Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag ville se Jimmy Neutron på svenska 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet  5 mars 2025 kl. 18:53:29Någon uppdatering kring detta?
Jag har tyvärr haft fullt upp med jobb och annat i veckan, plus att jag ligger efter med Dubbningshemsidan då jag knappt hann sitta vid datorn förra veckan när min bror med familj var på besök. Jag kollar upp Scooby & Scrappy-Doo till helgen. :)

Ovanliga dubbningar

Citat från: MB skrivet  4 januari 2025 kl. 23:19:12Det har jag och den bearbetas nu.

https://archive.org/details/inuk-2001-swedish-dub
Citat från: gstone skrivet  4 januari 2025 kl. 23:52:01"Lågbudget " 🙄den kanske bara ser ut så dar var att den är stiliserad.

alltså arr det var det utseende skappparem ville ha.

tycker den ser rätt cool ut själv 😅
En av mina väninnor har nämnt att hon har spelat in Inuk från TV4 - jag var inte så intresserad när hon nämnde det, så jag lyssnade uppriktigt sagt inte så noga, men jag tror att hon nämde att hon hade minst ett dussintal avsnitt. :)

Jag kan höra mig för, om ni är intresserade?

Beck

Är det någon som har avsnitten Hearts & Smurfs och Fortune Cookie med svenskt tal, inspelade från TV3?

Hearts & Smurfs

https://www.dailymotion.com/video/x6ykty2

Fortune Cookie

https://www.dailymotion.com/video/x6ykty4

moviefan

Kan ni ladda upp Disney Prinsessor; Följ dina drömmar, med svenska dubben ?  

jimstrom

Är det någon som har Wuzzlarna med svensk dubb? Läste här på sidan att alla avsnitt utom ett dubbades till svenska, jag har 6 av dessa avsnit och totalt ska det finnas 12 dubbade. av 13 avsnitt totalt.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Daniel Hofverberg

Citat från: jimstrom skrivet 14 mars 2025 kl. 19:51:19Är det någon som har Wuzzlarna med svensk dubb? Läste här på sidan att alla avsnitt utom ett dubbades till svenska, jag har 6 av dessa avsnit och totalt ska det finnas 12 dubbade. av 13 avsnitt totalt.
Jag har alla fyra VHS-utgåvor av Wuzzlarna, och någon av volymerna ska jag rentav ha en dubblett av (då bildkvaliteten på den första jag köpte var för dålig). Osäkert om jag har digitaliserat alla dessa, eller bara vissa - jag ska ta och leta på hårddiskarna, och se vad jag hittar åt. :)

Det är i alla fall avsnitt 1 - 4 och 6 - 13 som släppts på VHS i Sverige och dubbats till svenska - Moosel's Monster dubbades aldrig. Det beror på att det som släppts på VHS var "temavolymer", som var och en fokuserade på en rollfigur  i centrum (Humlon på en, Flonin på en annan, o.s.v.) - därför hamnar det avsnittet "i kläm", då ingen av volymerna fokuserade på just Sälg...

Jag är ganska säker på att det är samma avsnitt som också dubbades till norska och danska, och jag tror att jag ska ha de norskdubbade avsnitten från Eventyrhuset.no också. :)

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2025 kl. 20:17:44Det låter väldigt märkligt, då jag fått det till 33 avsnitt på hårddisken... ???

Möjligen kanske det är några dubbletter där, eller att vissa filer är felmärkta och inte innehåller rätt serie; jag får gå igenom alla filerna och försöka få rätsida på allt.

Självklart kommer allt upp på Archive, men det kan ta lite tid då jag har väldigt mycket på gång just nu. :)

Allt det här kommer från min bortgångne kontakt, så därför kan jag inte fråga honom om det är lugnt för honom att ladda upp det på Archive - men jag får utgå ifrån att det inte är något "känsligt" för någon som inte bör laddas upp.
Det var ju ett tag sedan sist detta nämndes. Hur har det gått? Kommer det laddas upp? Om det blir så, kommer det bli som med Trazan att allt finns med i en spellista eller kommer separata videoklipp läggas upp?

DingoPictures2005

Har du en kopia av Snobben kom hem?
@Daniel Hofverberg 
Vet att du nämnde att du sett filmen och då du (om jag inte missminner mig) är född typ 1978 så kan du omöjligen ha sett den på bio 1972.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 mars 2025 kl. 19:36:40Har du en kopia av Snobben kom hem?
@Daniel Hofverberg
Vet att du nämnde att du sett filmen och då du (om jag inte missminner mig) är född typ 1978 så kan du omöjligen ha sett den på bio 1972.
Både Daniel och Oscar har väl sett filmen genom Kungliga biblioteket.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 15 mars 2025 kl. 20:00:19Både Daniel och Oscar har väl sett filmen genom Kungliga biblioteket.
Ahh den kopian är halvdefekt enligt osis

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 mars 2025 kl. 21:07:53Ahh den kopian är halvdefekt enligt osis
För att inte säga heldefekt... Det var så dåligt ljud att det var svårt att uppfatta knappt någon dialog alls, så jag kunde inte göra särskilt mycket mer på biblioteket än att skriva av dubbcreditsen från den svenska bildversionen. :(

Citat från: BPS skrivet 15 mars 2025 kl. 20:00:19Både Daniel och Oscar har väl sett filmen genom Kungliga biblioteket.
Ja, precis. Jag lyckades ordna fram tillstånd så att Kungliga Biblioteket gick med på att låna in Snobben, kom hem från Svenska Filminstitutet - förmodligen bör 35 mm-rullarna hos SFI vara felfria, men något verkar ha gått snett när KB digitaliserade av dessa så att ljudet blev under all kritik... :(

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 15 mars 2025 kl. 19:01:21Det var ju ett tag sedan sist detta nämndes. Hur har det gått? Kommer det laddas upp? Om det blir så, kommer det bli som med Trazan att allt finns med i en spellista eller kommer separata videoklipp läggas upp?
Ursäkta att det har dröjt - jag valde att prioritera Trazan & Banarne framför Fem myror är fler än fyra elefanter, då fler hade efterfrågat den, och så har jag haft fullt upp på annat håll.

Ska försöka gå igenom nu och bli klok på vilka avsnitt jag har av Fem myror är fler än fyra elefanter, och i vilken ordning de ska vara. Självklart kommer jag ladda upp allt, men beroende på hur mycket jobb det är med att bli klok på vilka avsnitt det är (det är ju trots allt många avsnitt) så kan det tänkas ta lite tid. :)

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 mars 2025 kl. 09:39:35Ursäkta att det har dröjt - jag valde att prioritera Trazan & Banarne framför Fem myror är fler än fyra elefanter, då fler hade efterfrågat den, och så har jag haft fullt upp på annat håll.

Ska försöka gå igenom nu och bli klok på vilka avsnitt jag har av Fem myror är fler än fyra elefanter, och i vilken ordning de ska vara. Självklart kommer jag ladda upp allt, men beroende på hur mycket jobb det är med att bli klok på vilka avsnitt det är (det är ju trots allt många avsnitt) så kan det tänkas ta lite tid. :)
Det är lugnt! Hoppas återigen att det inte känns stressigt.

För att se vilken ordning som avsnitten från 1978-1979 kom i så finns de uppradade på Svensk Mediedatabas: https://smdb.kb.se/catalog/search?q=Fem+myror+typ%3Atv&sort=OLDEST

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 mars 2025 kl. 09:39:35Ursäkta att det har dröjt - jag valde att prioritera Trazan & Banarne framför Fem myror är fler än fyra elefanter, då fler hade efterfrågat den, och så har jag haft fullt upp på annat håll.

Men vad är det för skillnad på dina avsnitt och dom som redan finns uppe på svtplay?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare