Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tintin i Solens tempel på DVD

Startat av gstone, 14 april 2025 kl. 21:05:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Hur har de gjort med sången på Esselte Videos utgåva? Den är ju inte dubbade men klipper de bort hela sekvensen eller är den instrumental som på DVD? På DVD utgåvan ser man ju alltså de sjunga fast det är inte kommer någon sång...

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 april 2025 kl. 22:19:51Jag har svårt att förstå dig, du brukar ju tala illa om billiga dubbningar utan kändisar ändå föredrar du den gamla vhs-dubbningen där Jan Nygren får spela kvinnor för att de inte la pengar på att hyra in en skådespelerska...
jag kankse bör förklara hur jag tänker ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 april 2025 kl. 12:13:46Hur har de gjort med sången på Esselte Videos utgåva? Den är ju inte dubbade men klipper de bort hela sekvensen eller är den instrumental som på DVD? På DVD utgåvan ser man ju alltså de sjunga fast det är inte kommer någon sång...
Jag tror att jag ska ha Esselte Videos VHS-utgåva här hemma, så jag kan kolla upp det vid tillfälle; om ingen annan vet. :)

salle

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 april 2025 kl. 12:13:46Hur har de gjort med sången på Esselte Videos utgåva? Den är ju inte dubbade men klipper de bort hela sekvensen eller är den instrumental som på DVD? På DVD utgåvan ser man ju alltså de sjunga fast det är inte kommer någon sång...
På Hajsjön har de klippt ned sångerna till några sekunder (instrumentalt).

Göran

Är det bara jag som tycker att Tintin i Hajsjön känns lite mer som en film än den här?