Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Sen så är det värt att nämna att denna kunden är också ett riktigt asshole: https://www.youtube.com/watch?v=-FjFrAmrIX8&t=2s&pp=ygUhc3F1aWR3YXJkIGRlZmVuZHMgc3BvbmdlYm9iIHBpenph 

I detta avsnittet så ska SvampBob och Bläckvard skicka en pizza till en kund (även om de inte jobbar på/i en pizzeria), och SvampBob brydde sig så mycket om att göra sitt jobb och att ge kunden pizzan. De har dock gått igenom en riktig lång väg, det tog väl typ en hel natt och en massa mil dit, då de var vilse... Och kunden blir dock överraskande nog förresten inte arg över att de dröjde sig, utan för att SvampBob inte hade med hans dryck. 

Att han blir arg och sårade SvampBob var onödigt. Och ja, han är bara med i den här scenen. Det är nog meningen att han ska vara en hemsk karaktär, plus att det visar sig att han BOR NÄRA Krångliga Krabban hela tiden! Så de har alltså gått vilse för ingenting? 

Men, å andra sidan, han orsakade ju denna ikoniska avsnittet att hända, plus att Bläckvard slog pizzakartongen i hans ansikte var välförtjänat! På svenska så sa han typ: "Nä, men den här pizzan är gratis!" Detta är nog första gången någonsin som Bläckvard var snäll mot SvampBob, och åtminstone så får denna kunden välförtjänat hat utav de som såg avsnittet, också. (En del må mista honom för fisken som är galen i choklad, men tydligen så är de olika karaktärer.) 

Jag tror att hans svenska röst lät mer som att han faktiskt behövde en dricka, kan ha varit Mattias Knave. Förresten, det var ju Herr Krabba som svarade när kunden ringde till dom, och han kanske la på innan han ens nämnde om drycken, så han behövde inte vara arg på SvampBob, utan hellre på Herr Krabba istället! Förresten, kollaget skulle nog vara för fullt om han var med, han fick vad han förtjänade efteråt, så... Ja, behövde nämna vilken skitstövel han är, dock... 

på tal om SvampBob... Jag KUNDE också ha lagt till Coconut Fred, bara för att han är en SvampBob rip-off, precis som hur Bubsy är en Sonic rip-off. Båda dessa rip-offs spelas även utav Rob Paulsen, och jag tycker synd om honom för att han ska behöva få göra såna roller. Det må ha sagts att han hatade att göra dessa rollerna, men senare så verkar jag ha hört att han inte gör det, utan han har kul med att göra röstskådespeleri för övrigt... Ändå, Coconut Fred är nog om SvampBob hade Patriks intelligens i ett nötskal. Och kollaget hade också varit för fullt om han var med...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 januari 2025 kl. 00:34:42Sen så är det värt att nämna att denna kunden är också ett riktigt asshole: https://www.youtube.com/watch?v=-FjFrAmrIX8&t=2s&pp=ygUhc3F1aWR3YXJkIGRlZmVuZHMgc3BvbmdlYm9iIHBpenph

I detta avsnittet så ska SvampBob och Bläckvard skicka en pizza till en kund (även om de inte jobbar på/i en pizzeria), och SvampBob brydde sig så mycket om att göra sitt jobb och att ge kunden pizzan. De har dock gått igenom en riktig lång väg, det tog väl typ en hel natt och en massa mil dit, då de var vilse... Och kunden blir dock överraskande nog förresten inte arg över att de dröjde sig, utan för att SvampBob inte hade med hans dryck.

Att han blir arg och sårade SvampBob var onödigt. Och ja, han är bara med i den här scenen. Det är nog meningen att han ska vara en hemsk karaktär, plus att det visar sig att han BOR NÄRA Krångliga Krabban hela tiden! Så de har alltså gått vilse för ingenting?

Men, å andra sidan, han orsakade ju denna ikoniska avsnittet att hända, plus att Bläckvard slog pizzakartongen i hans ansikte var välförtjänat! På svenska så sa han typ: "Nä, men den här pizzan är gratis!" Detta är nog första gången någonsin som Bläckvard var snäll mot SvampBob, och åtminstone så får denna kunden välförtjänat hat utav de som såg avsnittet, också. (En del må mista honom för fisken som är galen i choklad, men tydligen så är de olika karaktärer.)

Jag tror att hans svenska röst lät mer som att han faktiskt behövde en dricka, kan ha varit Mattias Knave. Förresten, det var ju Herr Krabba som svarade när kunden ringde till dom, och han kanske la på innan han ens nämnde om drycken, så han behövde inte vara arg på SvampBob, utan hellre på Herr Krabba istället! Förresten, kollaget skulle nog vara för fullt om han var med, han fick vad han förtjänade efteråt, så... Ja, behövde nämna vilken skitstövel han är, dock...

på tal om SvampBob... Jag KUNDE också ha lagt till Coconut Fred, bara för att han är en SvampBob rip-off, precis som hur Bubsy är en Sonic rip-off. Båda dessa rip-offs spelas även utav Rob Paulsen, och jag tycker synd om honom för att han ska behöva få göra såna roller. Det må ha sagts att han hatade att göra dessa rollerna, men senare så verkar jag ha hört att han inte gör det, utan han har kul med att göra röstskådespeleri för övrigt... Ändå, Coconut Fred är nog om SvampBob hade Patriks intelligens i ett nötskal. Och kollaget hade också varit för fullt om han var med...
Ikonisk scen från avsnittet

https://www.youtube.com/watch?v=S5pEE-JkSOM

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 19 januari 2025 kl. 00:34:42Men, å andra sidan, han orsakade ju denna ikoniska avsnittet att hända, plus att Bläckvard slog pizzakartongen i hans ansikte var välförtjänat! På svenska så sa han typ: "Nä, men den här pizzan är gratis!" Detta är nog första gången någonsin som Bläckvard var snäll mot SvampBob, och åtminstone så får denna kunden välförtjänat hat utav de som såg avsnittet, också. (En del må mista honom för fisken som är galen i choklad, men tydligen så är de olika karaktärer.)

Jag tror att hans svenska röst lät mer som att han faktiskt behövde en dricka, kan ha varit Mattias Knave. Förresten, det var ju Herr Krabba som svarade när kunden ringde till dom, och han kanske la på innan han ens nämnde om drycken, så han behövde inte vara arg på SvampBob, utan hellre på Herr Krabba istället!
Vid 0:52

Btw, det var Tommy Blom som spelade den fisken.
- what.

Skokaka

"Pappa och son" återförenas. (Förlåt mig, jag kunde inte bara låta bli. ;D

Tomoo i livet efter detta.jpg

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 19 januari 2025 kl. 11:13:22Ikonisk scen från avsnittet

https://www.youtube.com/watch?v=S5pEE-JkSOM
Avsnittets bästa del. (Tillsammans me' delen när Bläckvard slår pizzakartongen på kundens ansikte.)

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 19 januari 2025 kl. 15:33:31Vid 0:52

Btw, det var Tommy Blom som spelade den fisken.
Minns att jag hittade denna videon. Bra gjort, Bläckvard! 

Tommy Blom hade nog en annorlunda röst, då.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 januari 2025 kl. 19:42:10Avsnittets bästa del. (Tillsammans me' delen när Bläckvard slår pizzakartongen på kundens ansikte.)
Citat från: Skokaka skrivet 19 januari 2025 kl. 19:43:59Minns att jag hittade denna videon. Bra gjort, Bläckvard!

Tommy Blom hade nog en annorlunda röst, då.
Bläckvard kände empati när han såg Svampbob bryta ihop, bra att man aldrig får se karaktären igen

Skokaka

Igen, jag kunde inte bara låta bli.🤣 

Okej, okej, nu så får det räcka.

Tomoo i en meme.jpg

Skokaka

MOA

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 20 januari 2025 kl. 21:44:54Jag gillar INGEN i Candy Crush!
Citat från: MOA skrivet 20 januari 2025 kl. 22:04:23Jag gillar ingen i Moondreamers!
Jag gillar ingen i Bajsfilmen, eller inget, jo en sak faktiskt: röstskådespeleriet är fantastiskt bra, men allt annat i filmen gillar jag inte alls.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 januari 2025 kl. 22:10:20Jag gillar ingen i Bajsfilmen, eller inget, jo en sak faktiskt: röstskådespeleriet är fantastiskt bra, men allt annat i filmen gillar jag inte alls.
Låter som en film en 3 åring hittat på, kan vara en rimlig anledning

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 17 januari 2025 kl. 20:51:13Har upptäckt att det finns lite mer karaktärer att ta upp, ni får ursäkta röran, men jag behövde bara bli färdig men den här idag som jag precis gjorde.

Mer dåliga karaktärer.png
Och nu så har jag uppdaterat listan ännu en gång.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 januari 2025 kl. 20:55:54Och nu så har jag uppdaterat listan ännu en gång.
Vem/vilka är nykomlingarna i listan? (förlåt, men jag kommer inte ihåg exakt alla, dock har du tidigare skrivit om de karaktärer du haft med och förklarat varför)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2025 kl. 20:58:04Vem/vilka är nykomlingarna i listan? (förlåt, men jag kommer inte ihåg exakt alla, dock har du tidigare skrivit om de karaktärer du haft med och förklarat varför)
Han som är bakom Caillou. Det är Eddys Bror från Filmen om Ed, Edd & Eddy. Och ja, han är den enda nya karaktären, då serien har så lite karaktärer, så han medverkar bara här. Och ja, hans riktiga namn nämns aldrig. Så, varför tog jag med honom? Jo:

Spoiler
I serien så har Eddy tjatat om honom hela tiden, att han är cool och bäst och så. Och efter att Eddarna har gjort något som vi inte vet i början av filmen som får alla andra att vilja ta kål på dom så bestämde sig Eddy för att de skulle hitta hans bror, att han skulle skydda dom, så de går då en lång resa dit...

Men när vi ÄNTLIGEN får se honom... Så visar det sig att han är långt ifrån snäll. Och ja, han är en elak äldre syskon. Så Ed är åtminstone inte den enda som har en abusiv relation med sitt syskon, då... När de kom fram så visar det sig att han bara mobbar Eddy och plågar honom. Han är nog värre än Sarah och Kevin. Och jo, även Systrarna Kratz är inte ens i hans nivå...

Men... Eftersom han är då antagonisten, även om han är bara med i slutet, så är det förstås meningen att man SKA ogilla honom. Men ändå, han mobbar ju sin lillebror. Och när Dubbel-D försöker att säga till honom att han borde behandla Eddy bättre, då det är vad äldre syskon SKA göra, så säger Eddys Bror att Dubbel-D är Eddys fru. (Antingen så skämtar han bara eller så trodde han faktiskt att Dubbel-D var en tjej.) Och sen så slår han till Dubbel-D med Eddy som en hammare på en spik!

Men åtminstone när han drar Eddy i byxorna medan Eddy håller fast i hans brorsas dörr så tar Ed då bort spiken från dörren, vilket får dörren att slå Eddys Bror rakt i ansiktet och att han blir medvetslös! Sedan så tar Systrarna Kratz in honom i hans husvagn som han bor i och... Ja, de gör uppenbarligen något snuskigt som vi tack och lov får slippa att se... Så han fick vad han förtjänade!

Det är nog hans fel att Eddy är som han är i serien, då han håller på med lurendrejeri hela tiden och är mest sur och otrevlig. Dålig påverkan och en hemsk storebror! Så ja, jag glömde helt enkelt att ta med honom...
[close]