Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Håkan Mohede

Startat av Elios, 8 september 2024 kl. 09:30:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 februari 2025 kl. 22:17:48Jag kan absolut fråga. Har du någon originaltitel, produktionsår och/eller filmbolag på filmen? Det är ju inte så lätt att särskilja på alla femtioelva filmversioner av Tummelisa under årens lopp...
Det borde vara den här https://m.imdb.com/title/tt0135000

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 februari 2025 kl. 22:17:48Jag kan absolut fråga. Har du någon originaltitel, produktionsår och/eller filmbolag på filmen? Det är ju inte så lätt att särskilja på alla femtioelva filmversioner av Tummelisa under årens lopp...
Citat från: BPS skrivet 26 februari 2025 kl. 22:21:43Det borde vara den här https://m.imdb.com/title/tt0135000
Ja, det är filmen Thumbelina från 1992, producerad av American Film Investment Corporation. Utgiven av Scanbox runt 1995, så dubbningen borde var producerad ungefär samma år.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 februari 2025 kl. 22:53:36Ja, det är filmen Thumbelina från 1992, producerad av American Film Investment Corporation. Utgiven av Scanbox runt 1995, så dubbningen borde var producerad ungefär samma år.
Off topic

jag länge undrat över denna Tummelisa film

Hör Irene Lindh och Gunnar Ernblad i häfte av alla rollen men det verkar även bara en till manlig och kvinnlig skådespelare
Någon har mer info ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2025 kl. 22:59:30Off topic

jag länge undrat över denna Tummelisa film

Hör Irene Lindh och Gunnar Ernblad i häfte av alla rollen men det verkar även bara en till manlig och kvinnlig skådespelare
Någon har mer info ?
Jan Nygren, Nick Atkinson, Staffan Hallerstam och Fredrik Dolk är också med sen är väl den kvinnliga rösten alltså huvudkaraktären Louise Raeder om jag inte missminner mig.

gstone

Citat från: BPS skrivet 27 februari 2025 kl. 17:49:41Jan Nygren, Nick Atkinson, Staffan Hallerstam och Fredrik Dolk är också med sen är väl den kvinnliga rösten alltså huvudkaraktären Louise Raeder om jag inte missminner mig.
Tack 

jag har undrar länge

MOA

Citat från: BPS skrivet 27 februari 2025 kl. 17:49:41Jan Nygren, Nick Atkinson, Staffan Hallerstam och Fredrik Dolk är också med sen är väl den kvinnliga rösten alltså huvudkaraktären Louise Raeder om jag inte missminner mig.
Håkan är alltså inte inblandad, fel film

gstone

gstone

Citat från: MOA skrivet 27 februari 2025 kl. 19:01:33Håkan är alltså inte inblandad, fel film
jag men när tummelisa dvd ändå kom up så tog jag kankse att fråga om detta med ;)

gstone

Du kankse kan fråga om denna film ?

BPS

Citat från: gstone skrivet  5 april 2025 kl. 21:11:18Du kankse kan fråga om denna film ?
Vad har den där textfilen med filmen att göra?

MOA

Citat från: gstone skrivet  5 april 2025 kl. 21:11:18Du kankse kan fråga om denna film ?
Dålig film men Helen Sjöholm, Kenneth Milldoff, Mikael Roupé & Dan Bratt tror jag medverkar

gstone

Citat från: MOA skrivet  5 april 2025 kl. 21:31:23Dålig film men
måste du säga att filmen är dålig , kan göra andra(mig) lesena ?

Inte riktigt nödvändigt till frågan

gstone

Citat från: MOA skrivet  5 april 2025 kl. 21:31:23Dålig film men Helen Sjöholm, Kenneth Milldoff, Mikael Roupé & Dan Bratt tror jag medverkar
nästa gång jag frågar om någon film kan du låta bli att kommatera att den är dålig.

MOA

Citat från: gstone skrivet  5 april 2025 kl. 21:43:32nästa gång jag frågar om någon film kan du låta bli att kommatera att den är dålig.
Ignorera det & fokusera på rösterna, var det nödvändig information?

Oscar Isaksson

Svenska röster:
Marianne Mörck - Alice
Kenneth Milldoff - Berättare, Pat, påskharen, sjuan
Michael Roupé - kaninen, Hattmakaren, trean, Hjärter knekt
Lena Ericsson - mus, fågeln
Dan Bratt - papegoja, Bill, kålmask, kissekatten, hasselmusen, femman, Hjärter kung, bödel
Kerstin Andersson - Hjärter dam, Ada

Regi: Dan Bratt

Svensk produktion:
Adaptor D&D ApS