Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 29 mars 2025 kl. 23:30:35Har nu kollat alla som ligger upp, tror jag åtminstone. Så...

Kurage säger det till exempel i Courage in The Big Stinkin' City/Kurage i Den Stinkande Storstaden. (Han brukar dock för övrigt inte tala så mycket, utan mest göra läten, ungefär som en riktig hund.)

Det är nog "jistanes" eller något som Märta egentligen säger. Så att förlänga medan hon säger detta kan vara när hon säger: "Jistanes! Vad ska vi nu ta oss till? Det måste finnas en väg ut härifrån." i Rumpledkiltskin.

Och det där med att Hjalmar inte reser sig ut ur stolen fanns ju klippet också uppe åtminstone.

Så är ju vad som jag kommer på just nu.
Det Bästa Hjalmar Höson

MOA

Avsnitt med den arabiska dubbningen av Adventures Of Super Mario Bros 3 har legat ute hela tiden så jag kommer nog uppdatera ranking videorna i framtiden

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 april 2025 kl. 08:46:19Inget skämt!

https://www.youtube.com/watch?v=s_4GXPWMllM
WOW, så... Inget alls i denna? Nåja...

Där så är ju förstås hans catchphrase, dock i denna fallet så är det olika scener på svenska och engelska. Hans tyska röst tycker jag lät lite feminin, är detta kanske aprilskämtet?

Tydligen så har de översatt texterna på polska, då det står ju något främmande på hans dator. Och den turkiska rösten verkar inte ha mycket inlevelse när han faller och skriker...

I de första avsnitten så har Kurage talat oftare, men efter detta så blev han till en "karaktär av få ord" så att säga... Jag vet inte varför de ändrade detta med honom, men, nåja... Det är mest läten han gör, och även i tillfällen när han kommunicerar så verkar det mest bara vara som att han är en vanlig hund... Så han talar bara då och då. Ja, han är nog rätt lik Scooby-Doo.

Bara jag som aldrig var rädd för serien? Tyckte att den var rolig, men nu när jag är äldre så ser jag förstås att det är rätt skruvat, men så är ju mörk humor, förstås. Visst, jag kan förstå varför till exempel många är rädda för Ramses i serien, även Per Sandborghs, som dubbar Hjalmar, barn blev rädda för Ramses, har han nämnt. Också den där stora vita svävande realistiska huvudet är förstås också otäck. Och i denna avsnittet som jag föreslog till denna videon så är ju den där flickan som spelar fiol också en riktig jumpscare, då man först förväntar något otäckt bakom dörren, men sedan så ser man baksidan utav henne, vilket verkar trevligt... Tills hon vänder sig om och verkar demonisk. :o

Men ja, nog för att jag inte är lättskrämd så förklarar det nog visst allt, kan jag väl säga. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 april 2025 kl. 20:14:27WOW, så... Inget alls i denna? Nåja...

Där så är ju förstås hans catchphrase, dock i denna fallet så är det olika scener på svenska och engelska. Hans tyska röst tycker jag lät lite feminin, är detta kanske aprilskämtet?

Tydligen så har de översatt texterna på polska, då det står ju något främmande på hans dator. Och den turkiska rösten verkar inte ha mycket inlevelse när han faller och skriker...

I de första avsnitten så har Kurage talat oftare, men efter detta så blev han till en "karaktär av få ord" så att säga... Jag vet inte varför de ändrade detta med honom, men, nåja... Det är mest läten han gör, och även i tillfällen när han kommunicerar så verkar det mest bara vara som att han är en vanlig hund... Så han talar bara då och då. Ja, han är nog rätt lik Scooby-Doo.

Bara jag som aldrig var rädd för serien? Tyckte att den var rolig, men nu när jag är äldre så ser jag förstås att det är rätt skruvat, men så är ju mörk humor, förstås. Visst, jag kan förstå varför till exempel många är rädda för Ramses i serien, även Per Sandborghs, som dubbar Hjalmar, barn blev rädda för Ramses, har han nämnt. Också den där stora vita svävande realistiska huvudet är förstås också otäck. Och i denna avsnittet som jag föreslog till denna videon så är ju den där flickan som spelar fiol också en riktig jumpscare, då man först förväntar något otäckt bakom dörren, men sedan så ser man baksidan utav henne, vilket verkar trevligt... Tills hon vänder sig om och verkar demonisk. :o

Men ja, nog för att jag inte är lättskrämd så förklarar det nog visst allt, kan jag väl säga. ;)
Nej Kurage spelas av Dirk Meyer på tyska & han är definitivt en man. Jag gjorde inga aprilskämt i videon Skokaka, den är bara en helt vanlig Multilanguage video

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 april 2025 kl. 20:33:18Nej Kurage spelas av Dirk Meyer på tyska & han är definitivt en man. Jag gjorde inga aprilskämt i videon Skokaka, den är bara en helt vanlig Multilanguage video
Hans röst är nog i samma stil som Dick Eriksson, verkar det som.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 april 2025 kl. 20:34:52Hans röst är nog i samma stil som Dick Eriksson, verkar det som.
Dick & Dirk, bara en annan bokstav men jag kan inte se Dick som Kurage

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 april 2025 kl. 08:57:50Bästa Hjalmar Höson

https://www.youtube.com/watch?v=zUqrr_wQfEk
Ja, du vet mycket väl vad du har gjort, Hjalmar... 

Så det blev denna klippet, då. Du vet, då detta är väl den enda utav de Cartoon Network serierna som du gör multilanguage videor utav som inte har en långfilm baserad på den, jag har nog då alltid tyckt att om det gjordes en så borde Hjalmar säga: "Dumma hund, du har skämt ut mig IGEN!" som en referens till introt, lol.

Och så var den där avsnittet även med i videon. Var nog även i förra, men, nåja... Tydligen så är det nog förresten en annan catchphrase och en running gag att när Hjalmar är dum mot Kurage så slår Märta till honom i huvudet med något och han frågar vad han har gjort. Han kanske inte ser det som en dum sak...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 april 2025 kl. 22:44:17Ja, du vet mycket väl vad du har gjort, Hjalmar...

Så det blev denna klippet, då. Du vet, då detta är väl den enda utav de Cartoon Network serierna som du gör multilanguage videor utav som inte har en långfilm baserad på den, jag har nog då alltid tyckt att om det gjordes en så borde Hjalmar säga: "Dumma hund, du har skämt ut mig IGEN!" som en referens till introt, lol.

Och så var den där avsnittet även med i videon. Var nog även i förra, men, nåja... Tydligen så är det nog förresten en annan catchphrase och en running gag att när Hjalmar är dum mot Kurage så slår Märta till honom i huvudet med något och han frågar vad han har gjort. Han kanske inte ser det som en dum sak...
Om man inte räknar crossovern med Scooby Doo men den gjordes ett helt decennium efter att programmet avslutats
En annan sak: Per Sandborgh är hilarious

MOA

Jag glömde faktiskt turkiska när jag redigerade Hjalmar för första gången

https://www.youtube.com/watch?v=rv45bWsMHLY

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 april 2025 kl. 23:33:05Om man inte räknar crossovern med Scooby Doo men den gjordes ett helt decennium efter att programmet avslutats
En annan sak: Per Sandborgh är hilarious
Kom på det i efterhand. Och ja, Per var det bästa de kom på till den sura gamla gubben.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  3 april 2025 kl. 09:36:14Jag glömde faktiskt turkiska när jag redigerade Hjalmar för första gången

https://www.youtube.com/watch?v=rv45bWsMHLY
Denna användes, nice. Just det, ja, jag upptäckte att det finns "excluded" versioner, som du hade med i beskrivningarna. Så... Fanns dubbningarna ute, men dom var SÅ dåliga att de inte fick vara med i videorna, eller? ??? 

Alla de tre dubbarna hade intervjuats och snackade om serien.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 april 2025 kl. 20:11:14Denna användes, nice. Just det, ja, jag upptäckte att det finns "excluded" versioner, som du hade med i beskrivningarna. Så... Fanns dubbningarna ute, men dom var SÅ dåliga att de inte fick vara med i videorna, eller? ???

Alla de tre dubbarna hade intervjuats och snackade om serien.
Per Sandborgh blev nyligen intervjuad, det roliga är att rösten han använder till Hjalmar är det längsta från hans vanliga vocal range

A

Citat från: MOA skrivet  3 april 2025 kl. 20:39:57Per Sandborgh blev nyligen intervjuad, det roliga är att rösten han använder till Hjalmar är det längsta från hans vanliga vocal range
Hans Homer låter ju inte alls som honom så den är ju längre ifrån då Hjalmar går det ju ändå höra att det är Per