Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sluta stjäla andras jobb [Stupid people] här och på Internet

Startat av Jabberjaw, 15 juli 2023 kl. 00:02:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 25 april 2025 kl. 23:33:41Ja vad är det han inte fattar? Trodde hans moraliska kompass var rätt inställd
☝🏼
Exakt 

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 april 2025 kl. 23:44:42☝🏼
Exakt
Gjorde också moraliskt fel men jag är beredd att ta bort videon när en riktig laddas upp

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 26 april 2025 kl. 11:01:21Gjorde också moraliskt fel men jag är beredd att ta bort videon när en riktig laddas upp
Vad gjorde du om jag får fråga?

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 26 april 2025 kl. 11:47:42Vad gjorde du om jag får fråga?
Klippte ihop denna video från en gameplay. Om en riktig video laddas upp blir den förstås borttagen

https://www.youtube.com/watch?v=IBVjLSjpPHE

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 26 april 2025 kl. 15:02:00Klippte ihop denna video från en gameplay. Om en riktig video laddas upp blir den förstås borttagen

https://www.youtube.com/watch?v=IBVjLSjpPHE
Det definierar jag som fair use om du krediterar.

Nostalgi idioten tar andras grejer och låtsas som att.
"Detta är mina band jag gått igenom och digitaliserat".

Utan att ta hänsyn till att materialet är bevarat av andra ur deras egna plånböcker.
Tar mig flera timmars arbete, leverans tid och pengar att tillgängliggöra saker som denne idiot sedan pissar på😡.

När något nytt bevaras tänker denne dåre "Yes ny ovanlig dubb digitaliserad kopierar den till kanalen direkt".

Denna människa kan ta en stridsyxa från mig och trycka upp den i röven, då jag verkligen är vansinnig på att mitt arbete plagieras på detta sätt.

A

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 28 april 2025 kl. 08:44:45Det definierar jag som fair use om du krediterar.

Utan att ta hänsyn till att materialet är bevarat av andra ur deras egna plånböcker.
Tar mig flera timmars arbete, leverans tid och pengar att tillgängliggöra saker som denne idiot sedan pissar på😡.

När något nytt bevaras tänker denne dåre "Yes ny ovanlig dubb digitaliserad kopierar den till kanalen direkt".

Denna människa kan ta en stridsyxa från mig och trycka upp den i röven, då jag verkligen är vansinnig på att mitt arbete plagieras på detta sätt.
Vattenstämplar verkar funka för ingen har tagit BPS uppladdning av Asterix I Amerika.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 28 april 2025 kl. 08:44:45Det definierar jag som fair use om du krediterar.

Minns inte vem som laddade upp originalet & gillar inte att det är en av mina mest visade videor

DingoPictures2005

Citat från: A skrivet 28 april 2025 kl. 10:37:07Vattenstämplar verkar funka för ingen har tagit BPS uppladdning av Asterix I Amerika.
Sant dock mycket arbete att klippa in plus sedan konvertering.
För att konvertera, okomprimerad så är det massa jobb.

Göran

Citat från: A skrivet 28 april 2025 kl. 10:37:07Vattenstämplar verkar funka för ingen har tagit BPS uppladdning av Asterix I Amerika.
Är det vattenstämpel i den? Inget jag lagt märke till trots att jag såg uppladdningen igår.

BPS

Citat från: Göran skrivet 28 april 2025 kl. 12:39:42Är det vattenstämpel i den? Inget jag lagt märke till trots att jag såg uppladdningen igår.
Ja.

Daniel Hofverberg

Men det är å andra sidan så irriterande och iögonfallande att jag aldrig skulle ämna till att se filmen... :(

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 april 2025 kl. 13:13:53Men det är å andra sidan så irriterande och iögonfallande att jag aldrig skulle ämna till att se filmen... :(
Får jag fråga vad skillnaden på en kanallogga som alltid är i bild och min vattenstämpel som endast är i bild i 30s är? För jag antar att du inte har problem med att se på TV?

MOA

Citat från: BPS skrivet 28 april 2025 kl. 13:55:47Får jag fråga vad skillnaden på en kanallogga som alltid är i bild och min vattenstämpel som endast är i bild i 30s är? För jag antar att du inte har problem med att se på TV?
Upplevde inte att vattenstämpeln var distraherande, så länge den är i ett hörn är det bra

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 28 april 2025 kl. 13:55:47Får jag fråga vad skillnaden på en kanallogga som alltid är i bild och min vattenstämpel som endast är i bild i 30s är? För jag antar att du inte har problem med att se på TV?
Är den bara i bild i 30 sekunder är det ingen fara, jag hade ärligt talat inte kollat längre än så... :-[