Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Nu jävlar röstar vi Bastu för hela slanten gubbar!!!

Jabberjaw

Kaj kom igen nu! 

Måns e så otacksam när han inte får sina 12:or, lyser igenom tv rutan. Tycker Melodifestivalen borde utesluta personer som redan vunnit och låta nya artister få chansen. :( ;D

Bra program hittils, tycker Edvin är riktigt bra programledare, vilket jag inte trodde att jag skulle tycka efter att ha sett hans standup show. 

TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet  8 mars 2025 kl. 17:11:44Nu jävlar röstar vi Bastu för hela slanten gubbar!!!

Jag röstade som satan, blev asglad när de vann! :D
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  8 mars 2025 kl. 22:29:46Jag röstade som satan, blev asglad när de vann! :D
Riktigt så långt skulle jag inte gå, men mycket hellre KAJ än Måns Zelmerlöw i alla fall. Hans bidrag kändes som en sämre kopia av "Heroes" plus ett par andra låtar, och inte originell för fem öre - det känns inte som ett vinnande koncept... Missförstå mig rätt nu: Måns låt är absolut inte dålig, men den sticker inte alls ut, och nog fanns det då 5 - 6 låtar i finalen som jag tycker var bättre än den.

KAJ hade i alla fall ett kul nummer, som verkligen sticker ut från mängden. Visst, texten är närmast patetisk, men musikaliskt och scenspråksmässigt är det ett underhållande och roligt nummer. De kan jag i alla fall tänka mig har en viss chans i Eurovision Song Contest, till skillnad från Måns - under senare år har vi ju trots allt sett en tydlig trend i ESC att det ofta varit bidrag som sticker ut ur mängden och erbjuder något nytt som vinner, och inte nödvändigtvis de musikaliskt starkaste låtarna...

Min favorit ikväll efter att ha hört om alla låtar var Greczula, med Annika Wickihalder som god tvåa. Även Maja Ivarsson tycker jag fortfarande är väldigt bra, med en stark och minnesvärd låt. Jag tycker också mycket om Saga Ludvigsson, så jag röstade faktiskt på alla dessa fyra plus KAJ. Jag förstår inte för mitt liv hur Maja Ivarsson kunde komma sist med en så bra låt, och till råga på allt bara två poäng från jurygrupperna... :(

Det var för övrigt ett ovanligt starkt startfält i finalen i år, med bara en enda riktigt dålig låt (Dolly Style) medan alla andra åtminstone var helt okej.

För övrigt väldigt spretiga poäng från jurygrupperna, där det inte gick att se någon tydlig "vinnare" på samma sätt som vissa andra år. Och fortfarande har jag svårt att se vitsen med de utländska jurygrupperna, och tycker att de borde övergå till svenska jurygrupper för den ena halvan av poängen; precis som på "den gamla goda tiden"...

TonyTonka

Är det bara jag som tycker att artisterna som inte vann var ovanligt bittra i år? Om man går på vad de sagt i intervjuer efteråt var det många sura rönnbär efter att KAJ vann.

Måns Zelmerlöw var ju ingen överraskning att han skulle reagera så med tanke på han reagerade när Hope & Glory (som enligt min åsikt är mycket bättre än Revuloution) inte vann 2009, ändå...
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

BPS

Citat från: TonyTonka skrivet  9 mars 2025 kl. 15:42:22Är det bara jag som tycker att artisterna som inte vann var ovanligt bittra i år? Om man går på vad de sagt i intervjuer efteråt var det många sura rönnbär efter att KAJ vann.

Måns Zelmerlöw var ju ingen överraskning att han skulle reagera så med tanke på han reagerade när Hope & Glory (som enligt min åsikt är mycket bättre än Revuloution) inte vann 2009, ändå...
De är väl bittra eftersom att de med sina stora uttänkta popsånger förlorade mot ett så folkligt nummer som Bara bada bastu.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  9 mars 2025 kl. 15:42:22Är det bara jag som tycker att artisterna som inte vann var ovanligt bittra i år? Om man går på vad de sagt i intervjuer efteråt var det många sura rönnbär efter att KAJ vann.

Ja, det kan man tycka. Att de som kommer sist och näst sist med oförtjänt låga poäng blir besvikna och lite sura kan man väl kanske köpa, men att Måns Zelmerlöw som ändå kom näst först blir så bitter känns anmärkningsvärt - tvåa av 12 i finalen är ju trots allt en mycket bra placering, som de flesta hade varit ganska stolta över, och även fast han var favorittippad enligt oddsen kan han väl ändå inte ha kallt räknat med att han skulle vinna...?

Det känns bara som att vara en dålig förlorare, i mina ögon.

Rufus

Vilket bidrag tycker ni är Melodifestivalens bästa (låt+tv-framträdande) genom tiderna? Min röst går tveklöst till Timoteij med Kom från 2010. Det kan knappast bli bättre än så. Märkligt att dom inte vann och inte fick representera Sverige i Euroviosion. Istället vann en skitlåt med Darin.