Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet 17 januari 2025 kl. 20:51:13Har upptäckt att det finns lite mer karaktärer att ta upp, ni får ursäkta röran, men jag behövde bara bli färdig men den här idag som jag precis gjorde.

Inte ett giltigt ID på en bilaga.
Skönt att se att det är fler som ogillar Mayor Scuttlebutt, han är nog den mest  inkompetenta borgmästaren någonsin. Visst, sälj bort staden för choklad och sparka Shantae bara för att Scuttle Town inte blev helt oskadad av Risky Boots attack. Det kommer inte alls ge negativa konsekvenser. /s

Antar också att jag spelade en roll i att du har Mia med på listan?
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 17 januari 2025 kl. 20:51:13Har upptäckt att det finns lite mer karaktärer att ta upp, ni får ursäkta röran, men jag behövde bara bli färdig men den här idag som jag precis gjorde.

Ursäkta men bilden är pixlig & Candy Crush? Var seriöst över 10 år sedan det spelet var populärt

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet 17 januari 2025 kl. 21:00:04Skönt att se att det är fler som ogillar Mayor Scuttlebutt, han är nog den mest  inkompetenta borgmästaren någonsin. Visst, sälj bort staden för choklad och sparka Shantae bara för att Scuttle Town inte blev helt oskadad av Risky Boots attack.

Antar också att jag spelade en roll i att du har Mia med på listan?
Hoppas dock att jag inte glömde några fler karaktärer som jag hade i tanken, men, i hela fall...

Mayor Scuttlebutt är även med i LCW, och han ser ut som en tjock Toad, ärligt talat. Men ja, detta med att han ger Shantae sparken hela tiden, ger henne jobbet igen, och lär sig aldrig läxan... ::)

När du motiverade om Mia förut så blev jag direkt äcklad över att hon leker med Bens hälsa med hans medicin. Har själv börjat kolla upp spelet av ren nyfikenhet. Har dock så här långt inte sett mycket om henne, men vet såklart att hon blir värre senare... Jag antar att det snällaste man kan säga är att hennes design är bra, men såklart, det är insidan som räknas, och hon är inte något vidare snäll... Plus så är hon väl en dinosaurie som egentligen är vegetarian, men hon ser mer ut som om hon vore ett rovdjur, plus så ser hon ut som en blandning mellan en orm och en haj tycker jag. (Alltså det ser ut som att hon har en hajfena på huvudet.)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 17 januari 2025 kl. 21:04:24Ursäkta men bilden är pixlig & Candy Crush? Var seriöst över 10 år sedan det spelet var populärt
Jag vet, det är det jag menade med "ursäkta röran..." Och jag försökte att göra bilderna i 3D, men då så kommer de bara att gömma sig bakom varandra hela tiden istället för att stå framför... :-\ 

Och såklart, detta med att denna spelet tvingar en att vänta över fem tusen år tills man kan fortsätta igen bara för att man har förlorat alla liv, plus att skaparna har nog en besatthet med svåra nivåer, ja... Det finns ju mer spel som är så här, men det är väl denna som man tänker först på när det kommer till denna... Öh... Plotten? Jag blev förstås vansinnig, och när den väl redan var installerad när min mobil startades om och jag bestämde att ge den en chans, trots att den gjorde mig förbannad förut, så hade jag förstås fått nog när jag satt fast för länge, så, ja... Inte min typ av spel, tyvärr.

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet 17 januari 2025 kl. 21:06:14När du motiverade om Mia förut så blev jag direkt äcklad över att hon leker med Bens hälsa med hans medicin. Har själv börjat kolla upp spelet av ren nyfikenhet. Har dock så här långt inte sett mycket om henne, men vet såklart att hon blir värre senare... Jag antar att det snällaste man kan säga är att hennes design är bra, men såklart, det är insidan som räknas, och hon är inte något vidare snäll... Plus så är hon väl en dinosaurie som egentligen är vegetarian, men hon ser mer ut som om hon vore ett rovdjur, plus så ser hon ut som en blandning mellan en orm och en haj tycker jag. (Alltså det ser ut som att hon har en hajfena på huvudet.)
Verkligen bra beskrivning av henne, en snygg design hjälper föga för en så hatfull karaktär. Med risk för spoilers så är även en av de värsta sakerna med henne att hon inte ens är snäll mot de som verkar vara hennes allierade, det är bara en front medans alla ser på.

Det ironiska är också att det är en växtätande dinosaurie som innehar rollen som antagonist, medans en stor del av de stödjande sido-karaktärerna är rovdjur. Så din uppfattning om att hon är en orm/haj-blanding är inte alltför långt ifrån (saken på toppen är tekniskt sett en "kam" då hon ska vara en parasaurolophus).

Slutligen utan att spoila för mycket för dig, så har hon också en riktigt fruktansvärd påverkan på riktningen i spelets värsta slut. Ifall du fortsätter dit så rekommenderar jag att du bör ha något att krama åt som stöd.
Men det är helt okej.

Disneyfantasten

Jag känner igen några karaktärer;

Gässen i Den Vilda Roboten som du nämnde

Hon i Miracolous Ladybug som jag tyvärr glömt namnet på

Den där katten liknar titelkaraktären i Blixten och Det Magiska Huset (vad har han gjort för hemska saker? Han gör väl aldrig något elakt i den filmen? Jag är visserligen inget fan av filmen men sådär hemsk vill jag inte minnas att han vara, det är väl snarare kaninen och musen som missförstår honom men sedan blir vän med honom)

Candy Crush (vet är det för fel på det?)

Calliou (stavning?) (denna karaktär tillhör ett av de rena rama skräckexemplena, som bl.a. @Steffan Rudvall  och @MOA  tagit upp förut)

Tant Rik

Dr Äppelkind

(båda är från Tom och Jerry Gör Stan Osäker, båda är antagonister som är elaka mot barnet respektive djuren)

Pip (vad är det för fel på honom? Förutom att han försvarar sig mot Sylvester)

Sen tycker jag karaktären på höger sida om Calliou ser bekant ut, vem kan det vara?

Den där blåa tycker jag liknar en karaktär från Super Mario?

Den blå musen är från Simpsons, i ett avsnitt minns jag att han hugger av katten händerna på cirkus (det är avsnittet där Bart räddar en flicka som heter Greta från några mobbare och de blir vänner men senare visar det sig att Barts blåhåriga kompis är ihop med Greta och Bart blir förkrossad)

Då är jag nyfiken: vilka är resten?

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 januari 2025 kl. 22:09:02Sen tycker jag karaktären på höger sida om Calliou ser bekant ut, vem kan det vara?
Max, antagonisten från Den modiga lilla brödrosten kommer till undsättning. Skokaka har nämnt att han ogillar honom då han är djurplågare, och han
Spoiler
säljer djuren till Tartarus laboratium, stället som apan Sebastian kom från och som tydligen skulle vara hemskt.
[close]
Men det är helt okej.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 januari 2025 kl. 22:09:02Jag känner igen några karaktärer;

Gässen i Den Vilda Roboten som du nämnde

Hon i Miracolous Ladybug som jag tyvärr glömt namnet på

Den där katten liknar titelkaraktären i Blixten och Det Magiska Huset (vad har han gjort för hemska saker? Han gör väl aldrig något elakt i den filmen? Jag är visserligen inget fan av filmen men sådär hemsk vill jag inte minnas att han vara, det är väl snarare kaninen och musen som missförstår honom men sedan blir vän med honom)

Candy Crush (vet är det för fel på det?)

Calliou (stavning?) (denna karaktär tillhör ett av de rena rama skräckexemplena, som bl.a. @Steffan Rudvall  och @MOA  tagit upp förut)

Tant Rik

Dr Äppelkind

(båda är från Tom och Jerry Gör Stan Osäker, båda är antagonister som är elaka mot barnet respektive djuren)

Pip (vad är det för fel på honom? Förutom att han försvarar sig mot Sylvester)

Sen tycker jag karaktären på höger sida om Calliou ser bekant ut, vem kan det vara?

Den där blåa tycker jag liknar en karaktär från Super Mario?

Den blå musen är från Simpsons, i ett avsnitt minns jag att han hugger av katten händerna på cirkus (det är avsnittet där Bart räddar en flicka som heter Greta från några mobbare och de blir vänner men senare visar det sig att Barts blåhåriga kompis är ihop med Greta och Bart blir förkrossad)

Då är jag nyfiken: vilka är resten?
Den tjejen är Lila Rossi som är en lögnhals, minns att hon har gjort hemska saker, plus så är hon en hatad karaktär hos många. 

Jo, det är den katten. Jag vet, men problemet är att det är nog den tecknade filmen som jag gillar minst. Till att börja med så tycker jag att det är en rip-off utav Oliver & gänget, och förmodligen fler anledningar. Glad att jag såg det bara en gång. (Förresten, jag har för mig att det finns en katt från Sofia den första som ser väldigt lik ut Blixten. Han är dock ond, ger mig vibbar från Blixten bara av att se honom dock, usch...)

Jag har motiverat redan vad jag inte gillar med Candy Crush. Jag tror att det är lättast att säga att när man har slut på drag så må man ibland ha tur av att se reklam för att fortsätta, men ibland så tvingar dom att vi betalar för det, så det är det enda sättet, eller så ger man upp. Och om man inte har pengar, då så... Tycker det bara är as jobbigt att det blir svårt hela tiden och att man förlorar med en så massa svåra nivåer. Jag skulle inte bli förvånad om skaparna tänkte: "Vi måste ha... PENGAR!" 

Jag har nog redan motiverat i en annan tråd om varför jag tycker så om Pip. Kan vara för att jag är mer utav en kattälskare, och åtminstone så har Tom ibland vunnit över Jerry eller så gör båda utav dom det, men att det är samma seger angående Sylvester och Pip hela tiden så blir det orättvist för mig... 

Lillefot har rätt angående Max, karaktären nära Caillou, och ja, han stavas så. 

Det är väl en karaktär med Marios design, han är först antagonisten i en YouTube kanal relaterad med Mario. Han var först en bra antagonist, men senare så tycker jag att han är väldigt flanderiserad... Plus så har han ändrat design, så... Borde kanske ha lagt till den varianten, men, i hela fall, ja... 

Den där blåa musen, Itchy, medverkar i många avsnitt, tillsammans med katten Scratchy. De är en våldsam parodi utav Tom och Jerry, och samma sak som med Sylvester och Pip, det är samma seger om och om igen. Även om de kan ibland vara roliga, så tycker jag synd om Scratchy, särskilt eftersom han är mest oskyldig i de flesta segment, så Itchy dödar honom utan anledning, särskilt när de två hänger med varandra. Itchy har dock i några få tillfällen också dött, vilket är mer rättvist, men ändå... 

Så, angående de andra:... 

Pojken som flinar är Tomoo, som jag redan har motiverat, han är min mest hatade fiktiva karaktär någonsin, och ja, jag ger honom även djävulshorn på huvudet för att jag ser honom som Djävulens son. Eftersom han har dödat huvudkaraktärens hundvalp så får han allt mitt hat och vrede. 

Han som är under Itchy är Mr. Goodman (EJ att förväxla med John Goodman!) eller snarare "Mr. Badman" från SuperMarioLogan. Jag må ha nämnt honom när jag pratade om Penelope från samma YouTube kanal. Jag brukar inte ta med karaktärer som har flanderiserats, men, nåja... Han är ett undantag. Han är Marios hyresvärd, och han kräver pengar från Mario i varje månad, och han hotar Mario att om han inte ger pengarna så kommer han att göra något VÄLDIGT grovt! :o Och ja, det värsta är att han blir typ aldrig straffad eller förlorar, och att han är så här mot Nintendos maskot... Såklart jag kommer att avsky en sådan karaktär. Han brukade vara en bra karaktär i äldre videor, men sen så blev han till en helt ny karaktär. Jag svär, han är ännu mera snål än Herr Krabba. >:(

Den gröna karaktären till höger om "Mr. Badman" är Herr Gurka. Han är nog som hunden med ett liknande namn, båda karaktärerna tycker ju också om att döda alla som de ser, och åtminstone i gurkans fall så är det för skojs skull. Och han förlorar aldrig, utan kommer undan med sina brott, någon borde verkligen äta upp honom. 

Han som är mellan Tomoo och Mr. Badman är Little Brown Bear. (EJ att förväxlas med Little Bear!) Jag har inte sett hans serie, men utav av ha sett folk reagera på honom så är han typ ännu värre än Caillou... Eller, båda är lika ouppfostrade. Japp, han är bortskämd, och jag vet vart det är på väg när han ber sin mamma om de kan få tårta och hon svarar nej, såklart, han blir då upprörd och fortsätter att tjata om det, så... Jag kan väl säga att han är helt enkelt en vanlig jobbig bråkig unge...

Den gröna fågeln är en Sonic karaktär som heter Jet. Han är en hök som är en rival mot Sonic. Såklart, hans två kumpaner, eller vad man ska kalla dom, är också taskiga, men Jet får ta kakan till att vara just här. Ännu en gång, en taskig fågel. (Jag vet inte varför så många fåglar nämns här utav mig, jag gillar ju fåglar...) Minns att Sonic förlorade mot honom, men sedan så är båda emot Eggman, tror jag, så jag tror att de är sams? Såklart, att Jet slutar fred med igelkotten tycker jag inte är earned, plus så tror jag att han i slutet svor att slå honom igen till nästa gång. Shadow är ju redan Sonics rival, och han är en mycket coolare rival än vad Jet är! 

Karaktären till höger om Jet är Cursa, en Mario karaktär, och är antagonisten i Mario + Rabbids Sparks of Hope. Visst, detta är som sagt antagonisten, men det jag ogillar är att den hjärntvättade Rosalina. Tack och lov att hon befriades i slutet, när jag först såg trailern och sånt så trodde jag att hon skulle bli ond, men detta var tack och lov inte fallet. Plus så fick Cursa vad den (inget kön på karaktären) förtjänade. 

Den där lila karaktären är, kort och gott, en pervert. Han kan inte respektera tjejers privatliv och om det var ett hål för att kolla i deras rum så skulle han kolla genom det. Ja, han är en äcklig liten skit. 

En av karaktärerna där uppe är Gary Oak från Pokémon. Han är otrevlig, populär, framgångsrik och en skitstövel. Nåja, åtminstone så är Hasse Jonsson bra i rollen, men detta är nog karaktären han har dubbat som jag gillar minst... 

En utav live-action karaktärerna, hon som är under Blixten, är Sue Nahmee. Hon är antagonisten från SvampBob Fyrkant: Sandy räddar Bikinibotten. Och ja, hon är skurken, men min åsikt om henne är nog samma som din åsikt om Jinx från Katten Gustaf - Filmen. Och... Ignorera hennes hund, den räknas egentligen inte i denna kollaget... Och åtminstone så är både Wanda Sykes och Sharon Dyall bra i rollen. :)  

Den andra live-action karaktären till vänster om henne är Terence från Tom & Jerry (2021). Han är typ antagonisten, och det dåliga med honom är att han lyckades med att ställa trubbel för Tom och Jerry plus Kayla (tjejen som har ett utav huvudrollerna, förutom katten och musen). Och han sparkade sen ut Tom, vilket är djurplågeri! Inte konstigt att alla djuren i filmen hatar honom! (Jag tror dock att det var han som djuren visade hotfullhet mot...) Plus faktumet att han i slutet reformeras var såklart inte earned, plus så fick han inget straff. (Förutom att Spike var nära på att bita honom i handen, tror jag...) Jag hoppades på att Tom och Jerry skulle dra in honom i deras slagsmål igen, eller att han fick typ en paj i ansiktet under detta, men, nej... Inget straff! Kanske jag hatar honom mer än Djurplågaren från Gene Deitchs kortfilmer, åtminstone få förlorade han i den sista kortfilmen han var med i, vilket är välförtjänat...

Och så han längst till vänster... Ja, jag har inte sett filmen han är med i, men han är en random motorcyklist som Jack Black spelar. Nåja, Jack Black är oftast asgrym i sina roller, men denna karaktären är nog hans roll som jag gillar minst. Såg först klippet i en WatchMojo video där han sparkade en hund från en bro! Och tydligen så var han bara med i denna scenen, plus så fick han inget straff! Seriöst, han kan tas bort från filmen, och inget skulle ändra sig... ALLS! Jag hade sloppat honom, som sagt... ELLER så hade jag gjort så att han har fått sitt straff! Och när jag själv sökte efter klippet så säger folk, även de som hatar djurplågeri, att det VAR roligt när han sparkade ner hunden från bron! VAD I HELVETE?!? Jag hatar djurplågeri, och jag tycker att det INTE var roligt! Jag menar, bara för att hunden ersattes av en docka när den blev sparkad, eller något? Hur är detta roligt?... Usch, jag hatar motorcyklister! Om jag var där så skulle jag ha gjort något våldsamt mot honom! >:(

Tjockisen under live-action karaktärerna och den rosa karaktären nära den blåa Mario klonen nämndes redan, dock. Plus så har de redan motiverats.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 januari 2025 kl. 22:09:02Calliou (stavning?) (denna karaktär tillhör ett av de rena rama skräckexemplena, som bl.a. @Steffan Rudvall  och @MOA  tagit upp förut)

Om Caillou är dålig så är Little Brown Bear 100 gånger värre

Skokaka

Japp, jag glömde att lägga till två karaktärer när jag gjorde detta. D'OH! *Facepalm*

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 17 januari 2025 kl. 23:36:01Japp, jag glömde att lägga till två karaktärer när jag gjorde detta. D'OH! *Facepalm*
Vilka är det och vad har de gjort? Gissar att det är den med grön tröja och den blonda kvinnan?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 17 januari 2025 kl. 23:34:16Den tjejen är Lila Rossi som är en lögnhals, minns att hon har gjort hemska saker, plus så är hon en hatad karaktär hos många.

Jo, det är den katten. Jag vet, men problemet är att det är nog den tecknade filmen som jag gillar minst. Till att börja med så tycker jag att det är en rip-off utav Oliver & gänget, och förmodligen fler anledningar. Glad att jag såg det bara en gång. (Förresten, jag har för mig att det finns en katt från Sofia den första som ser väldigt lik ut Blixten. Han är dock ond, ger mig vibbar från Blixten bara av att se honom dock, usch...)

Jag har motiverat redan vad jag inte gillar med Candy Crush. Jag tror att det är lättast att säga att när man har slut på drag så må man ibland ha tur av att se reklam för att fortsätta, men ibland så tvingar dom att vi betalar för det, så det är det enda sättet, eller så ger man upp. Och om man inte har pengar, då så... Tycker det bara är as jobbigt att det blir svårt hela tiden och att man förlorar med en så massa svåra nivåer. Jag skulle inte bli förvånad om skaparna tänkte: "Vi måste ha... PENGAR!"

Jag har nog redan motiverat i en annan tråd om varför jag tycker så om Pip. Kan vara för att jag är mer utav en kattälskare, och åtminstone så har Tom ibland vunnit över Jerry eller så gör båda utav dom det, men att det är samma seger angående Sylvester och Pip hela tiden så blir det orättvist för mig...

Lillefot har rätt angående Max, karaktären nära Caillou, och ja, han stavas så.

Det är väl en karaktär med Marios design, han är först antagonisten i en YouTube kanal relaterad med Mario. Han var först en bra antagonist, men senare så tycker jag att han är väldigt flanderiserad... Plus så har han ändrat design, så... Borde kanske ha lagt till den varianten, men, i hela fall, ja...

Den där blåa musen, Itchy, medverkar i många avsnitt, tillsammans med katten Scratchy. De är en våldsam parodi utav Tom och Jerry, och samma sak som med Sylvester och Pip, det är samma seger om och om igen. Även om de kan ibland vara roliga, så tycker jag synd om Scratchy, särskilt eftersom han är mest oskyldig i de flesta segment, så Itchy dödar honom utan anledning, särskilt när de två hänger med varandra. Itchy har dock i några få tillfällen också dött, vilket är mer rättvist, men ändå...

Så, angående de andra:...

Pojken som flinar är Tomoo, som jag redan har motiverat, han är min mest hatade fiktiva karaktär någonsin, och ja, jag ger honom även djävulshorn på huvudet för att jag ser honom som Djävulens son. Eftersom han har dödat huvudkaraktärens hundvalp så får han allt mitt hat och vrede.

Han som är under Itchy är Mr. Goodman (EJ att förväxla med John Goodman!) eller snarare "Mr. Badman" från SuperMarioLogan. Jag må ha nämnt honom när jag pratade om Penelope från samma YouTube kanal. Jag brukar inte ta med karaktärer som har flanderiserats, men, nåja... Han är ett undantag. Han är Marios hyresvärd, och han kräver pengar från Mario i varje månad, och han hotar Mario att om han inte ger pengarna så kommer han att göra något VÄLDIGT grovt! :o Och ja, det värsta är att han blir typ aldrig straffad eller förlorar, och att han är så här mot Nintendos maskot... Såklart jag kommer att avsky en sådan karaktär. Han brukade vara en bra karaktär i äldre videor, men sen så blev han till en helt ny karaktär. Jag svär, han är ännu mera snål än Herr Krabba. >:(

Den gröna karaktären till höger om "Mr. Badman" är Herr Gurka. Han är nog som hunden med ett liknande namn, båda karaktärerna tycker ju också om att döda alla som de ser, och åtminstone i gurkans fall så är det för skojs skull. Och han förlorar aldrig, utan kommer undan med sina brott, någon borde verkligen äta upp honom.

Han som är mellan Tomoo och Mr. Badman är Little Brown Bear. (EJ att förväxlas med Little Bear!) Jag har inte sett hans serie, men utav av ha sett folk reagera på honom så är han typ ännu värre än Caillou... Eller, båda är lika ouppfostrade. Japp, han är bortskämd, och jag vet vart det är på väg när han ber sin mamma om de kan få tårta och hon svarar nej, såklart, han blir då upprörd och fortsätter att tjata om det, så... Jag kan väl säga att han är helt enkelt en vanlig jobbig bråkig unge...

Den gröna fågeln är en Sonic karaktär som heter Jet. Han är en hök som är en rival mot Sonic. Såklart, hans två kumpaner, eller vad man ska kalla dom, är också taskiga, men Jet får ta kakan till att vara just här. Ännu en gång, en taskig fågel. (Jag vet inte varför så många fåglar nämns här utav mig, jag gillar ju fåglar...) Minns att Sonic förlorade mot honom, men sedan så är båda emot Eggman, tror jag, så jag tror att de är sams? Såklart, att Jet slutar fred med igelkotten tycker jag inte är earned, plus så tror jag att han i slutet svor att slå honom igen till nästa gång. Shadow är ju redan Sonics rival, och han är en mycket coolare rival än vad Jet är!

Karaktären till höger om Jet är Cursa, en Mario karaktär, och är antagonisten i Mario + Rabbids Sparks of Hope. Visst, detta är som sagt antagonisten, men det jag ogillar är att den hjärntvättade Rosalina. Tack och lov att hon befriades i slutet, när jag först såg trailern och sånt så trodde jag att hon skulle bli ond, men detta var tack och lov inte fallet. Plus så fick Cursa vad den (inget kön på karaktären) förtjänade.

Den där lila karaktären är, kort och gott, en pervert. Han kan inte respektera tjejers privatliv och om det var ett hål för att kolla i deras rum så skulle han kolla genom det. Ja, han är en äcklig liten skit.

En av karaktärerna där uppe är Gary Oak från Pokémon. Han är otrevlig, populär, framgångsrik och en skitstövel. Nåja, åtminstone så är Hasse Jonsson bra i rollen, men detta är nog karaktären han har dubbat som jag gillar minst...

En utav live-action karaktärerna, hon som är under Blixten, är Sue Nahmee. Hon är antagonisten från SvampBob Fyrkant: Sandy räddar Bikinibotten. Och ja, hon är skurken, men min åsikt om henne är nog samma som din åsikt om Jinx från Katten Gustaf - Filmen. Och... Ignorera hennes hund, den räknas egentligen inte i denna kollaget... Och åtminstone så är både Wanda Sykes och Sharon Dyall bra i rollen. :) 

Den andra live-action karaktären till vänster om henne är Terence från Tom & Jerry (2021). Han är typ antagonisten, och det dåliga med honom är att han lyckades med att ställa trubbel för Tom och Jerry plus Kayla (tjejen som har ett utav huvudrollerna, förutom katten och musen). Och han sparkade sen ut Tom, vilket är djurplågeri! Inte konstigt att alla djuren i filmen hatar honom! (Jag tror dock att det var han som djuren visade hotfullhet mot...) Plus faktumet att han i slutet reformeras var såklart inte earned, plus så fick han inget straff. (Förutom att Spike var nära på att bita honom i handen, tror jag...) Jag hoppades på att Tom och Jerry skulle dra in honom i deras slagsmål igen, eller att han fick typ en paj i ansiktet under detta, men, nej... Inget straff! Kanske jag hatar honom mer än Djurplågaren från Gene Deitchs kortfilmer, åtminstone få förlorade han i den sista kortfilmen han var med i, vilket är välförtjänat...

Och så han längst till vänster... Ja, jag har inte sett filmen han är med i, men han är en random motorcyklist som Jack Black spelar. Nåja, Jack Black är oftast asgrym i sina roller, men denna karaktären är nog hans roll som jag gillar minst. Såg först klippet i en WatchMojo video där han sparkade en hund från en bro! Och tydligen så var han bara med i denna scenen, plus så fick han inget straff! Seriöst, han kan tas bort från filmen, och inget skulle ändra sig... ALLS! Jag hade sloppat honom, som sagt... ELLER så hade jag gjort så att han har fått sitt straff! Och när jag själv sökte efter klippet så säger folk, även de som hatar djurplågeri, att det VAR roligt när han sparkade ner hunden från bron! VAD I HELVETE?!? Jag hatar djurplågeri, och jag tycker att det INTE var roligt! Jag menar, bara för att hunden ersattes av en docka när den blev sparkad, eller något? Hur är detta roligt?... Usch, jag hatar motorcyklister! Om jag var där så skulle jag ha gjort något våldsamt mot honom! >:(

Tjockisen under live-action karaktärerna och den rosa karaktären nära den blåa Mario klonen nämndes redan, dock. Plus så har de redan motiverats.
Jo, jag vet att både katten och musen är med i många Simpsons-avsnitt då båda är med i en TV-serie.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2025 kl. 09:21:54Jo, jag vet att både katten och musen är med i många Simpsons-avsnitt då båda är med i en TV-serie.
Itchy & Scratchy, överdriven parodi på Tom & Jerry

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 18 januari 2025 kl. 11:10:37Itchy & Scratchy, överdriven parodi på Tom & Jerry
Liksom det där med Goliath II, alltså att den kortfilmen är en överdriven parodi och dålig ripoff av Dumbo.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2025 kl. 09:19:57Vilka är det och vad har de gjort? Gissar att det är den med grön tröja och den blonda kvinnan?
Just det. Så... 

Han med den gröna tröjan fick jag veta då en vän till mig berättade om detta. Det är dock en mörk historia, så... Bäst att dölja handlingen, för säkerhets skull...

Spoiler
Han heter Tom Anderson och är "antagonisten" i en story. Han är kär i huvudkaraktären som heter Sarah, men han gör henne bara obekväm hela tiden och kramar henne utan att fråga. Tydligen så är Sarah baserad på skaparen medan Tom är baserad på en kille som trakasserade henne på samma sätt, tror jag...

Och även när Sarah har fått nog och säger att hon hatar honom så lyssnar han aldrig. Även också om Sarahs storebror spöar upp honom och hotar honom om att lämna henne ifred... Japp, han ger inte upp för detta, heller... Han har påstått att tjejer har alltid "rejected" honom, men jag vet inte om han är ärlig om detta eller inte. Men han blir väldigt hemsk när han skam snubblar sina vänner om att Sarah var dum mot honom medan han spelar oskyldig, och då fick dom Sarah att bli tillsammans med honom igen.

Faktum är, Sarah hade tyvärr ingen annan val och trodde att hänga sig själv var det bästa sättet att komma undan... Och hon gjorde detta... Dock så lämnade hon några noter om att det är Toms fel att han har förstört hennes liv, och när detta visades i nyheterna så, ja, Tom är ledsen, MEN han säger att han VISSTE att han gjorde Sarah obekväm... I så fall, varför slutade han inte?!? Och det är inte konstigt att alla i skolan börjar att hata honom på grund utav detta, och ja, även hans vänner vill inte se honom längre, så detta är vad han får. Men när han sedan kommer hem igen så klagar han på att Sarah lämnade dessa noter, det ÄR Toms fel till att börja med...

Men sedan så blir han kidnappad utan Sarahs storebror och... Ja, han dödar sedan Tom på något sätt. Åtminstone i slutet så ser man att Sarah har det bra i himlen, medan Tom lider i helvetet.

Åtminstone så är han förstås hatad utav alla, plus att han redan får tillräckligt med mycket spö och dör i slutet, så jag behöver inte hata honom för mycket, tror jag... Ändå, det är dåligt med trakassering, så det är bäst att inte göra sånt...
[close]

Och den blonda kvinnan är Jeannie från Tom och Jerry. Hon är med i två kortfilmer, men hon är nog mycket värre i den andra, men, i hela fall... Det är meningen att hon skulle sitta barnvakt åt en bebis, men... Ja, istället så håller hon på och pratar i en telefon hela tiden medan bebisen kryper omkring. Tom och Jerry försöker att hjälpa bebisen under detta hela tiden, men Jeannie slår på Tom med en kvast hela tiden, hon tror visst att han vill göra bebisen illa, men, seriöst...

Som sagt, den andra kortfilmen är när hon är som värst. Då efter att duon har kommit tillbaka med bebisen så har Jeannie kallat på polisen och påstår att de kidnappade bebisen... Seriöst?!? (Förresten, djur kan väl inte sitta i fängelse? Borde de inte tekniskt sätt sitta i kenneln istället?...) Åtminstone i slutet så får polisen se bebisen krypa omkring ute, så vi kan alla åtminstone chansa på att han förstår att Tom och Jerry är oskyldiga, och att Jeannie blir arresterad för att hon ljög och höll inte koll på bebisen, den slutar dock precis där...

Faktum är så tror jag att detta är sista kortfilmen... Och ja, den andra ökända kortfilmen där de blir deprimerade är tydligen inte finalen. Men, ändå... Och ja, jag tror att hon är straffmyndig, så hon borde sitta i fängelse OCH få sparken från att vara barnvakt.

Jag har förresten upptäckt att jag verkar ha många Tom och Jerry karaktärer i dessa kollagen, så, om vi också räknar den första, så blir det nog fem karaktärer ihop...