Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sluta stjäla andras jobb [Stupid people] här och på Internet

Startat av Jabberjaw, 15 juli 2023 kl. 00:02:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 april 2025 kl. 00:59:44Överkänslig ska du inte säga, om du kolla tidigare meddelanden på dig själv.

Jag försöker hålla vänlig ton till alla men hans ton är att Oliver & Gänget fanns på SuperBits alla som vill kan ladda ned den därifrån, en jävla hycklare är din kompanjon laddade ned den.

Ja visst jag la också ut lite från SuperBits och nedtagna uppladdningar när jag började med denna hobbyn för 2 år sedan.
Men där med en motivering som är försvarbar (enligt mig).

Sen när behöver man inte torrent historik to bevis på att man torrentar till SuperBits?
Minns jag sökte medlemskap för något år sedan och då gick det inte om man ej hade.

Var iallafall utelåst därifrån ett bra tag innan en kontakt bjöd in.

Jag skulle heller aldrig komma på tanken att riskera virus för att se typ den norska filmen Ute av Drift som du hyra för typ 50 spänn med vpn.
Visst SuperBits grejer är inte infekterad med virus men saker från typ ThePirateBay eller vad nu dessa kallas kan vara virusinfekerade, sedan kommer gratis på nätet (oftast) med en hake.
De mesta på torrentsidor (95%) är ju som sagt lättillgängliga saker som snåla personer laddar ned för att spara minimala summor.
Enligt dina kommentarer så är du nog mest överkänslig. Då du bli lätt kränkt av andras kommentarer som du tror alltid riktar sig mot dig, så måste du försvara dig på ett otrevligt sätt.

En normal person blir inte förbannad när en gäst ställer en fråga som lyder
Citat från: Göran skrivet 31 mars 2025 kl. 09:51:47Du och din kompanjon BPS laddar väl upp saker från torrents? Det är väl samma sak?

Läs då mina inlägg igen och bilda dig en uppfattning vad lättkränkt faktiskt innebär.

Jag har ingen kompanjon, vad du nu menar med det vet nog ingen.

Superbits kräver inte historik, inte då och inte nu.

Man behöver ju inte vara en snål person bara för att man inte vill betala flera hundra för att hyra en film.
Jag tror att majoriteten skulle välja att få en film gratis om det gick, om man hade valmöjligheten.

Finns flera sätt att både kolla och ladda ner filmer som är lagliga.
Och om möjligheten finns på nätet så kommer majoriteten ta chansen då det är gratis.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  3 april 2025 kl. 08:53:15Enligt dina kommentarer så är du nog mest överkänslig. Då du bli lätt kränkt av andras kommentarer som du tror alltid riktar sig mot dig, så måste du försvara dig på ett otrevligt sätt.

En normal person blir inte förbannad när en gäst ställer en fråga som lyder
Läs då mina inlägg igen och bilda dig en uppfattning vad lättkränkt faktiskt innebär.

Jag har ingen kompanjon, vad du nu menar med det vet nog ingen.

Superbits kräver inte historik, inte då och inte nu.

Man behöver ju inte vara en snål person bara för att man inte vill betala flera hundra för att hyra en film.
Jag tror att majoriteten skulle välja att få en film gratis om det gick, om man hade valmöjligheten.

Finns flera sätt att både kolla och ladda ner filmer som är lagliga.
Och om möjligheten finns på nätet så kommer majoriteten ta chansen då det är gratis.
Ladda ned filmer, som tar hårddisk utrymme, riskera virus, vänta i någon timme på nedladdning?
Nej det betalar jag heller en liten peng, det blir också dyrt i längden om någon torrent sida får åtkomst till din lösenords historik.

Jag kommer ju själv ihåg att du de ställde frågan om vilket torrent klienter man använder, etc om man vill bli medlem på SuperBits.

Jag uppskattar inte när fok gör personangrepp mot mig, du har ju själv freakat ut över annat i det förflutna, så?

DingoPictures2005

Hur fan är denna människas moral?
BPS Rock-A-Doodle uppladdning har till och med lagts ut på Internet Archive 2 gånger av denne individ.

Vad är tråkigt med detta?
Jo att denne person laddar ned de bearbetade komprimerade versionerna och att dessa ligger högt upp och troligen ger de andra användare en sämre upplevelse av filmen.

Plus personen låtsas även här som att det är dens egna uppladdningar, Principen om kreditering finns inte hos denna människa eller?

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 april 2025 kl. 15:38:51Hur fan är denna människas moral?
BPS Rock-A-Doodle uppladdning har till och med lagts ut på Internet Archive 2 gånger av denne individ.

Jo att denne person laddar ned de bearbetade komprimerade versionerna och att dessa ligger högt upp och troligen ger de andra användare en sämre upplevelse av filmen.

Plus personen låtsas även här som att det är dens egna uppladdningar, Principen om kreditering finns inte hos denna människa eller?
Moraliska kompassen är felkalibrerad

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 april 2025 kl. 15:38:51Hur fan är denna människas moral?

Tänker du på dessa 2 eller?

https://archive.org/details/youtube-y0jozpR8Y-U
https://archive.org/details/youtube-ErTZp63rVmo
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 april 2025 kl. 16:33:02Tänker du på dessa 2 eller?

https://archive.org/details/youtube-y0jozpR8Y-U
https://archive.org/details/youtube-ErTZp63rVmo
Så det här är alltså kopior av kopior? Någon har alltså laddat ner den komprimerade versionen av min uppladdning, lagt upp den på Youtube och sen har du laddat ner den och lagt upp på Internet Archive...

Jonas9881

Citat från: BPS skrivet 25 april 2025 kl. 16:40:55Så det här är alltså kopior av kopior? Någon har alltså laddat ner den komprimerade versionen av min uppladdning, lagt upp den på Youtube och sen har du laddat ner den och lagt upp på Internet Archive...
Ja, jag arkiverar youtube klipp och då händer det att videos även kommer från användare som är medlemmar på Dubbningshemsidan.

Det är ju inget jag har som målsättning, men det händer ibland. 

Men varför har du komprimerat den från början, tyckte du den var för stor i storlek för att ladda upp?

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 april 2025 kl. 16:58:16Ja, jag arkiverar youtube klipp och då händer det att videos även kommer från användare som är medlemmar på Dubbningshemsidan.

Men varför har du komprimerat den från början, tyckte du den var för stor i storlek för att ladda upp?
Jag har inte komprimerat något men Internet Archive skapar ju sin egna komprimerade version och det verkar vara den de har tagit inte originalfilen.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 25 april 2025 kl. 16:40:55Så det här är alltså kopior av kopior? Någon har alltså laddat ner den komprimerade versionen av min uppladdning, lagt upp den på Youtube och sen har du laddat ner den och lagt upp på Internet Archive...
Om det är du som gjort det av misstag så tycker jag du ska ta bort uppladdningarna (talar till @Jonas9881 ) och ta bort länkningen till KinoPantaRei och SweNostalgiKanalen så att folk som är på archive inte ska få en sämre upplevelse.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 april 2025 kl. 16:58:16Ja, jag arkiverar youtube klipp och då händer det att videos även kommer från användare som är medlemmar på Dubbningshemsidan.

Jag tror allt personen (Nostalgi idioten alltså) snor är de komprimerade versionerna, vilket också gör det ännu mer fel då det blir en komprimering på komprimering som omedvetna personer får stå ut med.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 april 2025 kl. 17:51:49Om det är du som gjort det av misstag så tycker jag du ska ta bort uppladdningarna (talar till @Jonas9881 ) och ta bort länkningen till KinoPantaRei och SweNostalgiKanalen så att folk som är på archive inte ska få en sämre upplevelse.
Misstag och misstag. Jag ripar ju youtube videos som kanske kommer eller har försvunnit. Ibland bara när jag verkligen inte vill att det ska försvinna om jag vill se det i framtiden.

Så det är ju ett medvetet val jag gör att ripa videos från olika webbplatser som jag kan tycka är bra.

Jag taggar, eller vad det heter användarna som är kopplad till kontot och i detta fallet youtube kontot som har funnits men inte finns längre.

Det är helt enkelt upp till var och en om man vill se en komprimerad video eller ej, jag tvingar ju inga att se på mina videos helt enkelt. Och om man nu råckar trycka in på min video och känner att upplevelsen är dålig så är det ju lätt att stänga fönstret om man inte vill se på videon.

Jag kommer inte plocka bort något, då jag inte tror att någon tänker att jag är ägaren till videorna utan man ser tydligt att det är videos som har funnits på youtube.

Jag försöker bevara så mycket som möjligt och tyvärr kan inte jag hålla koll på var ursprunget kommer ifrån.
Inte alltid så lätt faktiskt.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 april 2025 kl. 17:59:08Misstag och misstag. Jag ripar ju youtube videos som kanske kommer eller har försvunnit. Ibland bara när jag verkligen inte vill att det ska försvinna om jag vill se det i framtiden.

Så det är ju ett medvetet val jag gör att ripa videos från olika webbplatser som jag kan tycka är bra.

Jag taggar, eller vad det heter användarna som är kopplad till kontot och i detta fallet youtube kontot som har funnits men inte finns längre.

Det är helt enkelt upp till var och en om man vill se en komprimerad video eller ej, jag tvingar ju inga att se på mina videos helt enkelt. Och om man nu råckar trycka in på min video och känner att upplevelsen är dålig så är det ju lätt att stänga fönstret om man inte vill se på videon.

Jag kommer inte plocka bort något, då jag inte tror att någon tänker att jag är ägaren till videorna utan man ser tydligt att det är videos som har funnits på youtube.

Jag försöker bevara så mycket som möjligt och tyvärr kan inte jag hålla koll på var ursprunget kommer ifrån.
Inte alltid så lätt faktiskt.
Originalvideon finns ju redan på Archive, då det är nostalgi idiotens stulna video du rippat av misstag.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 april 2025 kl. 19:09:24Originalvideon finns ju redan på Archive, då det är nostalgi idiotens stulna video du rippat av misstag.
Därav gör din rips av nostalgi idiotens videos bara att många av misstag kommer få se sämre rips då @BPS uppladdning kommer längre ned i flödet.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 april 2025 kl. 19:10:22Därav gör din rips av nostalgi idiotens videos bara att många av misstag kommer få se sämre rips då @BPS uppladdning kommer längre ned i flödet.
Och du svarar inte ens, jag kommer låta väldigt bitter, dock så tycker jag att du ska öva på din kommunikation med andra plus att förstå vad andra menar.

Du verkar tro, "Det är Nostalgi Idioten som digitaliserat de videos jag bevarat", det är ju upp till varje person om hen vill se digitaliseringen eller ej😒.
Utan att fatta att du dels förstör för andra genom att bevara stulet arbete på detta sätt plus när två uppladdningar, ena komprimerad ena okomprimerad finns på Archive så kommer många "Omedvetet" få en sämre upplevelse tack vare dig, då de kanske klickar på din uppladdning utan att veta att det finns en bättre okomprimerad kopia av samma rip på samma sida.

Både jag, @BPS, @MOA och @Jabberjaw har försökt förklara för dig vilket jävla ass de i communityn är som snor grejer är men du har både försvarat dessa människor och sagt typ "Men du äger ju inte materialet så nostalgi idioten kan ta det utan cred".
Det finns principer, visst BPS har lagt ut andras digitaliseringar jag skickat över men du ser i beskrivningen på alla dessa "Credit to" eller liknande plus användarens namn, jag har alltid varit tydlig att sådant ska skrivas när jag skickat honom sådant jag inte digitaliserat.

Jag har också förklarat de jobb som det tar att gå igenom inspelade band som du inte har en aning om vad det finns på.

Visst jag tycker det är bra att du bevarar yt vids och jag godtar ursäkten att du råkat göra misstagen med att bevara nostalgi idiotens videos på Archive, att du dock sedan vägrar ta ned idiotens stulna material du råkat göra en mirror på är oacceptabelt.

Vad är det du inte förstår?, med att någon stulit en komprimerad fil från Archive lagt ut på yt som du sedan råkat lägga ut på archive?, och att original uppladdningen av yt videon du gjort en mirror på ligger på Archive?

Jag vet att jag låter hård, men ta hjälp av någon om du har svårt att förstå andras uttryck i text.

Jag tycker du är en schysst kontakt (kallar inte folk jag inte känner irl för vänner), men jag tycker att du verkar ha svårt att tolka andra i text, jag har förvisso också problem med samma sak men känns som att du har betydligt svårare för detta.
Jag har inget emot dig men vill förtydliga vad jag menar.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 april 2025 kl. 23:02:14Och du svarar inte ens, jag kommer låta väldigt bitter, dock så tycker jag att du ska öva på din kommunikation med andra plus att förstå vad andra menar.

Du verkar tro, "Det är Nostalgi Idioten som digitaliserat de videos jag bevarat", det är ju upp till varje person om hen vill se digitaliseringen eller ej😒.
Utan att fatta att du dels förstör för andra genom att bevara stulet arbete på detta sätt plus när två uppladdningar, ena komprimerad ena okomprimerad finns på Archive så kommer många "Omedvetet" få en sämre upplevelse tack vare dig, då de kanske klickar på din uppladdning utan att veta att det finns en bättre okomprimerad kopia av samma rip på samma sida.

Både jag, @BPS, @MOA och @Jabberjaw har försökt förklara för dig vilket jävla ass de i communityn är som snor grejer är men du har både försvarat dessa människor och sagt typ "Men du äger ju inte materialet så nostalgi idioten kan ta det utan cred".
Det finns principer, visst BPS har lagt ut andras digitaliseringar jag skickat över men du ser i beskrivningen på alla dessa "Credit to" eller liknande plus användarens namn, jag har alltid varit tydlig att sådant ska skrivas när jag skickat honom sådant jag inte digitaliserat.

Jag har också förklarat de jobb som det tar att gå igenom inspelade band som du inte har en aning om vad det finns på.

Visst jag tycker det är bra att du bevarar yt vids och jag godtar ursäkten att du råkat göra misstagen med att bevara nostalgi idiotens videos på Archive, att du dock sedan vägrar ta ned idiotens stulna material du råkat göra en mirror på är oacceptabelt.

Vad är det du inte förstår?, med att någon stulit en komprimerad fil från Archive lagt ut på yt som du sedan råkat lägga ut på archive?, och att original uppladdningen av yt videon du gjort en mirror på ligger på Archive?

Jag vet att jag låter hård, men ta hjälp av någon om du har svårt att förstå andras uttryck i text.

Jag tycker du är en schysst kontakt (kallar inte folk jag inte känner irl för vänner), men jag tycker att du verkar ha svårt att tolka andra i text, jag har förvisso också problem med samma sak men känns som att du har betydligt svårare för detta.
Jag har inget emot dig men vill förtydliga vad jag menar.
Talar till @Jonas9881