Hon borde skämmas, precis som Tomoo! 

Faktum är, HAN är anledningen till att huvudkaraktären är ond till att börja med! Detta visar bara att om han aldrig har funnits så vore världen en bättre plats, och huvudkaraktären hade säkert blivit snällare! Även om han var med i bara två avsnitt och har så lite tid på skärmen, plus åtminstone fick sitt straff och välförtjänad död... Så kommer detta tyvärr inte få mig att tycka bättre om honom. Ja, detta hindrar mig inte från att ha honom som min mest hatade fiktiva karaktär någonsin! Skadan var redan gjord utav honom, och den går tyvärr inte att ta bort! Och när han återvänder så är det en hallucination utav honom, utav huvudet, vilket betyder att han har även gett huvudkaraktären TRAUMA! 

Faktum är, han räknas som en skurk, då han är onormal! Och han är den mest PURE EVIL karaktären som jag någonsin har sett! Det finns inga bra kvaliteter i honom, INGA! Han hade ändå ingen minsta chans i att reformeras om någon frågade honom om detta, det vet jag! Plus så är han redan död, good riddance! 

Kom ihåg: Döda en hund, och då så måste man 100% själv dö! Suck, snälla, för Guds skull, kan NÅGON göra GoAnimate videor utav Tomoo där han får utegångsförbud, eller något? Åtminstone så är jag såklart lycklig om att jag är inte den enda levande personen som hatar denna misstaget som pesten... Han förtjänar varje ytte pytte liten bit utav hatandet! De som tycker synd om honom... Är en överkänslig sten! 

Bara av att se skitungarnas öde... Jo, du. Jag borde inte fortsätta, men det är raka motsatsen till sorg eller sympati! Ni förstår säkert i just denna tillfället... 

Jag ber hemskt mycket om ursäkt, jag ville bara släppa ut allt detta... :-[ Men, nåja, nu så vet ni varför jag hatar denna karaktären SÅ mycket! Jag kommer nog säkert att inte hitta en ersättare till min "nummer 1 mest hatade fiktiva karaktär" plats, förmodligen... Tänka sig att bara av att se en enda klipp eller att en karaktär med så lite tid på skärmen faktiskt kan få tillräckligt mycket välförtjänat hat... Nå, om ni nu ursäktaaaaar mig... Jag ska gå och göra hate art utav honom!
[close]

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet 14 januari 2025 kl. 23:40:43Okej, en karaktär som verkligen får mitt blod att koka och som jag verkligen har ett brinnande hat för är något som jag visserligen inte trodde att jag någonsin skulle känna... Men tydligen så fanns det en sådan hemsk karaktär som jag verkligen hatar som pesten... Och det är: Tomoo från Elfen Lied! Okej, jag har inte direkt sett denna anime (och jag har hört att den är rätt våldsam...), men utav en enda liten klipp har seriöst fått mig att tycka att Tomoo är inte bara min mest hatade anime karaktär, men min mest hatade FIKTIVA karaktär i existensen... NÅGONSIN!

VARNING: Starkt hat mot karaktären!

Spoiler
Vad han verkligen äcklar mig! Först av allt: Han är en typisk mobbare! Men tro mig, han blir MYCKET värre än bara en "simpel" mobbare... Han mobbar huvudkaraktären om och om igen, bara för att hon har horn. Plus så fick han tyvärr inget straff i sitt första framträdande. Men i hans andra (och sista) framträdande, HÄR är när börjar att bli värre!

Tomoo och hans två idiot vänner går och stör huvudkaraktären igen, men den här gången så har de hennes lilla hund fångatagen! Hon försöker att stoppa dom, men en utav Tomoos kumpaner stoppar henne medan de retar henne. Men just då så fick Tomoo ÄNTLIGEN karma då tjejen sparkade honom på magen! Men tyvärr så gjorde detta honom arg, så de sparkade på hunden till väggen! Sen så håller en utav kumpanerna hunden medan Tomoo slår skiten ur den med en vas och tvingar tjejen att se detta! Och när det visar sig att hunden är död så visar Tomoo NOLL sympati! J**** PSYKOPAT! >:(

Men, som tur är: Tomoos andra (Och tyvärr sista :-\) straff händer just då! Då huvudkaraktären har såna krafter så börjar hon helt plötsligt att döda de tre skitungarna! Jag vet inte hur, men de helt plötsligt dog medan deras blod sprutar omkring! Åh, vilken vacker syn! Men jag önskade att de blev torterade till döds, bara så att de vet hur hunden kände sig! (Hans reaktion innan han dog får mig dock att flina elakt.) Även om han är inte antagonisten, så är han den mest hatade karaktären. Inte så konstigt...

Och tro mig, jag är inte den enda. Han ÄR hatad utav förmodligen alla som har sett detta, och japp, han ÄR även med i Loathsome Characters Wiki! (Välförtjänat, om du frågar mig!)

Och innan någon tänker säga: "Lugn nu! Han är bara ett barn! (Då han är runt tio, eller någonting...) Han förstår inte bättre!" För det första: HÅLL KÄFTEN! För det andra: Jag vet att en del barn kan vara bråkiga, men... Säg mig: Har du någonsin sett något barn gå runt och döda små oskyldiga hundar och andra djur?... Nä, inte jag heller! Och det är det som är problemet, eller hur? Detta är inte normalt! Han är inte normal! Och för det tredje: Hur skulle DU SJÄLV känna dig om någon gjorde detta mot ditt husdjur, bästa vän, eller någon annan person som du bryr dig mycket om?... Ja, just det! Och för er som säger att det var bara en hund... Må jag påminna er om att djur har OCKSÅ känslor? De är inte saker som man bara kan jävlas runt med hela tiden!

SJUTTON! Han är faktiskt SÅ ond att han får bokstavligen Eric Fucking Cartman från South Park att se ut som en oskyldig ängel i jämförelse... Japp, han har gjort det omöjliga att bli möjlig, för denna karaktären är också LÅNGT ifrån snäll... Tomoo är Djävulens son!

Faktum är, hunden var tjejens enda och bästa vän! Och djur har faktiskt också känslor, vilket Tomoo 0% har! Hunden var en levande varelse med känslor som gjorde så att hon inte kände sig ensam, och vad gjorde skitungarna? DE KROSSADE HENNE! >:(

Och förresten, jag hatar barnmisshandel och är emot det, men jag tycker ärligt talat att Tomoo är det enda barnet som faktiskt FÖRTJÄNAR allt skit att hända honom! Det borde få vara lagligt att kunna få plåga honom hur mycket man vill! Han förtjänar allt hat, förresten!

Och även om han var också föräldralös, tillsammans med sina två dumbass vänner och den stackars tjejen, så är jag 100% rätt säker på att INGEN vill ha ett litet misstag som honom! Han är INTE en person! Han FÖRTJÄNAR att vara föräldralös! Vet du vad? SKAM ÖVER DIG, TOMOO! Skam över hela din familj! Skam över dig! Skam över din ko!... Och när jag säger "ko" så menar jag förstås hans stora feta mamma för att hon skapade denna lilla demonen! Hon borde skämmas, precis som Tomoo!

Faktum är, HAN är anledningen till att huvudkaraktären är ond till att börja med! Detta visar bara att om han aldrig har funnits så vore världen en bättre plats, och huvudkaraktären hade säkert blivit snällare! Även om han var med i bara två avsnitt och har så lite tid på skärmen, plus åtminstone fick sitt straff och välförtjänad död... Så kommer detta tyvärr inte få mig att tycka bättre om honom. Ja, detta hindrar mig inte från att ha honom som min mest hatade fiktiva karaktär någonsin! Skadan var redan gjord utav honom, och den går tyvärr inte att ta bort! Och när han återvänder så är det en hallucination utav honom, utav huvudet, vilket betyder att han har även gett huvudkaraktären TRAUMA!

Faktum är, han räknas som en skurk, då han är onormal! Och han är den mest PURE EVIL karaktären som jag någonsin har sett! Det finns inga bra kvaliteter i honom, INGA! Han hade ändå ingen minsta chans i att reformeras om någon frågade honom om detta, det vet jag! Plus så är han redan död, good riddance!

Kom ihåg: Döda en hund, och då så måste man 100% själv dö! Suck, snälla, för Guds skull, kan NÅGON göra GoAnimate videor utav Tomoo där han får utegångsförbud, eller något? Åtminstone så är jag såklart lycklig om att jag är inte den enda levande personen som hatar denna misstaget som pesten... Han förtjänar varje ytte pytte liten bit utav hatandet! De som tycker synd om honom... Är en överkänslig sten!

Bara av att se skitungarnas öde... Jo, du. Jag borde inte fortsätta, men det är raka motsatsen till sorg eller sympati! Ni förstår säkert i just denna tillfället...

Jag ber hemskt mycket om ursäkt, jag ville bara släppa ut allt detta... :-[ Men, nåja, nu så vet ni varför jag hatar denna karaktären SÅ mycket! Jag kommer nog säkert att inte hitta en ersättare till min "nummer 1 mest hatade fiktiva karaktär" plats, förmodligen... Tänka sig att bara av att se en enda klipp eller att en karaktär med så lite tid på skärmen faktiskt kan få tillräckligt mycket välförtjänat hat... Nå, om ni nu ursäktaaaaar mig... Jag ska gå och göra hate art utav honom!
[close]
Gisses ja, det måste vara ett rekord att bli så ogillad med så få uppträdanden i serien.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

Har upptäckt att det finns lite mer karaktärer att ta upp, ni får ursäkta röran, men jag behövde bara bli färdig men den här idag som jag precis gjorde.

Mer dåliga karaktärer.png