Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sluta stjäla andras jobb [Stupid people] här och på Internet

Startat av Jabberjaw, 15 juli 2023 kl. 00:02:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 april 2025 kl. 13:13:53Men det är å andra sidan så irriterande och iögonfallande att jag aldrig skulle ämna till att se filmen... :(
Tyvärr blir det ju så när andra snor material....

Om du lagt tid på att hitta, digitalisera och bevara vhs filmer så blir du väldigt irriterad när någon tar ditt arbete som Nostalgi Idioten gör.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 28 april 2025 kl. 18:03:47Om du lagt tid på att hitta, digitalisera och bevara vhs filmer så blir du väldigt irriterad när någon tar ditt arbete som Nostalgi Idioten gör.
Nej, faktiskt inte - för mig är det viktiga att så många som möjligt kan glädjas åt materialet, och vem som får kredd för det är i min värld av underordnad betydelse. Visst hade jag föredragit om personen kunde fråga först, då jag tycker att det hör till ren artighet, men jag hade sagt ja oavsett vilket; och tycker faktiskt inte att det gör så mycket. :)

Smaken är förstås som baken, men det är min personliga åsikt i frågan.

Däremot hade jag föredragit att få veta e-postadress eller någon slags kontaktinformation till personer som lägger upp sådant som jag lagt upp, just för att kunna meddela honom/henne om det är så att jag lagt upp en förbättrad version eller om jag upptäcker fel med någonting. För det är en nackdel när jag gjort förbättrade versioner, men en tidigare felaktig version fortsätter cirkulera runt på nätet i åratal bortom min kontroll - exempelvis har ju min gamla version av Kalle Anka och hans vänner önskar god jul cirkulerat på nätet i många år, där det förekommer synkfel och textningsproblem, medan versionen jag gjorde om några veckor senare som åtgärdat problemen lyser helt med sin frånvaro på nätet...

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 april 2025 kl. 21:35:32Nej, faktiskt inte - för mig är det viktiga att så många som möjligt kan glädjas åt materialet, och vem som får kredd för det är i min värld av underordnad betydelse. Visst hade jag föredragit om personen kunde fråga först, då jag tycker att det hör till ren artighet, men jag hade sagt ja oavsett vilket; och tycker faktiskt inte att det gör så mycket. :)

Smaken är förstås som baken, men det är min personliga åsikt i frågan.

Däremot hade jag föredragit att få veta e-postadress eller någon slags kontaktinformation till personer som lägger upp sådant som jag lagt upp, just för att kunna meddela honom/henne om det är så att jag lagt upp en förbättrad version eller om jag upptäcker fel med någonting. För det är en nackdel när jag gjort förbättrade versioner, men en tidigare felaktig version fortsätter cirkulera runt på nätet i åratal bortom min kontroll - exempelvis har ju min gamla version av Kalle Anka och hans vänner önskar god jul cirkulerat på nätet i många år, där det förekommer synkfel och textningsproblem, medan versionen jag gjorde om några veckor senare som åtgärdat problemen lyser helt med sin frånvaro på nätet...
👍, förstår hur du menar.

Personen lägger ju dock upp sämre versioner, vilket gör att fler personer får sämre upplevelser.
Både jag och BPS har noterat att han lägger ut de bearbetade komprimerade versionerna från Archive.
Vilket också gör att sämre versioner tar spridning.

DingoPictures2005

https://youtu.be/aPsAoxLAhCk?si=oHKX5ZoP25j_4weC
Har denna clown stulit någon annans digitalisering?
Han säger själv "Now this one is sealed so I won't be able to take it out of the packaging for you", hur sätter han då i bandet i vhs:en?

Även i den amerikanska scenen verkar dessa clowner finnas usch.

Göran

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 maj 2025 kl. 21:54:37https://youtu.be/aPsAoxLAhCk?si=oHKX5ZoP25j_4weC
Har denna clown stulit någon annans digitalisering?
Han säger själv "Now this one is sealed so I won't be able to take it out of the packaging for you", hur sätter han då i bandet i vhs:en?

Även i den amerikanska scenen verkar dessa clowner finnas usch.
I USA är det vanligt att folk tar varandras videos det finns miljontals sociala medier accounts som bara laddar upp andras videos

DingoPictures2005

Citat från: Göran skrivet 16 maj 2025 kl. 20:52:22I USA är det vanligt att folk tar varandras videos det finns miljontals sociala medier accounts som bara laddar upp andras videos
Men varför erkänner man, "Jag har stulit denna" i början?
Att säga "This one is sealed so I won't be able to take it out of the package" är ju i princip att säga, "I have not done any work myself just copied some other video to my channel".

DingoPictures2005

Nu så är äntligen nostalgi idiotens kanal Kinopantarei nedtagen.

Undrar om han kommer göra en ny kanal för att sno eller om han kommer lägga ned med sin skit?

Undrar också om Micke användaren Jabberjaw nämnde?
Vilka videos har han stulit hittar ingen video som verkar på kanalen men tyvärr så kan ju seo lagt originalen långt ned i flödet.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 juni 2025 kl. 09:56:13Nu så är äntligen nostalgi idiotens kanal Kinopantarei nedtagen.

Undrar om han kommer göra en ny kanal för att sno eller om han kommer lägga ned med sin skit?

Vilka videos har han stulit hittar ingen video som verkar på kanalen men tyvärr så kan ju seo lagt originalen långt ned i flödet.
Alla här hoppas antagligen på att han lägger ner med hela skiten. Micke kan jag inte säga något om för jag snackar vi inte om lika frekvent

A.T.Nilsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 juni 2025 kl. 09:56:13Nu så är äntligen nostalgi idiotens kanal Kinopantarei nedtagen.

Det var på tiden

A.T.Nilsson

Sedan finns det den här också fortfarande filmkväll500 - YouTube (tidigare mange500!) men undrar hur mycket ni känner igen som ligger där.

MOA

Citat från: A.T.Nilsson skrivet  5 juni 2025 kl. 15:50:14Sedan finns det den här också fortfarande filmkväll500 - YouTube (tidigare mange500!) men undrar hur mycket ni känner igen som ligger där.
Måste säga att jag aldrig sett kanalen tidigare trodde en video var plagierad från mig men jag hade tur

DingoPictures2005

Citat från: A.T.Nilsson skrivet  5 juni 2025 kl. 15:50:14Sedan finns det den här också fortfarande filmkväll500 - YouTube (tidigare mange500!) men undrar hur mycket ni känner igen som ligger där.
Har du belägg för att han snor?

Isåfall så har nostalgi idioten stulit kopior av kopior.
Då hans jätte populära Asterix uppladdning var stulen från filmkväll.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 juni 2025 kl. 10:42:21Har du belägg för att han snor?

Isåfall så har nostalgi idioten stulit kopior av kopior.
Då hans jätte populära Asterix uppladdning var stulen från filmkväll.
Nu gick allt utför nerförsbacke & moraliska kompassen är ännu mer felkalibrerad. Vad kan man säga om idioten längre?

Måne

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  7 juni 2025 kl. 11:04:30Nu gick allt utför nerförsbacke & moraliska kompassen är ännu mer felkalibrerad. Vad kan man säga om idioten längre?
Det är väl någon dåre som vill ha trafik till sin kanal.

Men som sagt vill ha belägg till att personen Filmkväll snor.