Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Udda fåglar som dubbar

Startat av JRL, 19 juli 2015 kl. 22:15:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 16 april 2025 kl. 15:07:13Fördrar arr se Djungelboken, Arisocats och Robin Hood på svenska så har inget att säga om saken själv
https://youtu.be/6BH-Rxd-NBo?feature=shared
Kan inte säga att Phil har någon vidare sångröst.

DingoPictures2005

Ringo Starr - Berättarröst (Thomas Tåg)

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 26 april 2025 kl. 22:56:10Ringo Starr - Berättarröst (Thomas Tåg)
Som av någon anledning dubbades av Louise Raeder i originaldubbningen.

DingoPictures2005

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 26 april 2025 kl. 23:17:20Som av någon anledning dubbades av Louise Raeder i originaldubbningen.
👍, Louise Ræder är en av mina favorit röstskådespelare dock.

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 26 april 2025 kl. 23:24:45👍, Louise Ræder är en av mina favorit röstskådespelare dock.
Både hon och Håkan Mohede är bra röstskådespelare men dom är ju inte Ringo Star.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 26 april 2025 kl. 23:27:34Både hon och Håkan Mohede är bra röstskådespelare men dom är ju inte Ringo Star.
Långt ifrån men jag föredrar nog Louise av dom båda

DingoPictures2005

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 26 april 2025 kl. 23:27:34Både hon och Håkan Mohede är bra röstskådespelare men dom är ju inte Ringo Star.
Ringo är dock inte röstskådespelare utan föredetta musiker i The Beatles😉.

Tror det var dubben med Håkan Mohede jag såg på som barn kommer ihåg att det var en man som var berättare i den.
Dock inte kollat serien på svenska sedan typ 7 års ålder.
Kollat lite på original versionen dock och den var helt ok inget outstanding dock.

DingoPictures2005

Ingen svensk dubb men i den tyska dubben av Valhalla så medverkar Christopher Lee.

Vad som är udda i mitt tycke är att Christopher varken är tysk och han har heller inte dubbat så mycket till tyska, han har dubbat sig själv till tyska i 4 produktioner dock utöver Valhalla dubben.

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 19 maj 2025 kl. 17:18:37Ingen svensk dubb men i den tyska dubben av Valhalla så medverkar Christopher Lee.

Vad som är udda i mitt tycke är att Christopher varken är tysk och han har heller inte dubbat så mycket till tyska, han har dubbat sig själv till tyska i 4 produktioner dock utöver Valhalla dubben.
Det var känt att han kunde prata tyska

gstone

Elio är Christer Fuglesang med 

han dubbar en roll som görs av  astronomen Carl Sagan i orginalet 

källa
https://www.dn.se/kultur/pixars-elio-ar-pa-tok-for-mycket-av-det-goda/
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"