Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Bara för att klaragöra 

Du är MetroidLover ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 16 april 2025 kl. 15:57:41Bara för att klaragöra

Du är MetroidLover ?
Har alltid varit & Molly är mitt engelska namn

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 april 2025 kl. 09:05:39Märta är den sista kvinnan som blir rankad i år

https://www.youtube.com/watch?v=HQFZA37zjak
Jo, förresten, i förra videon så var det väl en dubbmiss vid ett utav språken. Kurage talade fortfarande engelska vid en del, så de glömde att dubba den repliken. Han frågade nog räven vad han har gjort med Märta, och räven bara rycker med axlarna och då så slår Kurage på rävens fot med en stor korv som han höll i, och Märta var i rävens mun. Upptäckte förresten nu att detta var ett utav de två första avsnitten, tillsammans med Katz och hans hotell som är den första. 

Så... Ingen utav rösterna denna gången var "väldigt dåliga" utan snarare meh/okej i början innan de bra rösterna? 

Så det är meningen att hon är skotsk? Var nog flera år när jag såg serien på engelska, minns mest de svenska rösterna hos de tre huvudkaraktärerna. Hon saknar nog den skotska rösten i alla andra språk, men jag antar att det vore klurigt att göra en sådan typ av röst? Det förklarar nog dock varför hon och Kurage besökte Skottland i denna använda avsnittet. 

Lite udda att en del må låta för unga, men minst de topp 10 låter som snälla gamla damer.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 april 2025 kl. 21:23:57Jo, förresten, i förra videon så var det väl en dubbmiss vid ett utav språken. Kurage talade fortfarande engelska vid en del, så de glömde att dubba den repliken. Han frågade nog räven vad han har gjort med Märta, och räven bara rycker med axlarna och då så slår Kurage på rävens fot med en stor korv som han höll i, och Märta var i rävens mun. Upptäckte förresten nu att detta var ett utav de två första avsnitten, tillsammans med Katz och hans hotell som är den första.

Så... Ingen utav rösterna denna gången var "väldigt dåliga" utan snarare meh/okej i början innan de bra rösterna?

Så det är meningen att hon är skotsk? Var nog flera år när jag såg serien på engelska, minns mest de svenska rösterna hos de tre huvudkaraktärerna. Hon saknar nog den skotska rösten i alla andra språk, men jag antar att det vore klurigt att göra en sådan typ av röst? Det förklarar nog dock varför hon och Kurage besökte Skottland i denna använda avsnittet.

Lite udda att en del må låta för unga, men minst de topp 10 låter som snälla gamla damer.
Where's Muriel? Cajung Grytan är enda avsnittet där Hjalmar inte medverkar & han ser vi imorgon

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 17 april 2025 kl. 15:48:49Sista vanliga rankingen för i år

https://www.youtube.com/watch?v=ADsR_fPH-mM
Enda videon som inte har någon text i thumbnailen? Och 18 denna gången? Då för att det är två engelska röster. Så... Den ena är från... Okej, båda är nog inhemska avsnitt, men på olika sätt. Verkar som att Thai dubbningen inte var något vidare?

Undrar dock att om det är som så för alla rankningarna att åtminstone alla rösterna som är i "Topp 10" är bra... Hoppas, åtminstone, och en karaktärs röst vore inte så svårt att göra...

Så du tog även med den svenska faktumet.

Nåja, anledningen till att Hjalmar är så elak är nog på grund utav hans mamma och bror, och det är nog meningen att man inte ska gilla honom för att han plågar Kurage och är otrevlig mot allt och alla. Men åtminstone så är han rolig ibland. (Åtminstone bättre än Djurplågaren från Tom och Jerry...) Om det var live-action så vore det ännu mera läskigt. Inte bara på grund utav alla monster, men att se någon plåga en riktigt hund vore... För obehaglig att se på... :-\ Han har tydligen strypt Kurage mer än en gång, även...

För "rolig röst hos en tråkmåns" så kan jag väl säga att det passar in hos Bläckvard som har en sådan nasal röst. ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 17 april 2025 kl. 23:43:09Enda videon som inte har någon text i thumbnailen? Och 18 denna gången? Då för att det är två engelska röster. Så... Den ena är från... Okej, båda är nog inhemska avsnitt, men på olika sätt. Verkar som att Thai dubbningen inte var något vidare?

Undrar dock att om det är som så för alla rankningarna att åtminstone alla rösterna som är i "Topp 10" är bra... Hoppas, åtminstone, och en karaktärs röst vore inte så svårt att göra...

Så du tog även med den svenska faktumet.

Nåja, anledningen till att Hjalmar är så elak är nog på grund utav hans mamma och bror, och det är nog meningen att man inte ska gilla honom för att han plågar Kurage och är otrevlig mot allt och alla. Men åtminstone så är han rolig ibland. (Åtminstone bättre än Djurplågaren från Tom och Jerry...) Om det var live-action så vore det ännu mera läskigt. Inte bara på grund utav alla monster, men att se någon plåga en riktigt hund vore... För obehaglig att se på... :-\ Han har tydligen strypt Kurage mer än en gång, även...

För "rolig röst hos en tråkmåns" så kan jag väl säga att det passar in hos Bläckvard som har en sådan nasal röst. ;D
Jag skrev So Stupid på lampan men det syns inte
Joakim Jennefors är Bläckvard LoL
Har som sagt 2 sång rankingar kvar men dom får ni se nästa månad

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 april 2025 kl. 09:15:51Jag skrev So Stupid på lampan men det syns inte
Joakim Jennefors är Bläckvard LoL
Har som sagt 2 sång rankingar kvar men dom får ni se nästa månad
Åh, just det, ja. Jag tänkte inte på ironin om att Joakim är både Bläckvard och Kurage när jag skrev detta, men jag är förstås medveten om detta. ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 18 april 2025 kl. 21:44:33Åh, just det, ja. Jag tänkte inte på ironin om att Joakim är både Bläckvard och Kurage när jag skrev detta, men jag är förstås medveten om detta. ;D
Föredrar honom som Kurage, hans bästa roll

Skokaka

MOA

Om detta är samma Sérgio Rufino som spelar Toad är det helt galet

https://www.youtube.com/watch?v=eo_NQ8ZTl78

Skokaka

Även om det må vara lite konstigt att Lars Thiesgaard är Dexter (även om han är en pojke) och att Vibeke Dueholm är Dubbel D så låter jag det slida i dessa fallen. De verkar nog vara Danmarks Jim Cummings och Tara Strong, med tanke på att de dubbar rätt ofta.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 april 2025 kl. 21:41:52Även om det må vara lite konstigt att Lars Thiesgaard är Dexter (även om han är en pojke) och att Vibeke Dueholm är Dubbel D så låter jag det slida i dessa fallen. De verkar nog vara Danmarks Jim Cummings och Tara Strong, med tanke på att de dubbar rätt ofta.
Ja & båda är mina favoriter, uppdaterade rankings kommer snart