Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 22 mars 2025 kl. 22:43:39Den rollista jag har gäller första sändningsomgången, tyvärr inget om övriga uppgifter just nu men kommer säkert när jag får mer tid.

Byggare BobMagnus Ehrner
VilmaEva Gröndahl
"Lyftkranen" KranisClaes Månsson
"Grävskopan" SkopisClaire Wikholm
"Cementblandaren" MentaTuvalisa Rangström
"Bandtraktorn" BandisBjörn Gedda
"Ångvälten" RulleAnneli Martini
"Traktorn" GrållePierre Lindstedt
Diverse rösterCarlo Schmidt
Steve Kratz
men dvd säger att nanne gränval och tommy nillson är med
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 22 mars 2025 kl. 22:48:14blev nog annan utbyt senare ?
Har för mig att Pierre byttes ut mot Ole Ornered.

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 22 mars 2025 kl. 22:43:39Den rollista jag har gäller första sändningsomgången, tyvärr inget om övriga uppgifter just nu men kommer säkert när jag får mer tid.

Byggare BobMagnus Ehrner
VilmaEva Gröndahl
Steve Kratz

Vet att Louise Raeder är med som "diverse röster" i avsnitten dubbade av Eurotroll.

Och hennes dotter spelar Gaffi.
- what.

gstone

Byggare BobMagnus Ehrner
VilmaEva Gröndahl
Steve Kratz
Tommy Nillson och Nanne Grönwall är med i alla är dom gäst sjärnor i något eller någtw avsnitt 

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 23 mars 2025 kl. 00:59:05Har för mig att Pierre byttes ut mot Ole Ornered.
Vet att Louise Raeder är med som "diverse röster" i avsnitten dubbade av Eurotroll.

Och hennes dotter spelar Gaffi.
Serien har gått så länge och orginal rösterna var så passa stora att det känns eventuellt att några av  skulle bytas ut för eller senare 

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 mars 2025 kl. 21:17:19Det betvivlar jag inte, men det där är de enda uppgifter jag fått tag i för Byggare Bob. Någon som har fler uppgifter för exempelvis fler säsonger får mer än gärna upplysa mig om dessa. :)
vissa säsonger är inspelade hos Eskimo avenue/bti studios i Göteborg. med Jonas slättung och Johan Carlberg och Mathias Henning och Johanna landt och andra skådespelare.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 22 mars 2025 kl. 22:48:14blev nog annan utbyt senare ?
Det finns ju dvd-utgåvor utgivna av SF runt 2011 där det är en annan dubbning med Thomas Engelbrektsson som Bob.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 mars 2025 kl. 20:07:23Det finns ju dvd-utgåvor utgivna av SF runt 2011 där det är en annan dubbning med Thomas Engelbrektsson som Bob.
var den gjord när Thomas Engelbrektsson   brukade dubba som mest ?

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 23 mars 2025 kl. 20:15:18var den gjord när Thomas Engelbrektsson  brukade dubba som mest ?
Nej, och den är inte dubbad i Köpenhamn heller utan antagligen hos Eskimo Avenue.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 mars 2025 kl. 20:42:16Nej, och den är inte dubbad i Köpenhamn heller utan antagligen hos Eskimo Avenue.
ah Sveriges sämsta dubb studio ;D ;D  

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 mars 2025 kl. 20:42:16Nej, och den är inte dubbad i Köpenhamn heller utan antagligen hos Eskimo Avenue.
Den studion har jag då aldrig någonsin hört talas om förut...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 mars 2025 kl. 20:45:24Den studion har jag då aldrig någonsin hört talas om förut...
Har dubbat många serier för Cartoon Network Katten Gustaf till exempel.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 mars 2025 kl. 21:14:03Har dubbat många serier för Cartoon Network Katten Gustaf till exempel.
Okej, då vet jag vilken det är, ligger den i västra Sverige? (då många skådespelare i den serien pratar göteborgska eller värmländska eller dalsländska eller något sånt)

Jag gillar iallafall den dubbningen och den serien.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 mars 2025 kl. 21:15:47Okej, då vet jag vilken det är, ligger den i västra Sverige? (då många skådespelare i den serien pratar göteborgska eller värmländska eller dalsländska eller något sånt)

Jag gillar iallafall den dubbningen och den serien.
Ligger i Göteborg, dubbade också Gumball där de fick Ingemar Carlehed att medverka.

gstone

Kan du lägga up credits till Pokémon: Resan och Pokémon : Horisonter som båda finns på Netflix ?

Det är serier 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 mars 2025 kl. 09:16:30Kan du lägga up credits till Pokémon: Resan och Pokémon : Horisonter som båda finns på Netflix ?

Det är serier
Pokémon - Horisonter finns redan, om det inte kommit någon ny säsong de senaste veckorna...?
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/pokemon-horisonter/

Pokémon - Resan däremot kan jag nog ha missat - jag ordnar det. :)