Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

A

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 mars 2025 kl. 15:26:16På tal om utländska vhs filmer.
Här har vi en sinnessjuk budget utgåva ser ni varför?
Menar du för att fodralet är en papperslåda? Det betyder väl inte budget i sig det var ju typ standard i Nordamerika.

BPS

Citat från: A skrivet 15 mars 2025 kl. 17:19:19Menar du för att fodralet är en papperslåda? Det betyder väl inte budget i sig det var ju typ standard i Nordamerika.
Den verkar ju vara inspelad i longplay om man tittar på mängden band i kassetten.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 15 mars 2025 kl. 17:21:23Den verkar ju vara inspelad i longplay om man tittar på mängden band i kassetten.
Yes, helt rätt bandet är inspelat i Longplay🙂

Disneyfantasten

Jag har säkert sagt detta förut, men jag hart bestämt mig för att helt och hållet strunta i Nordens numrering av Disney-klassiker, utan jag tänker istället utgå ifrån den egentliga listan, det vill säga Walt Disney Animation Studios egna lista;

https://disneyanimation.com/films/

(just nu fattas Vaiana 2 i den listan, kan vara för att det inte var längesedan den släpptes)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 mars 2025 kl. 09:41:08Jag har säkert sagt detta förut, men jag hart bestämt mig för att helt och hållet strunta i Nordens numrering av Disney-klassiker, utan jag tänker istället utgå ifrån den egentliga listan, det vill säga Walt Disney Animation Studios egna lista;
But menarche du strunta ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 mars 2025 kl. 09:44:42But menarche du strunta ?
Jag menade att jag utgår ifrån Walt Disney Animated Canon listan istället för den europeiska eller nordiska.

gstone

A

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2025 kl. 20:03:36Vad är för fel med dom ? ???
De hoppar över och lägger till filmer.

gstone

Citat från: A skrivet 18 mars 2025 kl. 20:06:06De hoppar över och lägger till filmer.
dom hoppar bara över dåliga och lägger bra till bra ::) ::) ::)

gstone

Citat från: A skrivet 18 mars 2025 kl. 20:06:06De hoppar över och lägger till filmer.
fast det gör dom rätt i

Disneyfantasten

Precis, det skapar enorma förvirringar, Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen har fortfarande Walt Disney Animation Studios loggan i början som vanligt även om den är onumrerad, samma med Frost 2 och Raya och Den Sista Draken, och vad beträffar Encanto så har den fortfarande den speciella "Walt Disney Animation Studios 60th" i början även om den är numrerad 57 eller 59.

Vilddjuren (nr 46 i Europa) är den enda filmen i listan som inte är producerad av Walt Disney Animation Studios, den är istället producerad av C.O.R.E. Feature Animation som enda film, så den är bara samproducerad av Disney.

Dinosaurier (nr 39) uteslöts för att den var datoranimerad och då var ett av kraven i Europa länge att samtliga filmer skulle vara biovisade och den uppfyllde då inte listans krav, men kravet försvann från dem 2005 (i samband med Lilla Kycklingen som var deras första 1000% datoranimerade film) när de helt övergick till datoranimerade filmer (innan Prinsessan och Grodan 2009) och behövde därför snabbt hitta en ersättare för att kunna ha lika många som i USA, att sätta tillbaka Dinosaurier visste de var omöjligt eftersom då hade listans numrering förstörts och beslöt då istället att den kommande filmen Vilddjuren fick bli den bästa lösningen på problemet.

Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen (nr 51) fick dålig marknadsföring över hela världen vilket ledde till att man inte längre tyckte att filmens marknadsvärde i Europa var lönsamma och hoppade därför över den.

Ett annat krav Disney har i listan är att det ska vara den första i sitt slag, vilket nog är orsaken till att Frost 2 (nr 58) är onumrerad i Norden, däremot finns det ingenting som förklarar Raya och Den Sista Draken (nr 59)...

Så, eftersom jag (liksom Magnus Härenstam (som han är skådespelad i Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter), Gramse Bumbi och Vän av Ordning från Sven Nordqvists Nasse) tycker allra bäst om ordning och reda, så utgår jag istället ifrån Walt Disney Animation Studios egna lista, och likaså också Pixar Animation Studios egna lista i deras nummerordning.

A

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2025 kl. 20:20:44dom hoppar bara över dåliga och lägger bra till bra ::) ::) ::)
Det där inlägget måste man ta som ett skämt eftersom att det de lade till var Vilddjuren och filmerna de struntat i på senare tid är dessutom filmer som allmänt betraktas som bra Frost 2 till exempel.

A

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 mars 2025 kl. 20:21:59Pixar Animation Studios egna lista i deras nummerordning.
Pixarfilmernas nummerordning stämmer väl dock? är det väl bara så att vissa äldre utgåvor bara inte har något nummer vet i alla fall att min två disk specialutgåva av Toy Story 3 inte har någon.

Disneyfantasten

Citat från: A skrivet 18 mars 2025 kl. 20:26:28Pixarfilmernas nummerordning stämmer väl dock? är det väl bara så att vissa äldre utgåvor bara inte har något nummer vet i alla fall att min två disk specialutgåva av Toy Story 3 inte har någon.
Precis, och DVD & Bluray-utgåvorna av Röd och Lightyear är onumrerade, fast alla nummer i ordningen är detsamma som i USA, tack och lov.

gstone

Ibland känns det verkligen som Daniel Hofverberg och Steffan Rudvall är dom ändå vuxna människorna på forumet  ;D

Och i vall ni undrar räknar jag mig själv verkligen in som vuxen 😂😂😂