Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 24 mars 2025 kl. 05:06:09För en tid sen beställde jag fram filmens PR-material hos Svenska filminstitutets bibliotek. Tyvärr stod det ingenting om svenska röster.

När jag kollat på filmen uppfattar jag Jan Nygren i många roller bla som Münchhausen.
Sen tycker jag det låter som Börje Ahlstedt i några roller. Även Gunnar Ernblad.

Hans Lindgren registrerar jag inte, var förekommer han?
Det är inte alls omöjligt att jag hörde fel, eller rentav att jag minns fel - det var som sagt inte igår jag såg filmen senast...

Jag trodde att jag hade antecknat någonting om röster/roller från när jag såg filmen, men hittar tyvärr inga sådana. :(

DingoPictures2005

Kan du digitalisera Folk och Rövare i Kamomilla Stad under veckan?
Bara en påminnelse.
@Daniel Hofverberg 

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 29 mars 2025 kl. 18:42:48Kan du digitalisera Folk och Rövare i Kamomilla Stad under veckan?
Bara en påminnelse.
@Daniel Hofverberg
Såg du mitt meddelande?

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 29 mars 2025 kl. 18:42:48Kan du digitalisera Folk och Rövare i Kamomilla Stad under veckan?
Bara en påminnelse.
@Daniel Hofverberg
Jag har tyvärr problem med min stationära dator just nu, och min laptop har nästan helt slut hårddiskutrymme; då hårddiskutrymmet går upp och ned som en jojo...

Jag skrev mer om det i det här inlägget. Så just nu är jag tyvärr handikappad, då jag utan den stationära datorn inte har något utrymme att kunna digitalisera eller göra någonting... :(

Just nu jobbar jag med att frigöra utrymme på laptopen, men när det är avklarat måste intervjun med Robert Cronholt bli klar innan jag har utrymme att kunna digitalisera något. Om jag inte får ordning på den stationära datorn, för då kan det gå snabbare; under förutsättning att jag nu hittar åt VHS-bandet ifråga - med min ordning kan det ta allt från en dag till ett år...

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2025 kl. 20:54:27Jag har tyvärr problem med min stationära dator just nu, och min laptop har nästan helt slut hårddiskutrymme; då hårddiskutrymmet går upp och ned som en jojo...

Jag skrev mer om det i det här inlägget. Så just nu är jag tyvärr handikappad, då jag utan den stationära datorn inte har något utrymme att kunna digitalisera eller göra någonting... :(

Just nu jobbar jag med att frigöra utrymme på laptopen, men när det är avklarat måste intervjun med Robert Cronholt bli klar innan jag har utrymme att kunna digitalisera något. Om jag inte får ordning på den stationära datorn, för då kan det gå snabbare; under förutsättning att jag nu hittar åt VHS-bandet ifråga - med min ordning kan det ta allt från en dag till ett år...
Ouch hoppas det löser sig

MOA

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2025 kl. 20:54:27Jag har tyvärr problem med min stationära dator just nu, och min laptop har nästan helt slut hårddiskutrymme; då hårddiskutrymmet går upp och ned som en jojo...

Det var mycket tråkigt att höra :( Har detta hänt förut? Hoppas att allt löser sig!

BPS

Citat från: MOA skrivet 18 mars 2025 kl. 21:31:24Om någon inte kan fixa Asterix i Amerika blir jag tvungen att se den på annat språk
Lite sent kanske men bättre sent än aldrig...

https://archive.org/details/asterix-i-amerika

MOA

Citat från: BPS skrivet 31 mars 2025 kl. 21:21:23Lite sent kanske men bättre sent än aldrig...

Tack alla gudar! Nu kan jag se filmen igen inför min rankning

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 31 mars 2025 kl. 21:34:18Tack alla gudar! Nu kan jag se filmen igen inför min rankning
Fick den norska dubben av min norska kontakt ganska nyligen.
Tyckte dubben var väldgjord även kul att Toralv Maurstad medverkade i den, dock så tycker jag Harald Mæle är bättre som Obelix än Øivind Johansen.

Står tyvärr inte ut med svenska Asterix röster som inte är Bert-Åke sorry😔

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 31 mars 2025 kl. 21:21:23Lite sent kanske men bättre sent än aldrig...

Tack så mycket. :)

Jag har ett tydligt minne av att ha sett Asterix i Amerika på TV med utsatta dubbcredits, som den ju inte hade på VHS, men jag vet än idag inte om det bara är mitt minne som spelar mig ett spratt eller inte...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 april 2025 kl. 01:02:59Tack så mycket. :)

Jag har ett tydligt minne av att ha sett Asterix i Amerika på TV med utsatta dubbcredits, som den ju inte hade på VHS, men jag vet än idag inte om det bara är mitt minne som spelar mig ett spratt eller inte...
Den visades textad på TV4, kommer din inspelning möjligtvis från TV1000?

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  1 april 2025 kl. 06:01:21Den visades textad på TV4, kommer din inspelning möjligtvis från TV1000?
Den borde inte göra det, då jag bara sporadiskt hade tillgång till TV1000; i samband med att kanalen sändes okodad vissa veckor och liknande...

Jag trodde att det var på TV4, så nu blir jag väldigt konfunderad på om jag minns så fel; eller om jag blandar ihop med någon annan Asterix-film... ???

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 april 2025 kl. 08:54:20Den borde inte göra det, då jag bara sporadiskt hade tillgång till TV1000; i samband med att kanalen sändes okodad vissa veckor och liknande...

Jag trodde att det var på TV4, så nu blir jag väldigt konfunderad på om jag minns så fel; eller om jag blandar ihop med någon annan Asterix-film... ???
Troligen är det så för dubbcredits är helt irrelevanta vid textad originalversion

Adam Larsson

@Ovanliga dubbningar Hade din väninna avsnitt av Lucky Luke från TV1000?