Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Udda fåglar som dubbar

Startat av JRL, 19 juli 2015 kl. 22:15:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

DingoPictures2005

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 februari 2025 kl. 12:40:34Abba medlemmen Benny Andersson har dubbat i Luftens Hjältar.

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/luftenshjaltar/
Vet vi att det är just den Benny Andersson som avses? Det är ju trots allt inget jätteovanligt namn, och det finns 442 stycken Benny Andersson i Sverige...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 februari 2025 kl. 13:49:20Vet vi att det är just den Benny Andersson som avses? Det är ju trots allt inget jätteovanligt namn, och det finns 442 stycken Benny Andersson i Sverige...
Känner inte till att någon i Abba har dubbat så kan vara en annan man med samma namn, vet ni hur han låter?

DingoPictures2005

Elof Ahrle - Dennis the Menace (LP dubb)
Välkänd pilsnerfilmsskådis.

Räknas naturdokumentärer som dubb?....
Osis har nämnt att pilsnerfilmsskådespelaren Willy Peters medverkade i flera naturdokumentärer.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 februari 2025 kl. 00:10:29Elof Ahrle - Dennis the Menace (LP dubb)

Osis har nämnt att pilsnerfilmsskådespelaren Willy Peters medverkade i flera naturdokumentärer.
tror jag kan ha den LPn
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2025 kl. 17:49:38tror jag kan ha den LPn
Digitalisera den tack🙂.

Det är förövrigt Elof:s enda dubbning😉.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 februari 2025 kl. 19:12:16Digitalisera den tack🙂.

jag kan inte Digitalisera någon

gstone

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 februari 2025 kl. 00:10:29Elof Ahrle - Dennis the Menace (LP dubb)

Stikkan Anderson är med i den här
https://www.discogs.com/master/3574055-Stikkan-Anderson-Bo-Knaggen-K%C3%A4llqvist-Och-Rolf-Larssons-Orkester-Med-Barnk%C3%B6r-Dennis-Spelar-Upp

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 februari 2025 kl. 19:12:16Digitalisera den tack🙂.

det är dom här två jag har

Disneyfantasten

Något som var nytt för mig och som jag lärde mig först ikväll är att Eva Widgren (Amanda i 1995-års julkalender Jul i Kapernaum) medverkat i några stycken dubbningar;

https://dubbnings.fandom.com/sv/wiki/Eva_Widgren