Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag önskar credits till Jag & Mina Monster
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  1 februari 2025 kl. 17:34:56Här kommer skärmdumpar på de sex första avsnitten av Primos.
Tack så mycket, jag skulle inte hinna med att göra någonting med det förrän Göteborgs filmfestival är över; och även då skulle det ha tagit en hel del tid för mig...

gstone

Jag önskar credits till serien Jag och mina monster ?

Den gick på SVT förut

Anders M Olsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  1 februari 2025 kl. 19:24:52Och här kommer skärmdumpar på avsnitt 7-12.
Här kommer slutligen skärmdumpar på avsnitten 13-18 av Primos. Det finns visserligen ett avsnitt 19 också på Disney+ i USA, men det är inte dubbat till svenska.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 februari 2025 kl. 13:07:38Här kommer slutligen skärmdumpar på avsnitten 13-18 av Primos. Det finns visserligen ett avsnitt 19 också på Disney+ i USA, men det är inte dubbat till svenska.
Tack så mycket. Hur gör du för att ta alla dessa skärmdumpar? Måste du ladda hem alla avsnitten först, eller?

Med Alicia Åberg som crediterad regissör kan vi nog vara helt säkra på att det rör sig om regisserande tekniker, vilket ju också känns logiskt för en TV-serie. Likaså bör vi kunna vara säkra på att inspelningen skett hos gamla Iyuno Media Group/BTI Studios, d.v.s. studion på Kungsbro strand.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 februari 2025 kl. 13:19:30Tack så mycket. Hur gör du för att ta alla dessa skärmdumpar? Måste du ladda hem alla avsnitten först, eller?
När man laddar hem filmer eller tv-avsnitt från Disney+ kommer dubbningscredits tyvärr inte med.

Istället har jag gjort ett par batchfiler som bara laddar hem dubbningscredits och konverterar dem till stillbilder.

Det är fortfarande lite jobb med det, för till varje avsnitt måste anges en länk till en manifestfil (.m3u8) och en avkrypteringsnyckel.

Till slut använder jag Irfanview för att sätta samman flera .png-filer till en stor.

Anders M Olsson

Credits till avsnitt 1-12 av Primos "i repris". Det blev kanske lite onödigt smått och svårläst tidigare.

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i Nickeldon gangster filmen Nicky Deuce ?

moviefan

Jag önskar credits för serien Gissa hur mycket jag tycker om dig, en animerad serie som visades på svt barn förut.  

gstone

Citat från: gstone skrivet  3 februari 2025 kl. 12:57:37Vilka är dom svenska rösterna i Nickeldon gangster filmen Nicky Deuce ?
Är inte varje dag , man ser en maffia film för barn  ;D

gstone

Citat från: gstone skrivet  3 februari 2025 kl. 12:57:37Vilka är dom svenska rösterna i Nickeldon gangster filmen Nicky Deuce ?
Jag tror KN studios dubbade den ;)

Daniel Hofverberg

gstone

Anna Lindström är ansvarig utgivare för 200% varulv - En pudel i flocken 2

Du kankse kan fråga henne om rösterna ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 februari 2025 kl. 15:14:17Anna Lindström är ansvarig utgivare för 200% varulv - En pudel i flocken 2

Du kankse kan fråga henne om rösterna ?
Jag har nog till och från haft kontakt med alla som jobbar på Lucky Dogs, inklusive Anna, och ibland har de varit hjälpsamma och ibland inte. Kanske beror det på arbetsbelastningen vid tillfället - Lucky Dogs är nämligen ett pyttelitet distributionsbolag, som bara har tre anställda (Anna som VD och två medarbetare)...
(De som anges som ansvariga utgivare är oftast respektive företags VD, även om det finns undantag)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 februari 2025 kl. 13:23:46Jag kan fråga KM. :)
Undrar credits tll två anda KM dubbningar med
 The Mighty B! och Gremlins: Secrets of the Mogwai

Kan du fråga om dom med ?